Gjest Anonymous Skrevet 21. desember 2003 #1 Skrevet 21. desember 2003 Vi skal steke ribben i stykker. Er det best å steke den i langpannen da eller på rist over langpannen? God jul alle sammen!
foxie Skrevet 21. desember 2003 #2 Skrevet 21. desember 2003 stek den i langpannen .....så langt ned som mulig.
MzS Skrevet 22. desember 2003 #3 Skrevet 22. desember 2003 Trodde du hadde en krise her jeg nå... At du hadde stekt i stykker ribba di liksom Har ikke noe fornuftig å komme med jeg, ville bare se hva "fixen" på dette problemet var... hehe Er visst litt trøtt enda jeg...
BlaBla Skrevet 22. desember 2003 #4 Skrevet 22. desember 2003 Jeg trodde også at ribben var stekt i stykker, ja det ja nei det blir bare tull... Men jeg ville stekt den i en langpanne med en tallerken under. For hvis du steker den på rista renner jo all kraften ut. Den blir kjempetørr, men hvis du legger den i langpanna og har litt gulrøtter og løk ved siden av setter dette en deilig smak.
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2003 #5 Skrevet 22. desember 2003 Ved å bruke biter(som hadde vært naturlig), istedet for stykker, så hadde ikke misforståelsen om en "i-stykker-stekt" ribbe oppstått. Det heter da ribbe-biter, og ikke ribbe-stykker???
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2003 #6 Skrevet 22. desember 2003 Ja, ok da, mente i BITER. Burde jeg krydre den i hel, så dele opp, eller dele først og så krydre de?
Ugla Skrevet 22. desember 2003 #7 Skrevet 22. desember 2003 Det heter da ribbe-biter, og ikke ribbe-stykker??? Heter det vel ikke...??? "Ja takk, jeg tar gjerne et ribbe-stykke til..." Det sier nå jeg... Avsporing... Ja vell... :oops:
@lfa Skrevet 23. desember 2003 #8 Skrevet 23. desember 2003 .... og jeg sier enten porsjonsbiter eller porsjonsstykker. Men jeg trodde også at dette handlet om en herpet ribbe...
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2003 #9 Skrevet 27. desember 2003 ja vel, har vel kanskje sagt at jeg uttrykket meg feil over, men tuusen takk da dere for de flotte hjelpsomme innleggene! NOT.
Gjest care Skrevet 27. desember 2003 #10 Skrevet 27. desember 2003 Vi skal steke ribben i stykker. Er det best å steke den i langpannen da eller på rist over langpannen? God jul alle sammen! Vel, det spiller ingen rolle om du bruker rist eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå