Miracl3 Skrevet 21. desember 2003 #1 Skrevet 21. desember 2003 Jeg skal ha hansker i kirken. Er det da slik at jeg beholder de på hele tiden eller tas de av en eller annen gang. Vi skal ikke utvelksle ringer i kirken.
Holly Hobbie Skrevet 21. desember 2003 #2 Skrevet 21. desember 2003 Det lurer jeg også på, kan dessverre ikke hjelpe deg!
MariM Skrevet 21. desember 2003 #3 Skrevet 21. desember 2003 Hvis du ikke skal ta på ring i kirken beholder du hanskene på under hele sermonien. Begynner du å knote med hanskene kan det bli litt forstyrrende, og det er jo ingen hensikt å ta dem av. Min erfaring i de bryllup jeg har vært i er at hanskene sitter på hele tiden når ringene ikke skal utveksles. Men man gjør jo som man vil uansett da Lykke til!
Gjest Tex Skrevet 22. desember 2003 #5 Skrevet 22. desember 2003 Halvparten av norske brudepar setter ikke på seg ringer i kirken, Jens... :blunke:
Jens Skrevet 22. desember 2003 #6 Skrevet 22. desember 2003 :o :o :o :o WHAT???????????????????????????????????????????????? Hæ??når gjør man det da???og....HÆ????? :o :o
Holly Hobbie Skrevet 22. desember 2003 #7 Skrevet 22. desember 2003 Hva er vitsen med gifteringer, hvis man ikke kan sette dem på i det øyeblikket man blir gift? Jo da, man har dem jo på resten av livet, men likevel...når setter man dem på, da?
Gjest Tex Skrevet 22. desember 2003 #8 Skrevet 22. desember 2003 Mange som bruker forlovelsesringene sine har de bare på seg når de går inn i kirken. Ringene har jo egentlig inghenting med selve vigselen å gjøre.
Holly Hobbie Skrevet 22. desember 2003 #10 Skrevet 22. desember 2003 Kjæresten min skal ikke ha noen forlovelsesring, så vi skal nok utveksle ringer. Men det viktigste er jo å si "ja" og ta hverandre i hendene, og få Guds velsignelse!
14062003 Skrevet 22. desember 2003 #11 Skrevet 22. desember 2003 Mange som bruker forlovelsesringene sine har de bare på seg når de går inn i kirken. Ringene har jo egentlig inghenting med selve vigselen å gjøre. Har jeg ikke hørt om. Vi pusset forlovelsesringene (og fikk gravert inn ekstra dato og satt inn to diamanter til meg) før vi giftet oss. Da vi fikk de tilbake før bryllupet, fikk de bli værende i esken. Stakkars forloveren til min kjære. Han var såååå dritnervøs for å miste eller glemme dem.
Gjest Tabby Skrevet 22. desember 2003 #12 Skrevet 22. desember 2003 Kutt et par spørsmålstegn da Jens Hele siden ble jo rar her jo
Holly Hobbie Skrevet 23. desember 2003 #14 Skrevet 23. desember 2003 Synes ikke vi har kommet frem til noen løsning ennå; tar man av hanskene når det er tid for å sette på ringer? Er ikke det litt knotete?
zmurfette Skrevet 23. desember 2003 #15 Skrevet 23. desember 2003 En av grunnene til at jeg bestemte meg for ikke å ha hansker er at jeg synes det virker fryktelig knotete å skulle ta de av seg for å sette på ring. Og hva gjør man etterpå? Tar de på seg igjen? Over ringen? Eller kjøper man hansker som man bare har på seg til man har gått opp kirkegulvet? Synes dette ble et så komplisert tema at jeg droppet det før jeg egentlig hadde tenkt ferdig.
Holly Hobbie Skrevet 23. desember 2003 #16 Skrevet 23. desember 2003 Skjønner hva du mener. Men jeg synes det er så elegant med hansker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå