Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber for tiden innen administrasjon. Har gjort det de siste 3 årene. Har utdanning innen musikk og drama, men som vi alle vet, det er få jobber og mange rundt beinet. Tidligere har jeg jobbet i hjemmehjelpen (elsket menneskene, men tungt arbeid for lite lønn) og restaurant bransjen (ble lei av å jobbe hver kveld og hver helg).

Jeg prøvde en stund å finne jobb innen det jeg har utdannet meg som, men det var ikke så lett.

Jeg måtte si ja til jobben jeg har nå for å klare å betale regninger og har blitt så lenge som jeg har gjort pga trivsel og komforten som kommer med en fast lønnslipp.... :sjenert:

Nå, however, trives jeg ikke så veldig lenger av forskjellige grunner. Mest fordi jeg "kan" jobben, den er ganske ensformig og fordi jeg føler at det er "mer" for meg et eller annet sted der ute.

Jeg er 29, tiden har gått kjempefort, og jeg så aldri for meg at jeg skulle ende opp på et kontor. Føler jeg har mislykkes. Jeg kjeder meg altså vett ihjel, og har begynt å bli deppa i denne sammenhengen.

Jeg skulle så gjerne hatt en betydningsfull jobb der jeg berører livene til andre mennesker, der det jeg gjør faktisk betyr noe og blir satt pris på. Jeg liker en variert hverdag med utfordringer.

Er det noen der ute som kan tipse meg om spennende jobber, evt. som har liknende historier?

Jeg er en spirituell person, som som sagt liker å jobbe med mennesker, jeg er kreativ, bestemt og tar ansvar, litt sprø og livlig når stemningen tillater det(?), lojal, følelsesmenneske.

Dere kjenner meg ikke, men kanskje dere kjenner noen som meg som har tatt en utdanning men som gjerne gjorde et karrierebytte?

Kanskje det er noen her som har en kjempespennende jobb som de kan fortelle litt om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå blir dette litt på siden, da jeg ikke kan svare deg direkte. Men har du tenkt på å kanskje først prøve å jobbe litt frivillig, for å få inn nye ting i livet ditt. Da kan du fortsette å ha trygg inntekt, men få dette som du savner allikevel. Hva med å bli besøksvenn, jobbe på suppekjøkken for de fattige, bli frivillig i røde Kors, bymisjonen og mye mye mer.

Kanskje det hadde vært fint for deg å kontakte nærmeste eldresenter og spørre om du kan bli frivillig der? Du som har musikalske talenter vil nok bli tatt i mot med åpne armer. Bare en tanke!

Gjest makarona
Skrevet

Jeg kjenner deg ikke nei, men musikk, drama, krativitet og ønske om å jobbe med mennesker og å gjøre en forskjell:

Barnevernspedagog.

Blir heltid for mye, søk deltid på HiO, der går det folk fra hele landet og det kan kombineres med jobb.

Skrevet

Takk for svar så langt :Nikke:

Jeg tenker at det kanskje ikke er så dumt å gjøre litt mer hobby/frivillig arbeid på fritiden. Så kan jeg ha tryggheten jobben gir meg, til jeg evt. finner noe som kan erstatte den...

Flere forslag mottas med takk! :dagens-rose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...