AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 Jeg tenker å skaffe meg et kredittkort. Hvilket bør jeg velge? Har sett litt på Trumf Visa siden dette ikke har noen årsavgift, men er dette bra på andre måter? Har desverre ikke så mye peiling på slikt, så trenger litt veiledning!
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #3 Skrevet 29. desember 2011 Har en lokal sparebank som tilbyr Visa Gold (årsavgift 300kr), og et reservekort som ikke er noen årsavgift på, men jeg skjønner ikke helt om det fungerer som kredittkort..
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #4 Skrevet 29. desember 2011 Skandiabanken har kredittkort med lav rente.
Mynona Skrevet 29. desember 2011 #5 Skrevet 29. desember 2011 Hvis du har tenkt til å betale ned hele kredittkort regningen når den forfaller er Fokus 365 - kortet det som lønner seg mest pga du får cashback på en del varer. Men det har skyhøy rente, så det lønner seg bare hvis du betaler hele regningen på forfall.
Anglofil Skrevet 29. desember 2011 #6 Skrevet 29. desember 2011 Jeg har Trumf Visa og fornøyd med det faktum at jeg får 1% igjen på alle varer jeg kjøper og 3% i matbutikker som tar Trumf. Synes det er helt supert. Mvh Yvonne
aknett Skrevet 2. januar 2012 #7 Skrevet 2. januar 2012 Jeg tenker å skaffe meg et kredittkort. Hvilket bør jeg velge? Har sett litt på Trumf Visa siden dette ikke har noen årsavgift, men er dette bra på andre måter? Har desverre ikke så mye peiling på slikt, så trenger litt veiledning! Trumf visa er et bra kort fordi det gir 1% trumfbonus på alle kjøp uten maksimal årlig bonusgrense, i tillegg til 3% rabatt på matbutikker som er tilknyttet trumfsystemet. Men det finnes også andre kort uten årsavgift som har gode betingelser, og mange kort med lavere rente enn dette kortet.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #8 Skrevet 2. januar 2012 Hvis du har tenkt til å betale ned hele kredittkort regningen når den forfaller er Fokus 365 - kortet det som lønner seg mest pga du får cashback på en del varer. Det er jo ikke det eneste kortet som har cashback.
Mynona Skrevet 2. januar 2012 #9 Skrevet 2. januar 2012 Det er jo ikke det eneste kortet som har cashback. Neida, men det har vunnet flere tester.
Anglofil Skrevet 2. januar 2012 #10 Skrevet 2. januar 2012 De fleste testene jeg har sjekket så vinner faktisk kredittkortet fra Skandiabanken. Eller, det er ikke helt riktig, som det heter seg i testen fra Dine Penger: "Skandiabanken tar førsteplassen for deg som bruker kreditten og nedbetaler over tid, mens 365Privat topper listen for deg som alltid betaler på tiden." Se forøvig hele listen her. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #11 Skrevet 2. januar 2012 De fleste testene jeg har sjekket så vinner faktisk kredittkortet fra Skandiabanken. Eller, det er ikke helt riktig, som det heter seg i testen fra Dine Penger: "Skandiabanken tar førsteplassen for deg som bruker kreditten og nedbetaler over tid, mens 365Privat topper listen for deg som alltid betaler på tiden." Se forøvig hele listen her. Mvh Yvonne Det var en litt rar test, de begrunner ikke hvorfor 365 topper listen. Jeg kjøper aldri bensin eller møbler, og sjelden klær. Så jeg ville fått minimalt med bonus på det kortet. Uansett er jo maks 2000 kroner i året, som er mindre enn jeg får med TrumfVisa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå