Gå til innhold

"Antall timer studieinnsats per uke"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt usikker på hvordan dette defineres...

Når det f.eks.står i studiekatalogen: "For å gjennomføre på normert tid, må du regne med å bruke minst 40 timer per uke på studierelatert arbeid gjennom hele semesteret"

betyr dette da minst 40 timer selvstudium (utenom tiden man er på forelesninger)

eller menes det minst 40 timer der både selvstudier og forelesninger inkludert?

Videoannonse
Annonse
Gjest HuskyPusky
Skrevet

Jeg vil tro at forelesningene er inkludert.

Skrevet

Det er forelesninger og annen evt. obligatorisk aktivitet, pluss selvstudium utenom. Ellers hadde hørtes ut som et fryyyktelig tungt studium med så mye egenstudium i TILLEGG til alt universitetet legger opp til... 100 % arbeidstid er jo på 37,5.

Gjest Survival
Skrevet

Forelesninger er jo studierelatert arbeid da.

Skrevet

40 timer egen innsats + det obligatoriske

Skrevet

Det er nok inkludert forelesninger og div, selv oppga de 55 timer per uke på mitt studium, og det vil jeg si er en god beregning, sitter 7-8 timer hverdag, mandag til søndag, men det er selvfølgelig perioder hvor det ikke er like hardt! :)

Hva har du tenkt å studere?

Gjest döderlein
Skrevet

Tror det er ganske vanlig med den mengden (forelesninger + egenstudie), og de aller aller fleste jeg kjenner jobber ikke så mye – men får gode karakterer :P

Skrevet

40 timer egen innsats + det obligatoriske

Ehh. Nei. Det betyr 40 timer totalt.

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Jeg regner det som det totale. Jeg bruker jo tid på forelesninger etc også...

Skrevet

Det er nok inkludert forelesninger og div, selv oppga de 55 timer per uke på mitt studium, og det vil jeg si er en god beregning, sitter 7-8 timer hverdag, mandag til søndag, men det er selvfølgelig perioder hvor det ikke er like hardt! :)

Hva har du tenkt å studere?

Dataingeniør ved HiB

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...