Gå til innhold

kamerastativ å anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et billig kamerastativ som ble kjøpt for å få stødige bilder. Problemet er at når jeg trykker på knappen for å ta bilde, så vil kameraet flytte bittelitt på seg. Dette igjen gjør at bildene blir uklåre.

Jeg har prøvd å stremme til alt jeg kan (og tør), men den flytter uansett på seg en mm eller to.

Er alle stativer slik? Eller finnes det gode stativer uten å blakke seg? :)

Lønner det seg med fjernutløser? Eventuelt hvilken..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, i mer eller mindre grad. Et kraftigere stativ/hode vil gjøre bevegelsen mindre.

Bruk heller "selvutløser" eller fjernkontroll. Fjernkontroll med ledning er billig, i hvert fall på ebay.

Skrevet

Oj, dette hørtes ikke bra ut. Et stativ skal jo være der for å få skarpe bilder, og gi deg en pålitelig stødighet når du tar bilder. Det er ikke bra at det flytter på seg, men jeg tenker kanskje at det har noe med festet å gjøre.

Hvilket stativ har du nå? Og hvilket feste har du til kameraet (hode)?

Hvis du skal se deg om etter et nytt, så vil jeg absolutt anbefale et Manfrotto-stativ. Du trenger ikke å blakke deg for å få et bra stativ, og Manfrotto sine stativ er stødige, ivertfall de som jeg har erfaring med.

Hvordan bruker du kameraet? Er du mye ute i naturen og tar bilder, eller?

Skrevet

Nei, alle stativer er ikke slik. De aller billigste er imidlertid ikke noe spesielt stødige. Hvilken prisklasse tenker du på?

Fjernkontroll lønner seg, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...