AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #1 Skrevet 28. desember 2011 Hei. Jeg har litt løshud på magen etter at jeg gikk ned 17 kilo som ser ut som en slapp bollemage som jeg vurderer å fjerne med bukplastikk. Men jeg lurer fælt på hvor ille arret blir etter oparasjonen? Har hørt at det blir et langt og tydelig arr. Stemmer det? For hvis arret blir veldig tydelig blir jo det like visuelt utfordrende som den slappe magen. Noen med erfaring på dette? Blir arret veldig synlig eller ganske diskrè? Takker for svar
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #2 Skrevet 29. desember 2011 Jeg er ikke sikker men har alltid sett for meg at det ikke er så aller verst, ihvertfall ikke etter at det har gått en stund...
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #3 Skrevet 30. desember 2011 Jeg er ikke sikker men har alltid sett for meg at det ikke er så aller verst, ihvertfall ikke etter at det har gått en stund... Seriøst? Så det blir ikke en lang grusom strek?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #4 Skrevet 30. desember 2011 Du kan jo velge mellom en grusom strek og en hengemage. Valget er ditt.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #5 Skrevet 31. desember 2011 Du kan jo velge mellom en grusom strek og en hengemage. Valget er ditt. Så streken blir grusom?
momo Skrevet 31. desember 2011 #6 Skrevet 31. desember 2011 Første året var streken tykk og rød, så ikke så fint ut. Men nå er det 3 år siden, og det er en tynn lys strek der. Ser ikke ille ut overhodet. Husker første sommeren så syntes jeg det var fælt og gå på stranda. Mens nå kan jeg bruke alle typer bikini, og man må komme veldig nærme for å se at det er noe arr der. Så jeg er veldig fornøyd. Og streken er faktisk så tynn at jeg tror heller folk vil tro det er et strekkmerke, for ser mer ut som et gammelt strekkmerke, som er blitt helt lyst.
nettvenninnen Skrevet 31. desember 2011 #7 Skrevet 31. desember 2011 Jeg er kjempefornøyd med arret mitt. Den er så tynn og hvit at den faktisk ikke synes. Er egentlig ikke ille det første året heller. Hvis de syr tynt og fint, så er det bare litt ekstra rødt. Men fremdeles like "usynlig".
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #8 Skrevet 31. desember 2011 Oi det var positive tilbakemeldinger! Så arret er egentlig bare et hvitt merke man nesten ikke ser? Hva hvis man er veldig solbrun, blir det da mer tydelig? Nå veier jeg faktisk veldig mot å ta en slik operasjon...
nettvenninnen Skrevet 31. desember 2011 #9 Skrevet 31. desember 2011 du kan jo sjekke om siden til bukplastikk dot com er oppe. Der var det i hvertfall under "min tid" tonnevis med før- og etter bilder. Og der er det norske damer som du kan snakke med.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #10 Skrevet 1. januar 2012 Jeg har og lurt på å ta bukplastikk men droppet det fordi tanken på arret skremte meg veldig... Men dere sier altså at det ikk er sjenerende i det hele tatt? Og nesten ikke synes? Det blir bare et hvitt merke?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #11 Skrevet 1. januar 2012 Jeg har ikke tatt bukplastikk, men keistersnitt. Arret etter bukplastikk blir lengre, men ellers så blir det det samme. Mitt arr synes omtrent ikke, det er veldig tynt og lys hvitt. Det er veldig pent. Men dette kommer jo mye ann på hvordan huden din gror. Jeg hadde ikke nølt med å ta bukplastikk kun med tanke på arret. Det er lettere å skjule ett arr, enn å skjule en hengemage.
HvittHus Skrevet 1. januar 2012 #12 Skrevet 1. januar 2012 Dette kommer veldig ann på grohuden din generelt. Danner du pene arr ellers på kroppen, er det større sjanse for at arret blir pent. Har du tendens til å danne keloide arr, kan arret bli lite pent. Mitt arr er veldig lite pent, men jeg danner keloide arr. Så ille ble det at jeg har tatt arrkorreksjon for å bedre utseendet litt. Arret er fremdeles lillarødt etter mange år, og kommer aldri til å bli borte, men for min del har det å bli kvitt hengeskinnet oppveiet alt ubehaget med arrene.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #13 Skrevet 1. januar 2012 Takk for svar! Men er det fryktelig ubeleilig i perioden etter man har blitt operert? Jeg er flere ganger i uken på et treningssenter jeg er medlem av hvor det også er svømmebasseng og bader ofte osv. Hører man må gå med teip over arret i ca 1 år og da blir jo dette vanskelig?
Gjest Marianne Skrevet 2. januar 2012 #14 Skrevet 2. januar 2012 Takk for svar! Men er det fryktelig ubeleilig i perioden etter man har blitt operert? Jeg er flere ganger i uken på et treningssenter jeg er medlem av hvor det også er svømmebasseng og bader ofte osv. Hører man må gå med teip over arret i ca 1 år og da blir jo dette vanskelig?
Gjest Mari Skrevet 2. januar 2012 #15 Skrevet 2. januar 2012 Hei. Jeg gjennomførte for 7 uker siden en liten bukplastikk med fettsuging av hele magen, og kan godt fortelle litt om min erfaring. Om man er mer bekymret for et "lite" arr enn selve magen, er det ikke sikkert det er verdt det. Jeg har et ganske langt arr fra hoftekam til hoftekam så langt ned det kan legges, altså i hårfestet (bikinilinje kalles det) - men slik jeg ser det betyr det aller mest at min hengemage er borte. Men jeg kan også nevne at det har vært 7 kjedelige uker, hvor trening har vært umulig - kun korte gåturer. Jeg er veldig hoven og magen er så langtfra flat og dette kan ta opptil et år før gir seg. Arret skal tapes i ca 3 måneder, og ikke ha sol på ett år. Men tapen er ikke noe hinder for verken å bade eller trene, bade i basseng kan man gjøre så snart sårene er helt lukket. Skifter tapen 1-2 gg pr uke og den er like fin etter dusj og bad. Operasjonen er tatt privat og kostet godt over 30 000,-
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #16 Skrevet 3. januar 2012 Tydelig at en slik operasjon er krevende og påvirker pasientens helse lenge i etterkant.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #17 Skrevet 3. januar 2012 Uten å ha tatt bukplastikk, men erfaring med keisersnitt og andre veldig godt synlige arr. Jeg har god grobunn. Arrene mine har blitt pene og jevne over tid. Ja, det er rødt og lett synlig det første året, men så har du resten av livet ditt. Jeg har et langt operasjonsarr ved kragebeinet. Siden dette er veldig synlig så valgte jeg å bruke silikonplaster det første året for å beskytte det. Hørte at sol kan være negativt for ferske arr. Ikke noe pes med det plasteret. Det satt flere dager av gangen og er hudfarget og ikke så synlig. Dusjet med det og solte meg med det. Jeg sluttet å bry meg om det rimelig kjapt selv om det var midt i fleisen på folk da jeg brukte plasteret. Nå ser ikke folk arret en gang. Dersom du har vanlig grodannelse på arr så hadde jeg ikke betenkt meg i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #18 Skrevet 3. januar 2012 Hei. Jeg gjennomførte for 7 uker siden en liten bukplastikk med fettsuging av hele magen, og kan godt fortelle litt om min erfaring. Om man er mer bekymret for et "lite" arr enn selve magen, er det ikke sikkert det er verdt det. Jeg har et ganske langt arr fra hoftekam til hoftekam så langt ned det kan legges, altså i hårfestet (bikinilinje kalles det) - men slik jeg ser det betyr det aller mest at min hengemage er borte. Men jeg kan også nevne at det har vært 7 kjedelige uker, hvor trening har vært umulig - kun korte gåturer. Jeg er veldig hoven og magen er så langtfra flat og dette kan ta opptil et år før gir seg. Arret skal tapes i ca 3 måneder, og ikke ha sol på ett år. Men tapen er ikke noe hinder for verken å bade eller trene, bade i basseng kan man gjøre så snart sårene er helt lukket. Skifter tapen 1-2 gg pr uke og den er like fin etter dusj og bad. Operasjonen er tatt privat og kostet godt over 30 000,- Dette er ikke så ulikt keisersnitt. Ja, du er hoven og det er mye du ikke kan gjøre noen uker. Jeg fikk ikke bære og knapt holde mitt nyfødte barn. Allikevel. Dette går seg til og vi snakker kun om noen få uker i forhold til resten av livet. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #19 Skrevet 8. januar 2012 Men i forhold til arr osv. så lurer jeg bare på hva som er worst case scenario? Altså hvis man har god grobunn så blir det en hvit strek som nesten ikke er synlig, men hva om man har svært dårlig grobunn? Kan det i verste fall bli et skikkelig stygt arr? Og hvor stor er sannsyneligheten for at det blir et stygt arr??
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #20 Skrevet 8. januar 2012 Men i forhold til arr osv. så lurer jeg bare på hva som er worst case scenario? Altså hvis man har god grobunn så blir det en hvit strek som nesten ikke er synlig, men hva om man har svært dårlig grobunn? Kan det i verste fall bli et skikkelig stygt arr? Og hvor stor er sannsyneligheten for at det blir et stygt arr?? Jeg er nok redd for det ja....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå