AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 Hei, her er min jobbsøknad, men jeg føler ikke den er noe spesiell, vil gjerne få råd om hvordan jeg kan få den til å bli sånn " oi, den der var bra!".. menmen, here it is. her er bare selve innholdsteksten, utenom dette er det jo annen info på samme side. Søknad på stilling som butikkmedarbeider Jeg er en ansvarsbevisst, målrettet og positiv jente som liker å omgås andre mennesker. Jeg liker å jobbe selvstendig men også i team der man må samarbeide for å oppnå best mulig resultat. Tidligere har jeg vært med å jobbet på en ******** i regi av ****** AS, som assistent sommeren 2010. I ****** AS fikk jeg erfart hvordan det var å jobbe tett på andre mennesker, og fant fort ut at dette er noe jeg liker. Jeg er en selvstendig jente som er motivert for å begynne å jobbe i serviceyrket. Jeg er utadvendt med godt humør, og jeg er opptatt av å yte service. ***** er en butikk jeg selv har interesse for, noe som gjør en eventuell jobb enda mer spennende. Det ville vært en glede å få komme på et intervju hos dere. Jeg går mitt siste år på ******* videregående, på linjen ******* der jeg fordyper meg innenfor ******. Jeg har førerkort og bor nært *****, kan derfor stille opp på kort varsel. Jeg kan jobbe fra kl. 15.30 og er fleksibel i forhold til arbeidstider, også i helgene. Eventuelle feil og mangler? Kom gjerne med råd, er litt usikker på om den er bra eller ikke. Den ser sikkert litt rotete ut pga alle ***, men den er jo egentlig ikke så rotete, men jeg synest selv den så sånn ut nå.
Gjest TheBasics Skrevet 29. desember 2011 #2 Skrevet 29. desember 2011 Er ikke så dreven på dette selv, men jeg syns du burde begynne med å fortelle hvor gammel du er, hvor du bor og hva du har gjort tidligere. Deretter kan du fortelle mer om deg selv og dine egenskaper, og avslutte med hvorfor du søkte på jobben, referanser osv.
Orchideae Skrevet 29. desember 2011 #3 Skrevet 29. desember 2011 Klarer ikke helt å sette fingeren på det, men føler du starter "midt i" søknaden liksom. Savner noe mellom "søknad på stilling som butikkmedarbeider" og det første avsnittet..
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #4 Skrevet 29. desember 2011 Begynne med: Viser til annonse hos NAV/FINN etc. JEg ser på XXXXX(arbeidsplassen du søker deg til) som en solid og god arb.plass som jeg tror jeg vil trives på og gjøre en god jobb. I dag jobber jeg som/har jobbet som XXXXXXXXXX Så må du få med hvorfor du vil gjøre en god jobb i akkurat denne jobben. Så skriver du til slutt om dine gode egenskaper, feks at du er flink med mennesker, har stå på humør, er strukturert etc. OG avslutt med at de gjerne må ta kontakt på mail eller telefon om de lurer på noe, og at du håper på positivt svar. Legg ved CV.
Avlingshingsten Skrevet 29. desember 2011 #5 Skrevet 29. desember 2011 (endret) Er ikke så dreven på dette selv, men jeg syns du burde begynne med å fortelle hvor gammel du er, hvor du bor og hva du har gjort tidligere. Deretter kan du fortelle mer om deg selv og dine egenskaper, og avslutte med hvorfor du søkte på jobben, referanser osv. "Feil!" Selve søknaden skal vel ikke inneholde slik info, dette finner du i CV`n! Dog, hvis du er ung, og ikke har noe særlig til CV å sende med, så er det bare å kjøre på! Tips: Hvis det er mulighet for det, så prøv å lever søknaden personlig, så sjefen får et lite inntrykk av deg. Er det derimot innlevering av søknad over Internett, så gjør du det istedet Søknaden ser fin ut, til den stillingen. Det eneste du må passe på er skrivefeil! "Jeg liker å jobbe selvstendig men også i team der man må samarbeide for å oppnå best mulig resultat." "Jeg liker å jobbe selvstendig, men også i team, der man må samarbeide for å oppnå best mulig resultat." Les setningen høyt, hvilken ser mest korrekt ut? Avslutt også med noen lignende som: Med vennlig hilsen Dittnavn Ditt tlfnr Din epost Endret 29. desember 2011 av Avlingshingsten
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #6 Skrevet 29. desember 2011 ts her. glemte å ta med at jeg selvfølelig har med at jeg viser til utlysning av deres stilling etc. glemte det
Gjest TheBasics Skrevet 29. desember 2011 #7 Skrevet 29. desember 2011 (endret) "Feil!" Selve søknaden skal vel ikke inneholde slik info, dette finner du i CV`n! Dog, hvis du er ung, og ikke har noe særlig til CV å sende med, så er det bare å kjøre på! Ååja. Det visste jeg ikke. Men har da klart å fått ganske gode jobber til tross for dette da. Endret 29. desember 2011 av TheBasics
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #8 Skrevet 29. desember 2011 Hei, her er min jobbsøknad, men jeg føler ikke den er noe spesiell, vil gjerne få råd om hvordan jeg kan få den til å bli sånn " oi, den der var bra!".. menmen, here it is. her er bare selve innholdsteksten, utenom dette er det jo annen info på samme side. Søknad på stilling som butikkmedarbeider Jeg er en ansvarsbevisst, målrettet og positiv jente som liker å omgås andre mennesker. Jeg liker å jobbe selvstendig men også i team der man må samarbeide for å oppnå best mulig resultat. Tidligere har jeg vært med å jobbet på en ******** i regi av ****** AS, som assistent sommeren 2010. I ****** AS fikk jeg erfart hvordan det var å jobbe tett på andre mennesker, og fant fort ut at dette er noe jeg liker. Jeg er en selvstendig jente som er motivert for å begynne å jobbe i serviceyrket. Jeg er utadvendt med godt humør, og jeg er opptatt av å yte service. ***** er en butikk jeg selv har interesse for, noe som gjør en eventuell jobb enda mer spennende. Det ville vært en glede å få komme på et intervju hos dere. Jeg går mitt siste år på ******* videregående, på linjen ******* der jeg fordyper meg innenfor ******. Jeg har førerkort og bor nært *****, kan derfor stille opp på kort varsel. Jeg kan jobbe fra kl. 15.30 og er fleksibel i forhold til arbeidstider, også i helgene. Eventuelle feil og mangler? Kom gjerne med råd, er litt usikker på om den er bra eller ikke. Den ser sikkert litt rotete ut pga alle ***, men den er jo egentlig ikke så rotete, men jeg synest selv den så sånn ut nå. Ta med hva du intr. deg for på fritiden. Referanser fra forige jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå