Diixie Skrevet 28. desember 2011 #1 Skrevet 28. desember 2011 (endret) Hei! Som overskriften sier, har jeg innmari lyst til å lage en liten by av trolldeig. Min inspirasjon er Halloween Town i filmen The Nightmare Before Christmas. Jeg lurer derfor på om det er noen som har erfaringer med å lage hus av trolldeig? Og eventuelt andre tips til hvordan jeg kan gå frem? Jeg har også utrolig lyst til å lage Jack og Sally og de andre figurene fra filmen, så tips her også hadde vært kjempefint.. (Jeg VET at jeg kan gå på google, men jeg har sittet i over tre dager og prøvd å google, eksperimentere osv, så sliter litt kan man si..) Er det forresten også noen som vet om det går an å få lagt inn et bilde på ferdige trolldeig-produkter, hvis noen skjønner hva jeg mener..? Som for eksempel, et motiv fra en serviett og overføre det til et motiv på trolldeig-produktet.. ? :S Endret 28. desember 2011 av Diixie
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #2 Skrevet 28. desember 2011 Jeg har laga hus og figurer i trolldeig Hus kan du lage ved å måle opp vegger, tak, lage vinduer osv, og så steke det, og lime det sammen. Se på nettet etter maler til pepperkakehus og pepperkakebyer, du kan bruke samme mal til trolldeig. Du fester det sammen ved å bruke lim
Diixie Skrevet 28. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2011 Takker for svar! :D Ja, det har jeg også tenkt på, men tenkte mer på å lage sånne hus som i den byen HalloweenTown, og tenkte på da å lage et hus "i en deigklump" på en måte.. Her er et bilde for å kanskje gi en ide.. Håper bildet kom opp nå..
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #4 Skrevet 28. desember 2011 Hm, du trenger former og greier å surre det rundt før du steker det da, på en måte? Det som er helt rundt osv.
Diixie Skrevet 28. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2011 Hm, okei skjønner.. Har ikke akkurat lagt for meg et enkelt prosjekt nei.. Men jeg skal nå prøve så får man se
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #6 Skrevet 28. desember 2011 Har du en gammel suppeøse? Stor og halvrund, et rundt hus kan du feks steke rundt det? Smør det inn med litt olje så det løsner lett etterpå.
Diixie Skrevet 28. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. desember 2011 Ah! Så smart.. Det har jeg ikke tenkt på, men det skal jeg prøve
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #8 Skrevet 28. desember 2011 Jeg har laget litt av hvert i pepperkakehus og by, så jeg skriver ned alle tips jeg kan komme på
Diixie Skrevet 28. desember 2011 Forfatter #9 Skrevet 28. desember 2011 Hehe, ja jeg tar gladelig imot
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #10 Skrevet 28. desember 2011 Til vinduer kan du forresten bruke gelatinplater, og farge det med litt sorte og mørke farger, siden det skal være halloween by
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå