AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #1 Skrevet 28. desember 2011 Jeg tror min urene hud kommer av vaskemiddelet jeg bruker på sengetøyet, hvilke ingredienser er dette? Forslag for vaskemiddel og tøymykner som ikke inneholder dette?
Gjest lille pinnsvin Skrevet 28. desember 2011 #2 Skrevet 28. desember 2011 (endret) tja vaskemiddel og spesielt tøymykner inneholder mye parfyme og annet "dritt", jeg er superallergisk mot alt sånt og kan ikke vaske klærne mine i det en får kjøpt på vanlig butikk. jeg bruker enten neutral sin(den får du på vanlig matbutikk), evt så har blenda noe sensitiv greier tror jeg? men for det meste bruker jeg ecover(kjøper på helios eller over nett), den har litt lukt, men er helt naturlig. så jeg tåler den og slipper den "ekle" lukta jeg synes neutral sine produkter har det lureste er nok å prøve seg litt frem med de ulike typene og se hva som fungerer for deg Endret 28. desember 2011 av lille pinnsvin
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #3 Skrevet 28. desember 2011 Takk for svar Hvordan opplever du at du er allergisk? Flere tips fra andre?
Gjest Blondie65 Skrevet 28. desember 2011 #4 Skrevet 28. desember 2011 Jeg bruker også neutral - akkurat nå har jeg et voldsomt eksemutbrudd fordi jeg glemte at jeg heller ikke kan bruke Milo!
Gjest lille pinnsvin Skrevet 28. desember 2011 #5 Skrevet 28. desember 2011 Takk for svar Hvordan opplever du at du er allergisk? Flere tips fra andre? hehe jeg har alltid vært allergisk mot parfyrmerte ting, såper, shampo osv. har stort sett reagert med umidelbar eksem. når det kommer til vaskemiddel skulle jeg teste det engang(min mor har alltid brukt allergivennlig pga mye allergi i familien), jeg bodde på internat og det lå en sånn omo vaskepulver klump(sånn rund en) igjen i vaskemaskinen så jeg tenkte at jeg kunne jo teste om jeg tålte den jeg vasket klærne mine og tok på meg den rene buksa ett par dager senere. to min etter at buksa var på stod jeg å hoppet opp og ned(bokstavelig talt) og prøvde alt jeg kunne å få av buksa fortest mulig, det tok jo ikke mange sekundene men når buksa var av var spesielt lårene mine helt røde og hovne(!) av eksem :/ såeh etter det har jeg holdt meg til allergivennlig ja romvennina mi fikk seg en god latter da
Rødtoppen86 Skrevet 28. desember 2011 #6 Skrevet 28. desember 2011 Her går det i neutral eller Blenda Sensitive. Jeg tåler ikke vaskemiddel med parfyme eller farge i. Litt kjipt siden det lukter så mye bedre enn nøytralt, men heller det enn å få utslett. Det hele startet med at jeg fikk masse røde, kløende prikker på ryggen en periode, og lurte på hva det kunne være. Syntes det var litt rart at jeg skulle bli så plaget med kviser på ryggen, da jeg aldri har vært det, så jeg tenkte at jeg skulle bytte vaskemiddel og riktignok så hjalp det. En gang jeg skulle vaske klær før en sydentur, tok jeg feil vaskemiddel og brukte det gamle med parfyme i, og joda, noen dager senere fikk jeg masse røde prikker på ryggen igjen. Anbefaler det på det sterkeste til å bytte ut vaskemiddelet med noe parfyme- og fargefritt
Månestråle** Skrevet 29. desember 2011 #7 Skrevet 29. desember 2011 Du kan også prøve 1/2 vann og 1/2 eplecidereddik dersom du plages med vanlig skyllemiddel. Jeg tilsetter ofte noen dråper duftolje fra Body shop i eddikvannet og det fungerer utmerket. Hvis du virkelig plages kan du vel kutte ut skyllemiddel også? Tror ikke det er nødvendig for å få klær rene og pene:)
Gjest Blondie65 Skrevet 29. desember 2011 #8 Skrevet 29. desember 2011 Jeg bruker Neutral sitt skyllemiddel på alt som ikke tørketromles. Forøvrig synes jeg Comfort og alle de andre skyllemidlene stinker kjemiske blomster ... blærgh.
Gjest lille pinnsvin Skrevet 29. desember 2011 #9 Skrevet 29. desember 2011 Du kan også prøve 1/2 vann og 1/2 eplecidereddik dersom du plages med vanlig skyllemiddel. Jeg tilsetter ofte noen dråper duftolje fra Body shop i eddikvannet og det fungerer utmerket. Hvis du virkelig plages kan du vel kutte ut skyllemiddel også? Tror ikke det er nødvendig for å få klær rene og pene:) ja det går helt fint å kutte ut skyllemiddelet jeg har aldri brukt det det finnes jo bare for å sette ekstra lukt på klærne og gjøre dem myke Jeg bruker Neutral sitt skyllemiddel på alt som ikke tørketromles. Forøvrig synes jeg Comfort og alle de andre skyllemidlene stinker kjemiske blomster ... blærgh. haha det synes jeg også!
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #10 Skrevet 29. desember 2011 Takk for alle svar. Er helt fresh på dette her... Behøver jeg bare vaskepulver for sengetrekk? Og da anbefaler dere Neutral?
Honesty Skrevet 29. desember 2011 #11 Skrevet 29. desember 2011 Blenda sensitive er bedre enn Neutral, synes jeg. Neutral har en lei tendens til å lukte plast, mens Blenda Sensitive ikke lukter noe som helst. Dersom du mistenker at du er allergisk, vil jeg anbefale at du bruker den flytende varianten, og reduserer mengden til 1/2 kork pr. vaskemaskin, det holder lenge. Her i huset bruker vi bare Blenda Sensitive fordi datteren vår har atopisk eksem.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #12 Skrevet 29. desember 2011 Jeg bruker bare parfymefritt og "altmuligannet"fritt på putetrekkene, laken og dynetrekk får vanlig tøymykner som lukter godt. Det er jo puta jeg har ansiktet på
Gjest lille pinnsvin Skrevet 29. desember 2011 #13 Skrevet 29. desember 2011 Takk for alle svar. Er helt fresh på dette her... Behøver jeg bare vaskepulver for sengetrekk? Og da anbefaler dere Neutral? skyllemiddel gjør ikke klærne noe renere, det bare gjør de mykere og setter lukt på så viss du ikke synes det er ekkelt med litt stivere tøy og ikke er avhengig av lukta trenger du ikke kaste bort penger på skyllemiddel
Gjest Blondie65 Skrevet 29. desember 2011 #14 Skrevet 29. desember 2011 skyllemiddel gjør ikke klærne noe renere, det bare gjør de mykere og setter lukt på så viss du ikke synes det er ekkelt med litt stivere tøy og ikke er avhengig av lukta trenger du ikke kaste bort penger på skyllemiddel Skyllemiddel trenges ikke dersom man har tørketrommel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå