tr.heimspia83 Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 Hei Jeg jobber på alarmsentral til daglig med pc og telefon. Jobben min består 100% av pcarbeid, og det er ikke "vanlig" pc-arbeid i den grad. Vi jobber opp til 9 timers vakter med ingen faste pauser. Det har resultert i at jeg har slitt med en såkalt musearm i over 1 år nå. Senebetennelse og tennisalbue. Jeg klarer å jobbe max 1 time pr dag og har vært sykemeldt nesten hele 2011 pga dette. Jeg har gått til 2 forskjellige fysioterapauter, prøvd laserterapi, kiropraktor og gått på 6-7 kurer med Naprozxen for betennelse og mye smerter. Arbeidsgiver virket i starten som om var veldig flink til å følge meg opp, spurte mye hvordan ting gikk og hvordan han/de kunne hjelpe til. De kjøpte inn en ny pc-mus som skulle lette noe av arbeidsstilingen, men den har ikke vært noe særlig. Ellers er det gjort veldig lite. Det tok over 9 måneder før de fikk hjelp24 til å komme innom med en fysioterapaut for å se over arbeidsstillinger til oss ansatte og for å gi oss noen tips til hva vi kunne endre osv. Jeg har de siste 2 mnd jobbet med oblatbytter, noe som kun var middeltidig arbeid, og skal tilbake til 100% full jobb igjen 1.1.12 Gruer meg MYYYE! I dag mottok jeg en mail fra min teamleder (nr 2 under sjefen) om at de ikke ville tilrettelegge mere for meg på jobb, og at dersom jeg trengte arbeidsutstyr utover det de allerede har skaffet, så måtte jeg gå via andre instanser (nav, hjelpemiddelsentralen osv) Jeg stiller meg spørrende til hvordan arbeidsgiver har håndtert situasjonen. Vi er 2 stk som har blitt dårlige i armene av jobben, og vi sliter begge to mye med dette. Min skade er blitt så kronisk og vond at jeg skal på MR og ny utbedring for en eventuell operasjon... Jeg vil aldri klare å jobbe med pc igjen pga dette, og har blitt veldig svak i høyre hånd. I mine øyne har jeg fått en yrkesskade/yrkessykdom. Spørsmålet er; har jeg noen rettigheter for å søke f.eks erstatning? Jeg mister jo utrolig mye av å ikke kunne jobbe.....
tr.heimspia83 Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #2 Skrevet 29. desember 2011 Jeg har forresten jobbet på samme plass i over 3 år nå.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #3 Skrevet 29. desember 2011 Hva med å forsøke å bruke musa på venstrearmen?
Gjest Tammie Skrevet 29. desember 2011 #4 Skrevet 29. desember 2011 http://yrkesskadekontoret.no/?gclid=CIeDyKzjp60CFSZ0mAodyHe5mA
tr.heimspia83 Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2011 Hva med å forsøke å bruke musa på venstrearmen? Har prøvd, men føler meg veldig lite komfertabel med det
tr.heimspia83 Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #6 Skrevet 29. desember 2011 http://yrkesskadekontoret.no/?gclid=CIeDyKzjp60CFSZ0mAodyHe5mA takk
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #7 Skrevet 30. desember 2011 Har prøvd, men føler meg veldig lite komfertabel med det Ja, det tar dessverre 1-2 uker før man venner seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå