Anglofil Skrevet 28. desember 2011 #1 Del Skrevet 28. desember 2011 Andre her inne som har erfaring med dette? For jeg må si at min erfaring denne jula har vært særdeles negativ. Bare for å ha sagt det først som sist: jeg jobber selv i kundeservice, jeg vet hvor kjipt det er å få en sur kunde på tråden, så jeg har ikke noe ønske om å være den kjipe kunden. Samtidig blir jeg ganske irritert når jeg ikke får det produktet jeg har betalt for. Jeg er også klar over at menneskelig feil kan skje, og det er helt okay. MEN. Siden jeg skulle hjem til mine foreldre denne julen og være borte i nesten to uker bestemte jeg meg for å bruke litt penger på midlertidig adresseendring. Man betaler da 250 kr for å få posten midlertidig tilsendt et annet sted enn der man vanligvis får tilsendt post. Jeg valgte da dette f.o.m 16.12-01.01. Var redd for at jeg fikk mange brevsendinger (deriblant bøker som jeg har kjøpt) som jeg ikke ville rekke å hente før fristen hos Posten gikk ut. Uansett. Min mann dro tidlig hjem i dag, og hva møtte han? En bugnende postkasse. Full av henteslipper på større og mindre brevsendinger. Om de kanskje regnes som pakker (man må betale ekstra for å få de videresendt) kan jeg kanskje godta, men det var også fullt av julekort, julebrev, regninger etc, mange av dem datert etter den 16.12. Jeg har sendt en klage til Posten, på en høfig måte selvsagt, men jeg kjenner jeg blir småirritert. Den ene henteslippen fikk min mann hentet, og det viste seg å ikke være vanlig pakke, men flere brevsendinger de hadde valgt å legge sammen, med frist til hente den 31.desember (man har jo 14 dager på seg). Hva hvis ikke han hadde vært hjemme og disse brevsendingene hadde blitt returnert? Hvordan kan slikt egentlig gå an? Andre som har hatt problemer ift dette? Jeg fikk riktignok tre større brevsendinger tilsendt riktig til den midlertidige adressen, flere bøker for å være eksakt, og jeg synes det er merkelig at de klarer å videresende disse, men altså ikke alt det andre. Vi snakker ikke om ett eller to brev, men absolutt alt. Til og med adressert reklame. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 28. desember 2011 #2 Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg har erfaring med dette og det gikk greit hos oss. Brevene og pakkene ble videresendt til oss. Kanskje det har skjedd en uheldig feil med dere, så det er bra at dere klaget - kanskje kan dere kreve en del av summen tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 28. desember 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 28. desember 2011 Ja, jeg har nemlig prøvd et før, og da gikk det tålelig greit (ett og annet brev som de ikke fikk med seg, men det tåler jeg/vi). Føler meg nesten som en urimelig kunde her, men samtidig, når det skjer så og si kontinuerlig (kan det tyde på ihvertfall), så blir jeg litt småirritert. Har spurt dem konkret om hvordan dette kan gå an, og hvorvidt det er rimelig at man betaler for en vare som ikke holder mål. Jaja, godt å blåse ut litt steam her, så ingen stakkars kundebehandler får meg på tråden (de har jo uansett stengt nå - OG det er bra de tar i mot epost). Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #4 Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg har selv jobbet i posten, og vet at dette er et utbredt problem. Når noen bestiller omadressering, så får den som sorterer et ark med oversikt over dette. Da må denne personen passe på å legge til side all post som skal omadresseres. I tillegg har vi skilleark mellom de ulike stoppene med postkasser, og på disse arkene skal det stå hvem som skal få omadressert eller oppbevart post. Så om den som sorterer dummer seg ut (fort gjort), så får de som kjører en ny sjanse når posten skal leveres. Posten skiftet til et nytt system med disse arkene for et år eller to siden, og alt ble mye mer komplisert etter det. Det er ikke hver dag arkene kommer, og da er det veldig vanskelig å holde oversikt. Spesielt når det alltid er vikarer med dårlig opplæring som skal sortere og kjøre, og når det er travelt. Og det er det stort sett alltid... Posten er rett og slett så ivrige med å nedbemanne og kutte utgifter at de glemmer å fokusere på kvaliteten og kundene. Du er absolutt ikke urimelig. Du skal få tilbake pengene dine og få en fin unnskyldning. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg også bedt om at dette skal bli tatt opp med den distribusjonsenheten det gjelder slik at de er klar over problemet og at det ikke skjer en eventuell neste gang. Fortell også at du har hatt problemer med tjenesten før. Når du betaler for en tjeneste, så skal du jo få den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 29. desember 2011 Godt å høre at det ikke bare er meg. Jeg er spent på svaret jeg får. Synes det jo er synd, spesielt fordi jeg føler jeg nå ikke helt kan stole på Posten. Hva skjer når vi reiser vekk i tre uker i juni? Vil de klare å gjør jobben sin? Kan bli litt mer spenning enn jeg faktisk ønsker. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 29. desember 2011 #6 Del Skrevet 29. desember 2011 Godt å høre at det ikke bare er meg. Jeg er spent på svaret jeg får. Synes det jo er synd, spesielt fordi jeg føler jeg nå ikke helt kan stole på Posten. Hva skjer når vi reiser vekk i tre uker i juni? Vil de klare å gjør jobben sin? Kan bli litt mer spenning enn jeg faktisk ønsker. Mvh Yvonne Det vi skal gjøre når vi reiser på lang ferie om sommeren neste år, er å gi nøkkelen til postkassa til familien og be dem sjekke den. Vanligvis får vi lite post om sommeren og det går ganske greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #7 Del Skrevet 29. desember 2011 Godt å høre at det ikke bare er meg. Jeg er spent på svaret jeg får. Synes det jo er synd, spesielt fordi jeg føler jeg nå ikke helt kan stole på Posten. Hva skjer når vi reiser vekk i tre uker i juni? Vil de klare å gjør jobben sin? Kan bli litt mer spenning enn jeg faktisk ønsker. Mvh Yvonne Jeg tror det burde gå greit, men da bør dette bli tatt opp med distribusjonsenheten dere hører til. Om du har muligheten, så ville jeg ha dratt dit og sagt fra personlig når juni nærmer seg. Når vi får se kundene og høre de si at de ikke stoler på oss, da skjerpet vi oss ekstra husker jeg. For det er ikke alltid at kundeservice sender videre informasjon om at de ikke har vært flinke nok med omadresseringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #8 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg har også dårlige erfaringer med midlertidig adresseendring. Det ligger alltid post i postkassa hjemme uansett. Så jeg pleier å klage og da slipper jeg å betale for omadresseringen. Nå har vi gått over til å få venner til å tømme postkassa med jevne mellomrom og heller gi oss beskjed dersom det dukker opp noe viktig. Det er jo ikke urimelig å si fra om en tjeneste som ikke fungerer. Jeg synes det blir litt vel dørmatteholdning om man føler seg kjip og urimelig fordi man sier fra om sånt. Du har jo betalt for en tjeneste du ikke har mottatt. Så lenge du er normalt høflig og ikke går til angrep på noen så har du da ingenting å skamme deg over? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 29. desember 2011 #9 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg har meldt midlertidg adresseendring ca tre ganger, det har gått helt fint frem til i sommer. Jeg skulle være bortreist i 2-3 uker og ventet et viktig brev en av de første dagene så jeg meldte midlertidig adresseendring for å være sikker på at dette brevet kom frem til meg. Men så ble reisen min utsatt så jeg ble hjemme noen dager til, og må si jeg ble nokså overrasket når dette viktige brevet plutselig lå i postkassen min 4-5 dager etter adresseendringen startet. Ingenting av resten av posten min ble videresendt denne perioden heller. Jeg sendte mail til Posten for å klage, uten noe krav om tilbakebetaling. Fikk en spak unnskyldning tilbake, også prøvde de å legge skylden over på meg. Tilbakebeviste alle påstandene de hadde og sa at jeg ikke finner meg i å betale for en tjeneste jeg ikke hadde mottat. Så da fikk jeg til slutt pengene tilbake. Så ikke gi deg, du skal ikke betale for en tjeneste de ikke klarer å levere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 29. desember 2011 #10 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg har aldri brukt midlertidig adresseendring men jeg har flyttet flere ganger og jeg bruker alltid oppbevaring når jeg reiser bort. Og de tjenestene jeg har brukt har jeg ikke hatt problemer med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 29. desember 2011 Det vi skal gjøre når vi reiser på lang ferie om sommeren neste år, er å gi nøkkelen til postkassa til familien og be dem sjekke den. Vanligvis får vi lite post om sommeren og det går ganske greit. Hadde gjerne gjort det, hadde det ikke vært for at vi verken har familie eller venner tilgjengelig der vi bor. Vi bor på sørlandet, og i periodene hvor vi trenger midlertidig adresseendring er de fleste av våre venner reist bort (de fleste er kun folk som studerer der, vi bor i studentleilighet, de færreste bor der i juleferien eller sommerferien). Familien bor på østlandet og jeg tar da adresseendring til mine foreldre, siden vi bor der når det er jul o.l. Jeg tror det burde gå greit, men da bør dette bli tatt opp med distribusjonsenheten dere hører til. Om du har muligheten, så ville jeg ha dratt dit og sagt fra personlig når juni nærmer seg. Når vi får se kundene og høre de si at de ikke stoler på oss, da skjerpet vi oss ekstra husker jeg. For det er ikke alltid at kundeservice sender videre informasjon om at de ikke har vært flinke nok med omadresseringen. Jeg har dessverre ikke mulighet til å reise dit, siden det ikke går buss dit, og vi har ikke bil. MEN, jeg skal både ta det opp på Posten der hvor jeg henter posten min (slik at de kan videreformidle det) og sende e-post. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 29. desember 2011 #12 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg hadde problemer med denne tjenesten i sommer. Da ble faktisk ingenting videresendt, og attpåtil visste de ikke HVOR den oppbevarte posten var når jeg ringte og etterlyste. Først mente de bestemt at posten lå i postkassen min hjemme på den opprinnelige adressen, når huseieren min sjekket dette og den ikke lå der mente de like bestemt at noe hadde gått galt under bestillingen og at det var MIN feil, så jeg ringte opp igjen og fikk snakket med noen andre som fant ut at DE hadde rotet det vekk og han la seg langflat. Jeg fikk pengene tilbake og et unnskyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 30. desember 2011 #13 Del Skrevet 30. desember 2011 Jeg har hatt problemer flere ganger - både med midlertidig og varig adresseendring. Brev som forsvinner, tilbakesending av brev til avsender med beskjed om at adressen er ukjent, levering til gammel adresse i omadresseringsperioden, levering til ny adresse etter utgått periode etc. etc. Dårlige erfaringer har gjort at jeg overhodet ikke stoler på disse ordningene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå