Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Noen her som har farget håret med fargene til Manic Panic? Jeg tenker på å bestille meg noe farge, men stusser over noe i bruksanvisningen. Det står at man skal påføre fargen 1-2 cm unna hodebunnen. Jeg blingset kanskje, men fant ingen grunn for dette. Noen som bruker/har brukt Manic Panic som vil kaste lys over det? Eller droppet dere det, og la fargen helt inntil hodebunnen? Og, det står også at man skal kamme håret når man har hatt i fargen. De gangene jeg har gjort dette (visstnok med andre produkter, men hvor det også sto at man skulle gjøre det) har ikke håret tatt til seg mye farge. Kammer dere, eller dropper dere det?

Blir takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Jeg tok hårfarge i hodebunnen og det skjedde ingenting. kamma heller ikke håret etter jeg tok i fargen.

Skrevet

Takk for svar!

Kom på et spørsmål til: sliter fargene veldig på håret? I innholdslistene (de jeg fant på nett var visstnok fra 2007) fant jeg ingen fy-fy ingredienser, men jeg lurer jo for det :)

Brukte du fargen lenge? Hvordan ble håret av det? Og, går fargen helt ut? ...hmmm, ble mange spørsmål dette...

Gjest badeand1
Skrevet

Brukte ikke fargen lenge ettersom den absolutt ikke satt godt i håret mitt. Kom masse rødfarge på håndkle da jeg skulle tørke det, og tiden etterpå også da jeg tok papir og dro gjennom håret. Fargen gikk hvertfall helt ut, ganske fort. :P

Skrevet

Smittet fargen av når håret var tørt også, eller bare i våt tilstand?

Takk for at du gidder å svare på alle spørsmålene mine! :)

Gjest badeand1
Skrevet

Tørt også. Ikke så veldig mye da. Men nok til at jeg ikke gadd å ha fargen i. :P

Fargen sliter ikke på håret btw. glemte å svare på det. :P

Skrevet

Takk for svar!

Kom på et spørsmål til: sliter fargene veldig på håret? I innholdslistene (de jeg fant på nett var visstnok fra 2007) fant jeg ingen fy-fy ingredienser, men jeg lurer jo for det :)

Brukte du fargen lenge? Hvordan ble håret av det? Og, går fargen helt ut? ...hmmm, ble mange spørsmål dette...

Slike semipermanente farger sitter best i bleket hår. De går ut av håret over tid, men blir aldri helt borte. Du ender opp med en farge som ser blassere ut i forhold til da det er nyfarget. Å farge håret er noe av det som sliter minst.

Gjest badeand1
Skrevet

Slike semipermanente farger sitter best i bleket hår. De går ut av håret over tid, men blir aldri helt borte. Du ender opp med en farge som ser blassere ut i forhold til da det er nyfarget. Å farge håret er noe av det som sliter minst.

Jeg hadde brunt hår da jeg farga det rødt og fargen gikk ut helt.

Kommer kanskje an på hvor lyst håret er.

Skrevet

Jeg hadde brunt hår da jeg farga det rødt og fargen gikk ut helt.

Kommer kanskje an på hvor lyst håret er.

Da er det ikke så rart. Manic Panic hårfargene er beregnet for lyst eller bleket hår. Spesielt bleket. Er noe med at pigmentene i den naturlige hårfargen hindrer fargen i å sette seg. Men ikke alle MP fargene reagerer likt. Det er noen av fargene som sitter ganske godt i naturlig hår også.

Gjest badeand1
Skrevet

Da er det ikke så rart. Manic Panic hårfargene er beregnet for lyst eller bleket hår. Spesielt bleket. Er noe med at pigmentene i den naturlige hårfargen hindrer fargen i å sette seg. Men ikke alle MP fargene reagerer likt. Det er noen av fargene som sitter ganske godt i naturlig hår også.

Åja. ^^

Skrevet

Jeg har brukt Manic Panic flere ganger, men hvis du vil at den skal sitte lenger så ville jeg heller gått for Directions-fargene. La fargen helt til hodebunnen og greide ikke igjennom håret, og det gikk helt fint. Bruker MP nå, men det er fordi Directions ikke hadde fargen jeg var ute etter. Som tidligere sagt så sitter den bedre om du har bleket hår, uansett om du er blond fra før av.

Gjest Sevastra
Skrevet

Jeg farget mitt hår helt knall rødt med MP(bleket det først). det var en helt utrolig fin farge rett etterpå. Men når jeg vasket det første gangen ble det orange. Slik holdte det seg lenge, og etter noen måneder ble det lysere og lysere. Tilslutt ble det lyseorange og så gult.

Jeg prata med ei jente på skola mi som hadde helt fantastisk rødt og senere skogsgrønt hår. Hun brukte MP og sa at hver gang hun dusja brukte hun litt farge og vaska håret med. Tror hun lot det virke 10-15 min også. Hvis jeg skulle farget håret mitt på nytt ville jeg nok gjort det på den måten.

Så for å oppsummere synes jeg at det eneste som er negativt med dette merket er at det blir blekere og blekere over tid, men at det aldri forsvinner helt.

• Liker 1
Skrevet

Bland hårfarge i balsamen ved hver vask så holder fargen seg. Bleikes ikke håret så bør fargen sitte i lenge for at det skal bli bra.

Fine farger men det krever vedlikehold. Ikke mye fint med ettervekst når en har knallfarget hår...

Skrevet

Takk for alle svarene!

Det er vampire-fargen jeg er ute etter. Jeg har allerede den fargen i håret nå (på ubleket hår, så det er ikke den kjempeknalle vaianten, men en mørkere og dypere en), men den er farget med Wellaprodukter, som hodebunnen min etter et år har begynt å reagere på. Typisk nok.

Planen min var å gjøre alt som jeg kan for å holde fargen i håret, men i natt slo det meg: jeg vasker håret minimum annenhver dag grunnet hard trening. Vil jeg da måtte farge håret opp igjen en-to ganger i uken? Jeg skal kjøpe en shampoo med rød farge i, og tenkte på å muligens blande litt i balsamen også, om ikke det blir altfor "over kill" da..

Sevastra: kan det være fordi håret ditt ikke klarer å holde på fargen at den gle ut etter første vask? Jeg har bleket et par ganger tidligere, og det som jeg glemmer hver gang, er at håret mitt ikke holder på farge i det hele tatt etterpå. Samme om det er glansvask, semi- eller permanente farger. Sist jeg bleket for et år siden, ble også mitt hår kjempefint og rødt. Så ble det Horatio Crane etterpå.

Stueloff: hvor lenge holder Directionsfargene?

Skrevet

Jeg brukte MP for flere år siden da jeg hadde rosa/rødt hår. Jeg tror grunnen til at det står at man ikke skal ha fargen i hodebunnen, er at fargen gjerne setter seg i huden også hvis man er uheldig. Jeg hadde rosa flekker i pannen og rosa midtskill en gang :P

Nå har jeg helbleket hår, og lurer på å kjøpe MP virgin snow for å se om det nøytraliserer gule toner i håret. Noen som har erfaring med virgin snow? Jeg er passelig lys taxigul... Litt mørkere i tuppene der jeg hadde gammel farge.

Skrevet (endret)

Stueloff: hvor lenge holder Directionsfargene?

Jeg farget med Directions Lagoon Blue, og over to måneder gikk det fra dette:

tumblr_l5dkb6C46r1qb77q1o1_500.jpg

Til dette:

tumblr_lbhdooiDpB1qb77q1o1_500.jpg

Jeg vasket håret maks to ganger i uka, brukte ikke sjampo, kun balsam og brukte så kaldt vann som mulig uten å fryse av meg hodebunnen.

Med En av Manic Panic sine blåfarger (husker ikke navn) Gikk det fra dette (dette er allerede etter et par vask):

tumblr_ludi02ys5o1qb77q1o1_500.jpg

Til dette på én måned med samme behandling som over:

tumblr_lvboqvbyCx1qb77q1o1_500.jpg

Ikke bra... Ble mange bilder av meg her, men, men...

Endret av Stueloff
Skrevet

Det hjelper jo lite om fargen holder lenge når det blir så grusomt stygt med ettervekst når en har slike farger!

Å farge håret i knallfarger betyr jobb og vedlikehold.

Skrevet

Jeg bruker MP sin amplified, og når jeg bleker håret to ganger først holder den greit i 4-6 uker. Da er den ikke like knæsj på slutten, men ikke direkte utvasket heller. Jeg lar også fargen sitte i 8-10 timer, og bruker den helt inntil hodebunnen.

Fargen inneholder ingen skadelige kjemikalier, så den sliter ikke på håret i det hele tatt, men man får best resultat dersom man "mishandler" håret med kraftig bleking først.

Er heldigvis mørkhåret, og da blir ettervekst mindre synlig, så ser at man ikke gidder dette over lengre tid dersom man er blond.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...