AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 Hei jeg har en katt som tisser utenfor kassen og flere andre steder i huset. Hun har gjort det en stund nå og jeg vet ikke hva det er. Begynner å bli lei av at hun gjør det og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre gjerne svar hvis du kan
Papirfly Skrevet 29. desember 2011 #2 Skrevet 29. desember 2011 Kanskje katten ikke liker kattesanden? Noen katter er innmari kresne på det, så du kan jo prøve å bytte merke?
Fanta Exotic Skrevet 29. desember 2011 #3 Skrevet 29. desember 2011 Han eller hunnkatt? Sterilisert/kastrert?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #4 Skrevet 29. desember 2011 Han eller hunnkatt? Sterilisert/kastrert? Hunnkatt og hun er sterlisert
UnderCover Skrevet 29. desember 2011 #5 Skrevet 29. desember 2011 (endret) INGEN katter jeg har hatt har mislikt kattekassen uansett sand. Kanskje du skulle tatt opplæringen en gang til? DVS når katten begynner å grave (oftest i et hjørne), sett da katten nedi kassen og grav selv med hånden. De fleste tar det hintet etter et par forsøk Endret 29. desember 2011 av UnderCover
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #6 Skrevet 29. desember 2011 INGEN katter jeg har hatt har mislikt kattekassen uansett sand. Kanskje du skulle tatt opplæringen en gang til? DVS når katten begynner å grave (oftest i et hjørne), sett da katten nedi kassen og grav selv med hånden. De fleste tar det hintet etter et par forsøk Hun er 1 og et halvt . Og hun klarer å gå på do . Men hun tisser utenfor + andre steder i huset. I dag fant moren min bæsj inne i garderoben hennes
UnderCover Skrevet 29. desember 2011 #7 Skrevet 29. desember 2011 (endret) Hun er 1 og et halvt . Og hun klarer å gå på do . Men hun tisser utenfor + andre steder i huset. I dag fant moren min bæsj inne i garderoben hennes Bare prøv. Kan hende både du ogkatten blir ovverrasket av resultatet EDIT: når dem er små tar du katten i kassen og graver med labben deres. Det kan virke på de eldre kattene også Endret 29. desember 2011 av UnderCover
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #8 Skrevet 29. desember 2011 Bare prøv. Kan hende både du ogkatten blir ovverrasket av resultatet Jeg tror hun vet at hun skal tisse oppe i kassa for hun gjør det for det meste. Men mange ganger så tisser hun utenfor isteden. Lurer på om hun er syk eller noe
UnderCover Skrevet 29. desember 2011 #11 Skrevet 29. desember 2011 Jeg tror hun vet at hun skal tisse oppe i kassa for hun gjør det for det meste. Men mange ganger så tisser hun utenfor isteden. Lurer på om hun er syk eller noe Hun vantrives høres det ut som. Har det skjedd noen forandringer i hjemmet før hun begynte?
Gjest Lille-pus Skrevet 29. desember 2011 #12 Skrevet 29. desember 2011 (endret) Ta en titt på denne artikkelen, og se om det ringer noen bjeller hos deg som katte-"eier" Skikkelig vetrinærundersøkelse vil være et gode, - for å få fjernet eller få bekreftet fysiske årsaker til uhellene I tillegg kommer mulige endringer i kattens liv. Dette kan være: Ny bolig ? Nye naboer (les: ny katt i nabolaget) ? Nye mennesker i huset ? Mennesker som har blitt borte ? Ommøblering ? Nytt dyr inn ? Dyr som har blitt borte (har dødd) ? Bråk i nabolaget (byggevirksomhet) ? Tenåring med kraftig parfymebruk i huset ? Endret 29. desember 2011 av Lille-pus
carinapija Skrevet 30. desember 2011 #13 Skrevet 30. desember 2011 Min hunnkatt er også sterilisert, og det skjedde noen ganger før at hun tisset utenfor kassen, og det var da vi fant ut at hun er utrolig kresen på katt kassen. Hun må ha en god klumpesand, og det skal helst ikke være så mye tiss og bæsj inne i kassa.. Og når vi startet med å ha god klumpesand og tok ut tiss og bæsj mange ganger om dagen, så slutten hun å gjøre fra seg utenfor kassen. ( Det holder vell å ta ut fra kassen 2-3 ganger om dagen ). Du kan nå ihvertfall prøve ;-)
Gjest Consensio Skrevet 30. desember 2011 #14 Skrevet 30. desember 2011 Først og fremst - sjekk katten hos veterinær. Står doen i nærheten av soveplassen, mat eller vannskålen? Har du flere katter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå