OliviaP Skrevet 28. desember 2011 #1 Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg har brukt selvbruning en stund, for jeg er ganske blek fra naturens side. Jeg bruker Dior, og er veldig fornøyd med farge og resultat. Problemet er lukten. Den forsvinner fra kroppen etter en dag eller så, men det lukter så rart på soverommet spesielt, og av enkelte klær. Til dere som bruker selvbruning: Har dere noe triks for å unngå dette? Vurderer nesten å slutte å bruke det kun pga. luktens skyld, men det er jo litt synd i og med at jeg er fornøyd med selvbruningen på alle andre måter. Vet at samme lukt oppstår ved bruk av andre merker, så det kan ikke være noe galt med Dior. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audrina Skrevet 29. desember 2011 #2 Del Skrevet 29. desember 2011 Sluttet nesten med selvbruning av samme aarsak selv, men valgte aa prove meg litt frem paa andre typer og merker forst. Konkluderte med at selvbruningsservietter er best. Lukter beskjedent, torker fort, smitter ikke av paa klaer/sengetoy og man foler seg ikke klissete lenge etterpaa. Comodynes eller hva merket heter, er veldig bra. Et tips ang. lukt er dog aa ikke smore med bodylotion for etter dusj nr.2. Da er mesteparten av lukten borte. Man skal smore seg for aa holde paa fargen lenger, men bodylotion holder ogsaa paa lukt lenger (derfor man skal spraye parfyme forst og smore bodylotion etterpaa, feks.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OliviaP Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 29. desember 2011 Sluttet nesten med selvbruning av samme aarsak selv, men valgte aa prove meg litt frem paa andre typer og merker forst. Konkluderte med at selvbruningsservietter er best. Lukter beskjedent, torker fort, smitter ikke av paa klaer/sengetoy og man foler seg ikke klissete lenge etterpaa. Comodynes eller hva merket heter, er veldig bra. Et tips ang. lukt er dog aa ikke smore med bodylotion for etter dusj nr.2. Da er mesteparten av lukten borte. Man skal smore seg for aa holde paa fargen lenger, men bodylotion holder ogsaa paa lukt lenger (derfor man skal spraye parfyme forst og smore bodylotion etterpaa, feks.) Servietter har jeg ikke vært borti, kanskje det er verdt et forsøk Hvor får du tak i Comodynes, og er det dyrt? Jeg er veldig fornøyd med fargen Dior gir meg, hvordan syns du fargen med dette merket blir? Har ikke noe lyst til å bli gul/oransje Og er det ikke lett at det blir skjoldete? Det er jo en annen måte å påføre selvbruningen på enn det er med krem tenker jeg på. Hvor ofte må du påføre for å bevare fargen? Nå ble det mye spm her Takk for tipset om fuktighetskremen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audrina Skrevet 30. desember 2011 #4 Del Skrevet 30. desember 2011 Servietter har jeg ikke vært borti, kanskje det er verdt et forsøk Hvor får du tak i Comodynes, og er det dyrt? Jeg er veldig fornøyd med fargen Dior gir meg, hvordan syns du fargen med dette merket blir? Har ikke noe lyst til å bli gul/oransje Og er det ikke lett at det blir skjoldete? Det er jo en annen måte å påføre selvbruningen på enn det er med krem tenker jeg på. Hvor ofte må du påføre for å bevare fargen? Nå ble det mye spm her Takk for tipset om fuktighetskremen! De er idiotsikre, tro meg! Du klarer ikke aa feile med dem om du saa prover Aldri faatt en eneste skjolde. Paa meg blir fargen kjempefin, gyllen, naturlig og BRUN, hehe, men resultatet er jo indivituelt. Verdt er forsok iallefall Jeg pleier aa kjope dem i utlandet og paa nett, men er ganske sikker paa at de selges paa Vita og Cubus. Koster iallefall ikke mer enn Dior, men kjop dobbelt opp. Selvom det staar at en serviett holder til hele kroppen, pleier jeg aa bruke to. Jeg vil si hver 3-4 dag for aa holde paa fargen, men saa dusjer jeg hver dag ogsaa, da. Haaper du blir fornoyd, om du prover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OliviaP Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 3. januar 2012 De er idiotsikre, tro meg! Du klarer ikke aa feile med dem om du saa prover Aldri faatt en eneste skjolde. Paa meg blir fargen kjempefin, gyllen, naturlig og BRUN, hehe, men resultatet er jo indivituelt. Verdt er forsok iallefall Jeg pleier aa kjope dem i utlandet og paa nett, men er ganske sikker paa at de selges paa Vita og Cubus. Koster iallefall ikke mer enn Dior, men kjop dobbelt opp. Selvom det staar at en serviett holder til hele kroppen, pleier jeg aa bruke to. Jeg vil si hver 3-4 dag for aa holde paa fargen, men saa dusjer jeg hver dag ogsaa, da. Haaper du blir fornoyd, om du prover Ok, tusen takk! Det høres jo veldig bra ut! Kjøpte faktisk en pakke for noen dager siden. Har noen spm til om du har lyst til å svare Hvordan unngår du å få farge i håret? Jeg slet litt med det i starten når jeg brukte Dior, at håret ved ansiktet, ved hårfestet, ble gulaktig(jeg er mellomblond til mørk blond). Jeg løste det ved å legge fuktighetskrem ved hårfestet, slik at selvbruningen kunne feste seg i kremen istedenfor, og tørke det bort når jeg var ferdig. Men det blir jo litt vanskeligere med disse serviettene. Bruker du forresten serviettene i ansiktet, eller er de kanskje for sterke til det? En annen ting jeg lurer på er hvordan du vet at du har tatt farge et sted på kroppen og hvordan du vet om det er mer farge igjen på servietten? I og med at serviettene ikke avgir noen synlig farge ved påføring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audrina Skrevet 6. januar 2012 #6 Del Skrevet 6. januar 2012 Ok, tusen takk! Det høres jo veldig bra ut! Kjøpte faktisk en pakke for noen dager siden. Har noen spm til om du har lyst til å svare Hvordan unngår du å få farge i håret? Jeg slet litt med det i starten når jeg brukte Dior, at håret ved ansiktet, ved hårfestet, ble gulaktig(jeg er mellomblond til mørk blond). Jeg løste det ved å legge fuktighetskrem ved hårfestet, slik at selvbruningen kunne feste seg i kremen istedenfor, og tørke det bort når jeg var ferdig. Men det blir jo litt vanskeligere med disse serviettene. Bruker du forresten serviettene i ansiktet, eller er de kanskje for sterke til det? En annen ting jeg lurer på er hvordan du vet at du har tatt farge et sted på kroppen og hvordan du vet om det er mer farge igjen på servietten? I og med at serviettene ikke avgir noen synlig farge ved påføring? Beklager litt sent svar. Det jeg gjor er at jeg paaforer i ansiktet (bruker samme serviettene ja, men har ikke sensitiv/torr hud), ogsaa tar jeg en vaatserviett (type sminkefjerner) og torker vekk det som evt. maatte ha kommet i haarfestet, deretter paaforer jeg fuktoghetskrem paa samme omraadet, fordi det ofte gjoer en evt. skille mindre synlig. Jeg er helt blond, men synes ikke jeg faar noen unatulig skille eller gulskjaer i haarfestet etter at jeg har hjort som beskrevet over Det samme paa hendene forresten. Etter siste paaforing tar jeg paa hendene, bruker en vaatserviett inne i haandflatene og mellom fingrene, deretter fuktighetskrem. Dette var jeg ogsaa svaert nyskjerrig paa da jeg proevde forste gang, men synes ikke det er vanskelig i det hele tatt. Bare "smor" utover saa godt du kan, og bruk gjerne god tid overalt, det gjor ikke noe om du smorer paa samme omraadet flere ganger. Servietten er saapass vaat at hvis du har ordentlig lys ser du ogsa hvor du har faatt smort deg. Etterhvert blir den torrere og da kan du snu den og bruke den paa andre side ogsaa. Selvom den blir litt torrere er det fortsatt farge paa den, men om du vil ha en dypere farge paa kun en paaforing burde du ta en ny serviett saa snart den er torr. Det gjor jeg hvis jeg skal noe spesiellt og vil ha ekstra farge. Da bruker jeg nok fint 4-5 servietter Det eneste som er litt negativt med servietter er at det er vanskelig aa faa til ryggen selv. Med kremer var dette aldri noe problem for meg, men med serviettene tok det noen paaforinger foer jeg fikk det til ordentlig selv. Her kan du jo be om hjelp hvis du vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #7 Del Skrevet 6. januar 2012 Kan jeg få slenge inn et spørsmål? Jeg prøvde å bruke selvbruningsservietter en gang, men fikk helt syke skjolder. Hvordan bruker dere dem? Hvordan unngår dere skjolder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audrina Skrevet 6. januar 2012 #8 Del Skrevet 6. januar 2012 Kan jeg få slenge inn et spørsmål? Jeg prøvde å bruke selvbruningsservietter en gang, men fikk helt syke skjolder. Hvordan bruker dere dem? Hvordan unngår dere skjolder? Har beskrevet ganske godt i min kommentar over, synes jeg. Men antar at trening gjor mester Har brukt selvbruning i mange aar. Den eneste maaten aa unngaa skjolder er aa passe paa at man faar smoert godt utover hele kroppen. Skrubb deg godt foerst. Ikke minst, ta deg goood tid, vaer noye, ha godt lys i rommet og la toerke ordentlig foer du tar paa deg lostsittende klaer, som du boer ha paa deg til du skal dusje 8 timer etterpaa. Unngaa ALL kontakt med vann frem til det. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå