Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg holdt på med prøvingen siden mars sånn litt av å på. Noen ganger drakk jeg, noen ganger røyk, så ble det plutselig en måned uten sex osv. Men de to siste månedene har jeg gjort alt riktig! Til og med prøvd en haug med kjærringråd. Tiden går så sakte! Håper så inderlig at den sitter denne gangen! Føles som om det er 2 måneder til mensen skal komme. Håper den ikke kommer.

Flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke stress med det!!! Det gjør det mye vanskeligere :-(

Men skjønner det er frustrerende!

Brukte 1 år selv, og skjedde først når jeg la det helt fra meg og sluttet å tenke på det!

Masse lykke til ;)

Skrevet

Vi har prøvd nå siden... juli 2010. Du er ikke alene!

Hvis det tar lang tid, kan det være et tips å ta en tur til legen for å få sjekket at alt er som det skal :)

Skrevet

gjett om da!! Prøvd siden juni her..og er møkklei! Blir så deppa hver måned mensen kommer..og på nyttårsaften kommer den søren meg igjen..kjenner det på meg :-(

Ikke lett å ikke stresse med det, heller..men prøver! Går inn i 7 prøveperiode over nyttår..håper på en spire i løpet av 2012!! :kgbaby: Masse lykke til alle dere andre som prøver oxo!

Skrevet

Hei!

Jeg er også lei av å vente... Har ikke prøvd aktivt mer enn 2 perioder, men har ikke gått på prevensjon siden 2010... Venter og lengter etter en liten... Nå har jeg så mange venninner som har/skal ha baby, og jeg sier det ikke til andre enn mannen min, men jeg er så sjalu på dem! Ikke at jeg ikke unner dem det, men dere skjønner vel hva jeg mener... Jeg har drøsser av nieser og nevøer, nå vil jeg ha min egen familie! Ser at søsknene mine får masse besøk av foreldrene mine, mens vi som ikke har barn gjerne må oppsøke dem selv... Og nå i julen hadde det vært så stas med en liten... Merker jeg har så mye kjærlighet, jeg vil ha min egen unge å gi den til! Mannen er også veldig klar, og vi har jobb begge to, stasjonsvogn og ekstra soverom... Kom da spire, kom!!!

• Liker 1
Skrevet

Kjenner til den..føles som alle jeg kjenner får barn..i tillegg ble søsteren min som overhodet ikke har prøvd å få barn gravid på høsten..og alt alle snakket om på julaften og hver gang familien samles er om magen hennes, bebisen og hvordan alle gleder seg til en ny bebis i familien... Er sååå sjalu selv om jeg selvsagt er glad på hennes vegne og ønsker henne alt godt..men skulle VELDIG ønske det var meg istedet!

Skrevet

Hei!

Jeg er også lei av å vente... Har ikke prøvd aktivt mer enn 2 perioder, men har ikke gått på prevensjon siden 2010... Venter og lengter etter en liten... Nå har jeg så mange venninner som har/skal ha baby, og jeg sier det ikke til andre enn mannen min, men jeg er så sjalu på dem! Ikke at jeg ikke unner dem det, men dere skjønner vel hva jeg mener... Jeg har drøsser av nieser og nevøer, nå vil jeg ha min egen familie! Ser at søsknene mine får masse besøk av foreldrene mine, mens vi som ikke har barn gjerne må oppsøke dem selv... Og nå i julen hadde det vært så stas med en liten... Merker jeg har så mye kjærlighet, jeg vil ha min egen unge å gi den til! Mannen er også veldig klar, og vi har jobb begge to, stasjonsvogn og ekstra soverom... Kom da spire, kom!!!

Som om jeg skulle sagt det selv.

Skrevet

Vet hvordan du har det. Jeg sluttet på pillen i Mai, etter at vi hadde snakket om barn en stund. Jeg er utålmodig av natur. Alt skal helst skje akkurat NÅ. Så jeg så jo derfor for meg at jeg ville bli gravid med engang, jeg. Vi har så og si daglig sex også, derfor VET jeg jo at vi treffer.

Men så fikk jeg ikke mensen, og i starten av oktober testet jeg positivt. Jeg var i lykkerus, for da hadde det jo ikke tatt så lang tid. Vi koste oss med tanken på at vi skulle bli foreldre og jeg var lykkelig over morgenkvalme, stikkinger i magen og ømme bryster. Vi fortalte nyheten til mine svigerforeldre da vi var 10 uker på vei(mine foreldre viste det samme dag vi fant det ut). Dette var en søndag. Hele helgen hadde jeg hatt litt vondt i magen, akkurat som luft på en måte. Men tenke ikke over det fordi jeg vet jo at systemet er tregere når man er gravid. Blødde også litt den helgen, men bare såvidt det var noe, men vi hadde jo hatt sex så tenkte ikke over det heller. Man kan jo blø etter sex under graviditet. Så våknet jeg natt til mandag med niagarafalls nedentil. Det FOSSBLØDDE. Morkaken kom også ut.

Mandag morgen fikk jeg komme til legen. Hun konstaterte SA, og jeg ble sykemeldt. Først en uke. Prøvde å gå på jobb mandagen etterpå(jobber i barnehage), men knakk sammen etter en halvtime. Så jeg ble sykemeldt en uke til.

Det sluttet å blø og vi gledet oss over at man er ekstra fruktbar etter en SA. Jeg regnet med at jeg ville bli gravid med engang. Men så kom mensen. Så nå er vi prøvere igjen, da..

Og nå kommer tankene "tenk om det er noe galt med oss?". Om 4 måneder har vi jo prøvd et år. Og da er det utredning av begge om det ikke har skjedd noe...

Skrevet

Godt å få luftet tankene med noen som forstår!:) Jeg har ikm om hele 12 dager, så dette tærer på tålmodigheten... Har bestilt tester for el og graviditet, så nå gleder jeg med til å få dem i hus. Har så lyst at det skal klaffe snart! Lykke til alle dere andre prøvere, nå håper jeg det klaffer for oss snart!

Skrevet

Kjære Orchideae

Jeg postet forrige innlegg før jeg leste din hjerteskjærende historie. Må bare si at jeg føler med deg, stakkar hva du og mannen din har gjennomgått! Jeg forstår godt at du trengte lenger tid før du dro tilbake på jobb. Dere som hadde gledet dere sånn til en liten en! Jeg håper virkelig at spiren deres sitter snarest mulig, du har jo blitt gravid en gang, så jeg håper det kan skje igjen, på naturlig vis.

Stor :klemmer: til deg!

Skrevet

Gjett om! Etter 2 år 3 tidlige aborter og en senabort i uke 18 håper jeg hver mnd at det er vår tur....

Skrevet

Gjett om! Etter 2 år 3 tidlige aborter og en senabort i uke 18 håper jeg hver mnd at det er vår tur....

Uff. Håper det ordner seg for dere snart! :klemmer: Men dere må da ha fått utredning da?

Skrevet

er ganske lei ja. har time til utredning på fredag. håper det blir fortgang i det nå. har prøvd i 2 år

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd i over tre år, har tre mislykkede IVF-forsøk bak oss. Såklart vi er lei av å prøve, men orker ikke deppe hver gang jeg får mensen lenger.

Skrevet

Jeg sluttet på pillene i oktober, så er nå "bare" i min 3 prøveperiode. Jeg går å venter på å ta test, men har ikke IKM før på onsdag. Er også veldig utålmodig kjenner jeg ;)

Det som irriterer meg mest er at jeg går å leter etter symptomer hele tiden! Det er jo en lang liste over såkalte "tidlige symptomer", men mesteparten av disse er jo helt normale ting som kommer uavhengig av graviditet! Sist PP gikk jeg over tiden, tok en test (negativ) og fikk mensen dagen etterpå!!

Går å venter på onsdagen mens jeg prøver å overse mensmurringene jeg egentlig kjenner....

har lyst nå!! :)

Skrevet

Dere som snakker om at dere har prøvd så lenge og dere har prøvd i et år å sån,

det er ikke lenge...

har selv vert prøver nå i snart 3 år og det har kun klaffa 2 ganger med SA begge gangene, da begyner det og bli lenge, skal vedde på dere blir gravide nå snart:D

Jeg derimot begyner og bli så lei meg, vil ikke vente enda et år på enda en SA :(

Krysser fingrene for deg / dere og håper på at bebisen er ute av magen innen år 2012 :D

Skrevet

Tror det føles sånn for de fleste. Man blir jo litt besatt på å bli gravid og føler at tiden bare snegler seg av gårde.

Vi føler veldig på det i og med at vi ble gravide på 1. forsøk men hadde en MA i uke 8 (tvillinger). Føltes for godt til å være sant til å bli gravid på bryllupsreise... Heldigvis kom jeg meg raskt etter MA og fikk mensen tilbake etter bare 3 uker. Alle sa at man er superfruktbar etter MA/SA så jeg ble litt sjokkert av at det ikke klaffet igjen. Nå er vi inne i PP3 og håper selvfølgelig det klaffer snart.

Vet at alle mener vel når de sier "Men nå vet du i hvertfall at du kan bli gravid", men det føles liksom ikke helt sånn. Skulle veldig vært foruten MA, det unner jeg ingen å gå igjennom.

Masse lykke til alle sammen, håper 2012 er vårt baby-år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...