AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #1 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg skal bake kake i rund kakeform, noe jeg aldri har gjort før. I oppskriften står det 24 cm form. Men det står ikke noe om hvor dyp den skal være. Er det noen standard på denne? Den eneste runde formen jeg har fra før er 26 cm i diameter, og i underkant av 6 cm dyp. Når jeg ser på bildet av kaken ser den høyere ut enn dette. Jeg skal bake oreo dream cake fra det sote liv. Noen som har prøvd denne oppskriften og vet hvor dyp form jeg trenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 29. desember 2011 #2 Del Skrevet 29. desember 2011 Har ikke prøvd oppskrifta, men mener de kakeformene jeg har (varierer fra 20cm til 26cm), er mer eller mindre like i høyden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 29. desember 2011 #3 Del Skrevet 29. desember 2011 Norske former er stort sett alltid rundt 6 cm høge. Det er svært sjeldan å sjå høgare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 29. desember 2011 #4 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) En standard "sukkerbrød-form" er ca 6,5 cm dyp (har vært i kjøkkenet og målt på diverse fabrikat og diametere) Dette kommer til å gå helt fint, bare å "kjøre på" Lykke til med kaken Endret 29. desember 2011 av Lille-pus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå