Gå til innhold

Deltidsjobb som ikke er i butikk eller barnehage og som ikke er selger ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hvordan deltidsjobber ved siden av studiene får folk som meg når de ikke har utdanning?

Jeg hater barn, så å jobbe i barnehage er ikke et alternativ engang. Det ville bare bli en dårlig opplevelse for både meg og ungene.

Selgerjobber og butikkjobber får jeg ikke, for jeg har ingen av de egenskapene som de helst vil ha i slike butikker. Jeg er sjenert, tilbaketrukken og har generelt ingen selgersanser.

Så da lurer jeg på. Finnes det i det hele tatt noen jobber til folk som oss der ute? For jeg ser bare jobber som trenger utdannelse og ting jeg ikke aner hva er..

Videoannonse
Annonse
Gjest RompeRusk
Skrevet (endret)

Hei.

Hvordan deltidsjobber ved siden av studiene får folk som meg når de ikke har utdanning?

Jeg hater barn, så å jobbe i barnehage er ikke et alternativ engang. Det ville bare bli en dårlig opplevelse for både meg og ungene.

Selgerjobber og butikkjobber får jeg ikke, for jeg har ingen av de egenskapene som de helst vil ha i slike butikker. Jeg er sjenert, tilbaketrukken og har generelt ingen selgersanser.

Så da lurer jeg på. Finnes det i det hele tatt noen jobber til folk som oss der ute? For jeg ser bare jobber som trenger utdannelse og ting jeg ikke aner hva er..

Butikkjobb er da ingen kunst.. Eneste du trenger å si, er "hei!", "vil du ha pose?", "kvittering?".. Trenger ikke være übersosial for det.. :)

Edit: Går selv første året på uni. og jobber 3 dager i uka på dagligvare ved siden av

Endret av Sunshine-92
  • Liker 1
Gjest TheBasics
Skrevet

Jeg er også sjenert og tilbaketrukken, men har til tross for det jobb på Dressmann. Når man er på jobb går man jo inn i en annen rolle og det blir dermed mye lettere å ta kontakt med andre.

Har du gått på videregående, eller er det høyere utdanning du ikke har?

Du kan jo søke jobb på flyplasser, kiosker, gatekjøkken, sykehjem, PU-tjenesten eller noe?

Skrevet

Men jeg får jo aldri arbeid i butikk for de mener jeg ikke er sosial og utadvent nok. Det merkes jævla godt på intervjuer at jeg ikke er så veldig people-person og da får jeg jo ikke jobbene. Klarer ikke fake utadventhet heller, for jeg er svært usikker av meg.

Jeg har selvfølgelig vgs, driver nå med høgskole men trenger jobb ved siden av for å betale litt gjeld og div.

Skrevet

Litt off topic, men jeg er glad for at folk som ikke er people-persons ikke får jobb i butikk. Hos de mer seriøse kjøpmennene får man heller ikke det. Folk i kassa er sisteinntrykket en kunde får, og er med i avgjørelsen om kunden kommer tilbake eller ikke = mer penger til butikken.

Det er ikke BARE å sitte i kassa skjønner du..

Kunne du ha jobbet med kundeservice, kanskje?

Skrevet

I helsesektoren da? Bolig for psykisk utviklingshemmede?

Skrevet

Posten, lager, hvis du er litt praktisk anlagt: snøbrøyting, gårdsarbeid o.l...

Skrevet

Hva med å jobbe på sykehjem?

Renholder?

Type kundeservice på telefon i bank/forsikringsselskap/inkassobyrå på kveldstid?

Gjest Vinglepetra
Skrevet (endret)

Du kan jobbe som ringevikar på aldershjem/ sykehjem. Men vær forberedt på tøffe tak og hektiske arbeidsdager, det fine med jobben er at den er utrolig fleksibel, det er enkelt å kombinere det med studier. Lønnen er ikke så verst sammenlignet med andre deltidsjobber.

En annen ting du må være forberedt på er at det kan være psykisk krevende. Men samtidig er det veldig givende.

Endret av Vinglepetra
Skrevet

Hei.

Jeg vil oppfordre deg til å jobbe med sjenertheten din, og heller prøve å utvikle deg til å bli mer utadvendt. Å dyrke sjenertheten gjør ikke at den forsvinner, og at du blir tryggere på deg selv. Kast deg ut i det, det kommer du til å være glad for senere i livet!

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil oppfordre deg til å jobbe med sjenertheten din, og heller prøve å utvikle deg til å bli mer utadvendt. Å dyrke sjenertheten gjør ikke at den forsvinner, og at du blir tryggere på deg selv. Kast deg ut i det, det kommer du til å være glad for senere i livet!

Å tro meg, jeg har prøvd. Men det er ikke bare bare. Det slår som regel tilbake. MEn jeg skulle gjort alt i verden for å være mer selvsikker og utadvent.

• Liker 1
Skrevet

Det er synd at nesten alle jobber krever at man skal være utadvendt. Jeg er selv innadvendt og det er ok, det er like bra å være innadvendt som utadvendt, selv om det ikke alltid føles sånn i jobbsøkerfasen:/

Jeg har jobbet i butikk, både dagligvare og selgerbutikk. Ikke helt meg, følte meg ofte dårlig og usikker i jobben. Har også vært bartender, da er det så hektisk at man ikke har tid til å være sjenert :fnise:

Er under utdanning nå, så alle disse jobbene har bare vært midlertidlige. Hadde ikke orket å ha en uadvendt-jobb som fulltidsjobb.

• Liker 1
Skrevet

Vel, jeg er ganske sjenert selv, men jeg har ingen problemer ift min jobb, som er kundeansvarlig. Tar da i mot telefoner fra kunder som lurer på hva det nå måtte være. En grei jobb som er godt betalt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Men det er jo ikke akkurat mange sånne jobber?

Skrevet

Jeg har noen ganger lurt på det samme, siden jeg har hele livet slitt med sosial angst. Det er utrolig vanskelig å tenke seg i en jobb hvor man må håndtere mennesker hele dagen, når man noen dager ikke klarer å komme seg ut av huset en gang. Det er jo selvsagt noe man må jobbe med, men å hoppe ut i det er ikke alltid den beste løsningen.

Ønsker deg lykke til med jobbsøking, kanskje du finner en rolig lagerjobb med lite folk? Evt varepåfylling. Det er jo mest før og etter butikken åpner/stenger. :)

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke veldig rart du er usikker og tilbaketrukket når du gjentar det for deg selv hele tiden.

Skrevet (endret)

Jo, det vil jeg si det er, men man må kanskje lete litt. Min bedrift tar kun inn folk gjennom bemanningsbyårer (jeg fant jobben Manpower, men ble ansatt rett i bedriften), og jeg vet mange tilsvarende selskaper gjør det samme.

Uansett, avdelingen jeg jobber på tok inn nylig 25 nye denne høsten, og de tar inn 25-50 nye omtrent hver vår og høst. De tar inn nesten kun studenter som kan jobbe om kvelden og i helgene.

Endret av Yvonne
Skrevet

Men jeg kan bare jobbe dagtid

Skrevet

Jo, men mange av disse jobbene gjelder også for de som jobber dagtid. Min avdeling har delt opp i dagtid og kvelds/helgejobbing, men alle bedrifter gjør det jo ikke slik. Selv jobber jeg for en mobiloperatør, andre jeg kjenner jobber i kundeservice for reiseselskap, Posten osv. Derfor bør man kanskje høre med f.eks et bemanningsbyrå.

Skrevet

Hva med å jobbe på f.eks Gilde, et eller annet lager, store fabrikker (Jotun f.eks) osv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...