Gå til innhold

Varm eller kald hudtone - Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Gjest Angelice
Skrevet

Hei!

Jeg sliter veldig med å finne ut om jeg er varm eller kald.

Er det noen som kan hjelpe?

Har ofte fått hørt at jeg er vinter, men har i den siste tida hatt mistanke om at jeg er mer "varm" i fargene.

Har brungrønne øyne og lys hud som fort kan se litt "gusten/gul" ut om jeg går med feile farger. Er litt rødlig i ansiktet, men det er trolig pga sensitiv hud/blodsirkulasjon : -)

Men om jeg soler meg så blir jeg gyllenbrun på kroppen.

Kan få farge i ansiktet, men opplever at jeg er mer blek enn brun.

Har prøvd alle de testene som anbefales og synes det er kjempevanskelig å bedømme. kler godt sølv, men kan ha gull og.

Blodårene er en blanding vil jeg si. Synes dette er noe misvisende.

Håret er egentlig "kommne farget" eller mørkblondt, men har stripet det slik at det er jevnt over ganske brunt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres mest kald ut, egentlig.

Skrevet

Sliter med akkuratt det samme selv, forstår meg virkelig ikke på disse farge testene :S

Håper det er noen som kan ha noen tips :D

Skrevet

Nøytral. :)

Gjest Angelice
Skrevet

Det er det jeg og har en mistanke om.

Må og legge til at jeg ikke kler de såkalte høstfargen som "brunfarger, oransje og liknende". kler sterke klare farger, men kan og ha litt "duse" som lyseblå osv.

kler både sølv og gull, men bruker mest sølv.

Så i mine øyne er jeg nøytral. Men hvilken undertone er det jeg har da om jeg er nøytral og hverken kald eller varm?

Skrevet

Nøytral er en undertone det også.

Gjest Angelice
Skrevet

OK, nå ble jeg litt klokere : -) Takk!

Har ofte lurt på om jeg er oliven.

er ikke veldig mørk i øyne, men svarte vipper og bryn.

Lysaktig hud som kan se litt "gulaktig" ut i feil lys.

Blir brun i pannen, men rød i kinnene. Gyllenbrun på kroppen.

I dagslys ser jeg at jeg har røde partier og helt klart bleik og har noenganger og lurt på om dette kalles rødlig undertone, men tror det er mer at jeg har god blodsirkulasjon :gjeiper:

Av årstidene har jeg som sagt hørt at jeg er helt klart vinter, men jeg synes ikke det er så åpenbart at jeg er det.

det stemmer at vinterfargene kler meg, men som sagt kan jeg godt ha gull og det er noen varme farger jeg kler. Pluss at jeg kan bli brun, hvert fall på kroppen.

Gjest Angelice
Skrevet

Konkluderer med at jeg mest sannsynlig er nøytral (Kan bruke både varme og kalde så lenge de er "klare" og bør skygge helt unna bruntoner) undertonen min vil jeg påstå er oliven.

Men kan man være oliven i undertone selv om man er bleik i fjeset?

Soler meg ikke spesielt i ansiktet pga rødheten, men ser at jeg har tendenser til litt "gultoner".

Skrevet

Jeg er litt udefinerbar, og blir vasket ut i duse farger. Jeg har oliven undertone selv om jeg er lys i huden! Om et merke ikke har oliven foundation funker det som oftest med sand/beige/buff eller andre med litt gult i.

Gjest Angelice
Skrevet

Men er du kald eller varm, eller nøytral siden du har oliven undertone?

Høres ut som jeg ikke er så ulik deg da jeg og blir litt vasket ut i duse farger og i bruntoner ser jeg gusten ut.

Men så er det jo snakk om alle de årstidene. Har hørt at jeg bestemt er vinter, og f.eks svart som er en vinterfarge kler jeg godt, men siden jeg mener jeg er nøytral så bør jeg vel og kanskje være en blanding av årstidene?

Skrevet

Jeg er nøytral (må jeg velge mellom kald og varm så er jeg varm), og innen årstider ligner jeg mest på klar vår selv om jeg finner endel likheter i de andre også.

Kald - rosa hud på kroppen

Varm - gul hud på kroppen

Jeg så dette veldig lett i speilet da jeg stod sammen med en venninne som har veldig rosa hud. Se på andre plasser enn kun ansiktet siden man lett har roser i kinnene og slikt.

Gjest Angelice
Skrevet

Takk for svar : -)

synes dette er vanskelig å bedømme, da øynene (brungrønne) indikerer varm hudtone, mens de fargene jeg kler best kan og være litt varme så lenge de er "rene og klare".

Kler meg mest i sølv, men kan godt ha gull.

Huden er blek, og litt rødlig i ansiktet. Mens på kroppen blir jeg gylden hvis jeg går inn for å bli brun. Lenge siden jeg har prøvd å sole ansiktet, men synes nesten det er vanskeligere å bli brun der nå enn da jeg var mindre. Merkelig.

Lurer kanskje på om jeg er kald, med en nøytral undertone.

Vil ikke si jeg er oliven, da hadde jeg nok vært mørkere.

Av årstider er jeg nok kald (innbiller jeg meg), men lurer og på om jeg kanskje heller er sommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...