Gå til innhold

Delvis sykemeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære KGere. Nå trenger jeg litt hjelp i dette NAV-systemet.

Det har seg slik at jeg er 60& sykemeldt og nå er gått over til at NAV skal utbetale dette og jobben de resterende 40%.

Min arbeidsplass utbetaler lønn på forskudd. Og nå når jeg har begynt på denne ordningen går de over til å betale på etterskudd.

Dvs ingen lønn i desember. Dette skaper store økonomiske problemer for meg da jeg har huslån, mat, studielån (denne utgiften er ikke krise denne mnd), strøm og mobilregning som venter på å bli betalt.

Vil jeg kunne få hjelp av NAV så jeg får betalt regningene mine?

Jeg vil ikke kommer ajour uten å få hjelp før jeg blir friskmeldt, noe jeg er redd kan ta en stund.

Jeg jobber selv om jeg er syk fordi jeg ønsker å bidra. Jeg er ikke syk nok til å bli 100% sykemeldt noe som heller ikke er ønskelig.

Jeg har lett og lett på nettsidene men finner ikke svar på min problemstilling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte å ta kontakt med NAV i morgen, men lurer på om noen har tips og/eller råd i mellomtiden.

Skrevet

Nei, her er det ingenting NAV kan gjøre. Det er slikt man har buffer på en månedslønn for.

Skrevet

Den delen NAV betaler ut er en ting.

Lønnen fra jobben er noe annet. De sier de har fortalt meg det muntlig, noe jeg ikke kan huske. Og jeg har ikke mottatt noe skriftlig om at lønningen vil bli endret.

Jeg er så veldig skuffet over arbeidsplassen min.

I dag har jeg jobbet på spreng for å finne en løsning uten hell. Det beste de klarte var å betale forskudd. Dvs 50% av det jeg skal få utbetalt i januar. Det er kun 20% av det jeg opprinnelig skulle hatt utbetalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...