Evie Skrevet 28. desember 2011 #1 Skrevet 28. desember 2011 Hei! Vi vurdere å Grille i vårt bryllup, skal ha det på disen gård og vurderer å få kokker fra strøm-larsen til å komme å Grille. Vil da bli kjøtt, fisk og tilbehør. Noen som har erfaring med grilling fra bryllup? Hvem grillet? Hvor kom maten fra? Og ikke minst, hvordan forsynes gjestene? Servitorer eller tok de maten selv? Håper på hjelp :-) hilsen en veldig spent brud!
Niennas Skrevet 29. desember 2011 #2 Skrevet 29. desember 2011 Har vært i et bryllup med grilling. Dette var et budsjettbryllup, vel og merke, der brudeparet ikke ønsket gaver, men heller en matrett. De spanderte helstekt smågris, og gjestene tok med brød, tilbehør til grillmat eller kaker. Det var utrolig koselig! Aner ikke hvem som grillet, og hvor maten kom fra (dette var i Trøndelag), men gjestene forsynte seg selv. Jeg synes grilling er koselig, men synes at dere burde ha et relativt løst bryllup i så fall, da.
Fjellreven Skrevet 29. desember 2011 #3 Skrevet 29. desember 2011 Jeg har servert i et bryllup hvor det var grilling. Kjøttet var lunkent og tørt da det kom på bordet og det smakte ikke godt. Det var brudens far og kamerater som skulle grille kjøttet før gjestene kom. Leier du inn en kokk eller to, så tror jeg det kan bli bedre resultat. 1
Fanta Exotic Skrevet 29. desember 2011 #4 Skrevet 29. desember 2011 Syns det høres utrolig bra ut! Når jeg en gang gifter meg skal jeg ha bryllup med grilling ihvertfall!
Evie Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2011 :-) takk for svar. Ja, det er snakk om kjøtt fra slakter og kokker som griller så det bør jo bli bra. Vi vil ikke ha tre retters middag og føler at så lenge man har kokker kan det jo ikke bli så mye annerledes enn å ha buffe?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #6 Skrevet 29. desember 2011 Selv om det er kokker som skal grille, er det ikke alltid like enkelt å holde maten varm i et bryllup. Er mye som skjer, og kokkene må ofte vente før de kan servere maten. Har vært i flere bryllup der de har grillet, og kjøttet var lunkent og tørt, rett og slett fordi de som grillet måtte vente til ting og tang var ferdig i lokalet. Er det færre enn 20 gjester, vil jeg tro det går bra, men over det ville jeg valgt noe annet, rett og slett fordi det er vanskelig å holde kjøttet varmt lenge nok til så mange
Evie Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2011 Hmm... skjønner. Vi er 50 stk. Tips til hva som fungerer?
Gjest Doh Skrevet 29. desember 2011 #8 Skrevet 29. desember 2011 Søstra mi hadde leid inn kokk som grillet. Gikk kjempefint det, og vi var litt over 50 stk. Serverte med poteter og salat som man forsynte seg av selv, og en barbecuesaus som kokken hadde laget. De hadde forresten 3retters og servitører som serverte. Ville forhøre meg med kokken om han var vant til å grille til så mange da
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #9 Skrevet 30. desember 2011 Hei! Vi vurdere å Grille i vårt bryllup, skal ha det på disen gård og vurderer å få kokker fra strøm-larsen til å komme å Grille. Vil da bli kjøtt, fisk og tilbehør. Noen som har erfaring med grilling fra bryllup? Hvem grillet? Hvor kom maten fra? Og ikke minst, hvordan forsynes gjestene? Servitorer eller tok de maten selv? Håper på hjelp :-) hilsen en veldig spent brud! Så herlig å komme i et slikt bryllup. Slippe å pines i lange tider ved langbord med kjedelige taler. Deilig med grillmat,og kan spise litt "grisete"
Gjest Adriane Skrevet 5. januar 2012 #10 Skrevet 5. januar 2012 Jeg har vært i et bryllup der det ble grillet. De hadde to kokker som sto for maten, og det var litt sånn "forsyn dere selv"-greie. Maten smakte godt den, men som flere andre her har påpekt, var det nærmest umulig å holde maten varm. Var bare de som var så heldige og fikk forsynt seg akkurat da det ble satt frem ny mat som fikk skikkelig varm mat - uten at det la noen demper på stemningen av den grunn Med den erfaringen i bakhodet, ville jeg anbefale at man enten har en mulighet til å holde maten varm underveis på noe vis, og/eller at alle gjestene rett og slett går frem til kokken ved grillen(e) og får maten rett fra grillen og på tallerkenen. Men det er jo ikke veldig praktisk hvis man har over 50 gjester... Når det er sagt, har jeg vært i mange "tradisjonelle" bryllup også, og må si det er sjelden jeg har fått servert ordentlig varm hovedrett. Det er gjerne utfordringen uansett tror jeg, når det er så mange gjester.
kaprifolen Skrevet 6. januar 2012 #11 Skrevet 6. januar 2012 Har vært med på grilling av helstekt lam og spedgris, pluss biffsteik som ble skåret i skiver. Kokker som grillet og la på/skar kjøttet, servitører sørget for fulle og rene fat på en kjølebuffet med div salater, tilbehør osv. Utrolig kjekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå