AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 Jeg har begynt å strikke enkle mønstre, sånne med kast og fellinger o.l angitt grafisk i en rapport. Men plutselig, etter å ha sett en oppskrift hvor det sto en pil fra høyre side, ble jeg usikker på om jeg egentlig leser/tolker rapportene feil vei! Man strikker jo på en måte fra høyre til venstre, men leser man rapporten fra høyre eller venstre?
Zzyzx Skrevet 29. desember 2011 #3 Skrevet 29. desember 2011 Og hvis man strikker f.eks. selbuvotter så er det et triks å på første votten lese fra høyre til venstre og på andre votten fra venstre til høyre. Men ja, man leser fra høyre mot venstre.
Orchideae Skrevet 29. desember 2011 #4 Skrevet 29. desember 2011 Og hvis man strikker f.eks. selbuvotter så er det et triks å på første votten lese fra høyre til venstre og på andre votten fra venstre til høyre. Ja! Også er det ekstra lurt å huske om du strikket fra høyre eller venstre på den første, når du skal starte på den andre.
dilletante Skrevet 29. desember 2011 #5 Skrevet 29. desember 2011 Takk for svar og tips Det har i grunn gått greit å lese feil retning, men slike ting som felling ved å strikke to rette sammen vs en løs, en rett og dra den løse over har ført til litt stygge detaljer... fint å få en løsning på dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå