Gå til innhold

Hva spiser dere jenter som er midt i 30åra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tenkte jeg ville høre hva mine medsøstre spiser og hvor om dagen?

Jeg har tenkt at fra 1.1.2012 så skal kostholdet mitt legges helt om. Jeg har tenkt rett og slett droppe både fett og sukker, men før den tiden så vil jeg høre va dere spiser og hvor mye.

Kansje dette kan gjøre at jeg kan komme inn igjen en del av de klærene som jeg fikk på meg for et til to år siden som bare er brukt en gang.

Blir glad for alle svar som får. Dersom du har også noen klokkeslett også når du spiser så ta med også det.

I mellomtiden så får en kose seg med god mat før det blir nytt år :popcorn::kaffekopp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor skal du få din energi fra om du skal droppe både sukker og fett?

Skrevet

Hei,

Det er en kjempegod ide.

Jeg droppet sukker og smør for 2 år siden og gikk ned jevnt og trutt.

Totalt 13kg.

I helger og bursdager etc så spiser jeg kake og litt godteri i begrensede mengder.

Har gått over til grovest mulig brød. Bruker grovhetsskalaen.

Spiser ofte og lite.

Trener 2 - 3 ganger per uke og klarer å holde vekten uten egentlig å gjøre annen enn å spise sunt og bevege meg. Er aldri sulten og lysten på søtsaker forsvant etter kort tid.

Skrevet

Jeg skal ikke droppe det helt, men skal droppe potetgull, helsøt brus, osv. For når det er noen kg for mye så er det litt for mye.. :popcorn:

Skrevet

Her er det havregrøt/havregryn på morgenen. Lunjs er helt vanlig brødskiver med pålegg. Har felleslunsj på jobben. Skulle ønske de valgte et brød som var mer grovt. Ender opp med å spise 3-4 brødskiver. Spiser en del valnøtter. Av gotteri så er det gjerne mørkt sjokolade og det holder med en liten bit.

Middagsmat er rene varer og lagd fra bunnen av. Mye grønnsaker og av og til dropper jeg ris/pasta/poteter og har heller mer grønnsaker. Spiser grove knekkebrød med standard pålegg som ost og kjøttpålegg. En del frukt etter årstiden. Nå er det klementiner.

Må si at jeg ikke slanker meg og ikke går på lavkarbo. Jeg spiser det jeg har lyst til. Allikevel så ser jeg at kosten har endret seg over tid fordi jeg har mer kunnskap. Tror den største endringen du kan gjøre er å lage middag fra bunnen av og droppe halvfabrikata.

Skrevet

Fornuftig å droppe sukker da. Sukker er karbohydrater, men karbohydrater er ikke sukker.

Skrevet

Frokost ca kl 8- 2 knekkebrød (Ryvita, Rugsprø eller hjemmelaget) medost eller makrell.

Lunsj ca kl 12 - 2 samme som frokost, noen ganger en youghurt også eller frukt.

Mellommåltid ca 14.30 - frukt eller litt knekkebrød.

Middag ca kl 16-17.30- vanlig middagsmat (laks, kylling, pastarett, kjøttkaker...) men har kuttet mye på pasta, ris og poteter. spiser mere grønt til middagen.

kvelds (sjelden, kommer an på hvor sen middag, og trening) 1 knekkebrød eller musli.

Spiser god mat på lørdager, men er mer bevisst på å spise mer av det sunne... litt godis også da. Har mer eller mindre kuttet ut brus og juice helt. Dette funker bra for meg, har masse å ta av. Har gått ned 1-2 størrelser siden august. Klarer med også fint med energi gjennom dagen, selv om jeg trener. Det hender jo det er dager som glir ut, men vanene er endret, og det er det viktigste for min del:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...