Sillan Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 Har skrevet flere innlegg, men trenger flere svar. Så derfor nytt emne. Jeg har denne mnd brukt ovitrelle eggløsningsspøyte som inneholder HCG. Den sitter i 10 dager i følge pakningsvedlegget, men dette vet jeg kan variere. Legger ved bilder av tester som ble tatt i går kveld og i dag tidlig. 15/16 dager siden sprøyten ble satt og 13/14 dager siden eggløsning. Noen som har opplevd feil positive tester? Får ikke blodprøve før mandag, ALTFOR lenge til Bildene ble tatt etter tidsfrist, men streken er så og si den samme Veldig takknemlig alle svar :D
Sillan Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2011 Så det ble feil. Jobber med saken Kommer snart!!
GrænOrka Skrevet 29. desember 2011 #6 Skrevet 29. desember 2011 Jeg er absolutt ingen ekspert på dette her og vet svært lite om HCG og eggløsningssprøyter. Men det jeg ser er 4 positive tester!! 1
Gjest RompeRusk Skrevet 29. desember 2011 #8 Skrevet 29. desember 2011 tja, det er mulig å få falsk negativ, men ikke falsk positiv.. Så gratulerer :D
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #9 Skrevet 29. desember 2011 tja, det er mulig å få falsk negativ, men ikke falsk positiv.. Så gratulerer :D Må bare rette på deg, jo det er mulig å få falsk positiv. Dersom du lar testene fra billigtester.no ligge for lenge, kommer det automatisk en strek til. Det visste jeg ikke, så da jeg skulle kaste noe i søpla og la merke til en positiv test, fikk jeg helt sjokk. Men helt normalt dersom de blir liggende litt lenge
Athene Skrevet 29. desember 2011 #10 Skrevet 29. desember 2011 Har svart deg før, men gjentar meg selv da jeg ser at enkelte svarer uten å ha tenkt over Otrivellen. Man kan få falsk positive tester - i dette tilfellet vil du få falskt positive tester etter Otrivellen da den inneholder hcg. Men som jeg tidligere har skrevet - hcg etter otrivelle skulle vært ute av kroppen etter 10 dager, med mindre du bryter med HCG veldig sent, selv testet jeg positivt tom 12 dager etter sprøyta sist. (testet med billigstrimler hver dag for å være sikker) Høyst sannsynlig har du en spire på gang, men i og med at du har testet tidlig og er gravid etter stimulering er det en del risikofaktorer. Foreslår at du kontakter gynekologen som har skrevet ut preparatene til deg snarest og får time for blodprøve i første omgang, og tidlig ultralyd i neste omgang. Så får du vite sikkert. Jeg forstår du er kjempespent, men uansett hvor mange tråder du lager her inne kan ingen gi deg svaret. De fleste som svarer har ingen ide om effekten av Pergo og Otrivelle en gang, så det beste er nok at du tar dialogen med din gynekolog. Lykke til
Sillan Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #11 Skrevet 29. desember 2011 Har svart deg før, men gjentar meg selv da jeg ser at enkelte svarer uten å ha tenkt over Otrivellen. Man kan få falsk positive tester - i dette tilfellet vil du få falskt positive tester etter Otrivellen da den inneholder hcg. Men som jeg tidligere har skrevet - hcg etter otrivelle skulle vært ute av kroppen etter 10 dager, med mindre du bryter med HCG veldig sent, selv testet jeg positivt tom 12 dager etter sprøyta sist. (testet med billigstrimler hver dag for å være sikker) Høyst sannsynlig har du en spire på gang, men i og med at du har testet tidlig og er gravid etter stimulering er det en del risikofaktorer. Foreslår at du kontakter gynekologen som har skrevet ut preparatene til deg snarest og får time for blodprøve i første omgang, og tidlig ultralyd i neste omgang. Så får du vite sikkert. Jeg forstår du er kjempespent, men uansett hvor mange tråder du lager her inne kan ingen gi deg svaret. De fleste som svarer har ingen ide om effekten av Pergo og Otrivelle en gang, så det beste er nok at du tar dialogen med din gynekolog. Lykke til Jeg vet det Du har helt rett! Jeg har snakket med gynekolog i dag. Skal ta blodprøver på mandag og igjen på onsdag. Så da vil jeg få endelig svar. Skal også avtale tidlig UL hvis blodprøvene ser bra ut på onsdag. Så må jo bare vente egentlig. Men gjør det noe om jeg tar en test hver dag, vil vel se om det bare er sprøyten da hvis den blir svakere/sterkere?
Athene Skrevet 29. desember 2011 #12 Skrevet 29. desember 2011 Men gjør det noe om jeg tar en test hver dag, vil vel se om det bare er sprøyten da hvis den blir svakere/sterkere? Jeg tviler veldig sterkt på at det er sprøyten så sent, det er veldig uvanlig. En sterkere test fra en dag til neste kan skyldes tilfeldigheter, med tanke på hvor konsentrert urinen er, forskjell i fargestoff fra test til test og andre ting. Men dersom testen blir sterkere og sterkere er det en veldig god indikasjon på at alt er som det skal.
Sillan Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #13 Skrevet 29. desember 2011 Jeg tviler veldig sterkt på at det er sprøyten så sent, det er veldig uvanlig. En sterkere test fra en dag til neste kan skyldes tilfeldigheter, med tanke på hvor konsentrert urinen er, forskjell i fargestoff fra test til test og andre ting. Men dersom testen blir sterkere og sterkere er det en veldig god indikasjon på at alt er som det skal. Tusen takk for beroligende svar Du har virkelig peiling på alt 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå