AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #1 Skrevet 28. desember 2011 For omtrent en måned siden kjøpte jeg en vinterjakke til sønnen min på Cubus. Nå har glidelåsen blitt ødelagt, den sklir opp hele tiden. Tenkte å dra og klage i dag, det må da være meningen at en jakke skal vare lengre enn dette. Men så er det sånn at jeg hater sånne ting, virkelig hater det. Jeg lurer derfor på om noen vet hva slags rettigheter vi har her. Kvitteringen har vi ikke lengre, og av erfaring vet jeg at Cubus er strenge på det med kvittering. Derfor er jeg litt nervøs for at jeg skal ende med å gå derfra med uforrettet sak. Tror dere jeg får byttet jakken? Uff, er faktisk skitnervøs!
Drizzt Skrevet 28. desember 2011 #2 Skrevet 28. desember 2011 For omtrent en måned siden kjøpte jeg en vinterjakke til sønnen min på Cubus. Nå har glidelåsen blitt ødelagt, den sklir opp hele tiden. Tenkte å dra og klage i dag, det må da være meningen at en jakke skal vare lengre enn dette. Men så er det sånn at jeg hater sånne ting, virkelig hater det. Jeg lurer derfor på om noen vet hva slags rettigheter vi har her. Kvitteringen har vi ikke lengre, og av erfaring vet jeg at Cubus er strenge på det med kvittering. Derfor er jeg litt nervøs for at jeg skal ende med å gå derfra med uforrettet sak. Tror dere jeg får byttet jakken? Uff, er faktisk skitnervøs! Istedet for kvittering, godtar mange butikker utskrift fra bankkontoen hvor det står at du har betalt så mye som jakken koster. Dra til butikken og snakk med dem om det.
Gjest Solsmil Skrevet 28. desember 2011 #3 Skrevet 28. desember 2011 altså, ofte kan butikken finne fram kvitteringen/kjøpet for deg. At de er strenge på det med kvitteringer er en ting, men så må du også huske på at det er forskjell på bytting og reklamasjon. Bytting av varer er en service de fleste butikker gir til kundene sine, men som de ikke må gi. Reklamasjonsrett derimot, er noe du har uansett.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #4 Skrevet 28. desember 2011 Det burde ikke være noe problem for butikken å se at det er en Cubusjakke utifra merket på jakken. De ser helt sikkert også at det er årets modell. Skjønner ikke a det skal være noe problem å få byttet den... 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #5 Skrevet 28. desember 2011 I tillegg så er det lett å se at jakke er kjøpt nylig siden det er en sesongvare og tilsvarende jakke sikkert ikke var å få kjøpt forrige vinter.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #6 Skrevet 28. desember 2011 Så da tror dere det går greit å få tilbake pengene?
Nita Skrevet 28. desember 2011 #7 Skrevet 28. desember 2011 Så da tror dere det går greit å få tilbake pengene? Tror ikke du får penger tilbake, men ny jakke ev. tilgodelapp 1
Kamikatze Skrevet 28. desember 2011 #8 Skrevet 28. desember 2011 Hva med å hente ut dato, tidspunkt og beløp fra nettbanken, og så ringe dem i forkant? Hvis de kan fikse duplikatkvittering så langt tilbake? Hvorfor er det så vanskelig å ta vare på kvitteringer? De tar ikke så mye plass. Alt du kanskje må bytte og reparere, og som du vil slippe å betale for igjen, kan rommes i en toliter iskremboks eller ei skoeske. Det blir nesten som et pengeskrin. 1
Gjest Best Skrevet 28. desember 2011 #9 Skrevet 28. desember 2011 Jeg klagde på en vinterdress som ikke var god og jeg fikk valget mellom tilgodelapp og ny dress. Jeg hadde ikke kvittering og det var ikke noe problem. God service på Cubus her:)
Kamikatze Skrevet 28. desember 2011 #10 Skrevet 28. desember 2011 Så da tror dere det går greit å få tilbake pengene? Det er mer tvilsomt. Reparere eller bytte er hva du bør håpe på uten kvittering. Ellers kan butikken risikere å betale "lønn" til butikktyver. Det er derfor mange kjeder er så nøye på dette med kvittering.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #11 Skrevet 28. desember 2011 Jo, dette med butikktyveri er jo sant, jeg tenkte ikke så langt. Pleier å ta vare på kvitteringer for dyrere ting, men bør kanskje bli flinkere til å ta vare på andre kvitteringer også ja...
FruLuna Skrevet 28. desember 2011 #12 Skrevet 28. desember 2011 Jeg kjøpte en jakke på Vero Moda i fjor som glidelåsen gikk i stykker på ganske fort. Hadde kvittering, men rakk ikke en gang å ta den frem før de sa at de kunne ta den inn til reparasjon. Jeg hadde fått byttet jakken i en ny hvis de hadde hatt den inne, men dette var en veldig populær jakke som var utsolgt i alle butikker. Jeg likte jakken veldig godt, og ville heller at den skulle bli reparert enn at jeg fikk pengene tilbake og måtte bruke tid på å finne en annen jakke. Du taper i hvert fall ikke noe på å gå og snakke med dem, jeg blir ofte overrasket over hvor serviceinnstilt mange er. Jeg forventer motstand og har forberedt en lang tale om hvorfor jeg synes de bør hjelpe meg med dette, men har (nesten) aldri bruk for "forsvarstalen" 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #13 Skrevet 28. desember 2011 Sånn, da var det gjort. Hun så ikke på glidelåsen en gang, spurte heller ikke om kvittering. Gikk bare og hentet en ny jakke. Så da var det vel ikke noe å stresse over. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå