Gå til innhold

Nice guys sleep alone...?

Anbefalte innlegg

Gjest Monster Magnet
Skrevet

Ok, her er greia: Jeg skjønner ingenting jeg...jeg som trodde jeg hadde "det"..jeg treffer ikke jenter mer..

I hele mitt voksne liv har jeg vært sammen med jenter, flotte, pene jenter.

Men etter å ha vært singel i ca. 2 år, virker det som det er helt slutt med meg og jenter.

Er spillereglene blitt forandret uten jeg har fått det med meg? Er jeg ikke et slikt "catch" som jeg tror jeg er? Utstråler jeg dårlige vibber som et såret dyr?

Kan det være som jeg tror det er: folk blir litt skremt av at jeg er avholdsmann? Jeg drikker ikke alkohol etter jeg falt litt i "gryta" i mine tidlige ungdomsår, og rører selvfølgelig ikke noe andre rusmidler.

Dermed forandrer sjekkemønsteret seg; jeg går ikke bort til noen ute på byn i fylla, og ingen tør komme bort til meg da de merker jeg er edru!

Kan det være slik? Eller nedvurderer jeg både meg selv og andre med dette senarioet? Kommer ikke jenter meg imot om de virkelig vil?

Har utseendet mitt blitt så dårlig da? Tror ikke det; får høre av venninner

at jeg ser uforskammet bra ut for alderen..(kanskje de trøster og lyver..)

Jeg er 36 år, musiker, har bra jobb ved siden av, høy moral og klok så det holder! (Liker jeg å tro da..)

Mulig at jeg ikke vet hva jenter vil ha mer, kanskje de vil ha halvfulle rundbrennere med Kebabsaus på skjorta..det er ivertfall de som får med seg jenter hjem på slutten av kvelden.

Nice guys sleep alone..Nei, jeg er faktisk ingen nice guy: Jeg finner meg ikke i hva som helst, jeg tør si ifra uansett hva det gjelder, jeg finner meg ikke i jenters intrigemakeri og tuskenspill..man skal ikke la seg pille på nesa..

"Men treffer jeg ikke noen på jobben da"? Nei, der er bare gutter, som jeg ikke liker i en sånn sammenheng, og jenter som er opptatt..

"På byn"? nei, tydeligvis ikke..

"Spray eller noen annen kontaktformidling"? Nei, vær så snill!

"Kanskje skal jeg senke kravene"? Nei, det ville være feil; man skal ha høye standarder..

Så her sitter jeg da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan kanskje ha noe å gjøre med at du virker VELDIG innbilsk? :roll:

Gjest Monster Magnet
Skrevet

Nei, jeg er ikke det, ikke i det hele tatt!

Gjest Monster Magnet
Skrevet

Ja, gjør vel egentlig det..

Skrevet

Setter litt store krav kanskje? Hva med å gå til et teater? Kanskje det sitter en pen dame der?

Gjest Monster Magnet
Skrevet

Teater? Tror ikke jeg liker teater...

Man skal ha store krav, Never go for the second best..man kan jo ikke involvere seg med noen som man egentlig ikke er tiltrukket av..kan man?

Skrevet

Hei.

Jeg syns du fremstår som en oppegående mann med selvtillit jeg !!! :tommel:

Men kan dette ha noe med å gjøre at du utstråler litt "desperasjon" uten at du er klar over det? For DET er i alle fall noe JEG personlig automatisk skygger unna ...

Ikke det heller? Ok.

Husk for all del at det finnes utallige steder man kan treffe kvinner. Ikke kun på jobb og på by´n. På kurs, på bensinstasjoner, på bussen, på gaten, på matbutikken, på trening, tannlegen, kino, frisøren, renseriet.........Du skjønner hvor jeg vil hen? Hold alle sanser åpne når du er ute, ikke bare øyne. :rosasmil:

Og kjærligheten vil åpenbare seg når du er som minst oppmerksom på det. :Hehe:

Og er du foresten mottagelig og åpen for kvinner som ikke er helt din type også? Eller eliminerer du alle kandidater som IKKE går under din drømmekvinne-type? For DA vil markedet begrense seg veldig selvfølgelig ... :sur:

Og ikke allle kvinner foretrekker slemme gutter. Selv er jeg IKKE blant de som gjør det ... Så gi ikke opp håpet. Bare ikke fremstå som altfor ivrig, det kan bidra til å skremme bort mulige kandidater vet du !!! :blunke:

TROR DU VIL LYKKES JEG. Bare gi det litt tid. Det kommer ... :P

Lykke til med kjærlighets-jakten. :hjerte:

Og God Jul til deg. :nisse:

Vennlig fra Venus.

Gjest Monster Magnet
Skrevet

Takk for hyggelig svar!

Greia er at jeg ikke er desperat, det vet jeg at man ikke må være!

Jeg er heller ikke innbilsk, selvgod eller altfor ivrig, vil heller kalle det bra selvinnsikt etter 36 år, jeg er en voksen mann.

Jeg tror det verste er den totalt manglende interessen, kontra det å være rimelig omsvermet..noe har skjedd..vet ikke hva, dette er vel det værste og det som er vanskeligst å forstå..

Jeg eliminerer ingen, da det ikke er noen å eliminere!

Kanskje det er mitt lodd i livet å være alene..hvem vet..

Jeg synest ikke synd på meg selv; det er svært mange som lever alene, det virker bare som det har skjedd noe med meg kontra kvinner, og dette er litt vanskelig å skjønne..

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du ikke går bort til noen på byen? Er det slik at andre må ta kontakt med deg? Da er det ikke rart du ikke får noe. Du må jo være litt interessert da. Ikke forvent at jentene skal kaste seg over deg. Og jeg mener dette i andre sammenhenger også. Man må ikke nødvendigvis møte potensielle kjærster på byen, man kan like godt møte han/hun på REMA 1000, på treningssenteret, på toget eller hvor-som-helst bare kjemien er der..

Har du tenkt på det? Kanskje du ikke har "ledig og klar" skiltet ditt på? Av erfaring kan jeg si at man møter flest folk når man ikke er opptatt av det, når man bare er avslappet og nyter tilværelsen. Tror man får en helt annen utstråling da.

Så hva med å bare slappe av og ta ting som det kommer fra nå av. Så får du se hva som skjer :wink:

Gjest Monster Magnet
Skrevet

Takk, du mener det godt!

Det er kanskje her problemet ligger: Fikser ikke å "sjekke opp" noen!

Gud hvor pinlig og dumt! "Halla søta"..arrg! Hva faen skal man si!?

Jeg vet ikke om en "sjekkereplikk" jeg kunne ha brukt ute å rødme dypt!

Jada, kunne bare ha sagt "Hei, hva heter du"..osv, men hadde rødma like forbanna. Huff, jeg vrir meg bare ved å tenke på dette..sorry, jeg fikser det bare ikke!

Skrevet

Men det er jo søtt det da :D

Når en gutt/jente rødmer, så blir man jo automatisk litt interessert. Og om du sier noe teit, så får dere jo noe å le av. Lur måte å bryte isen på..

Men når sant skal sies, så finnes det jo ingen oppskrift for hvordan man skal bli kjent. Man må bare ta mot til seg. Hva er det verste som kan skje? Vedkommende syns at du er en fullstendig idiot? Og så? Synd for vedkommende, ikke deg!

Det ordner seg nok. Ta tiden til hjelp. Nyt friheten din så lenge den varer. Før du vet ordet av det kommer en vakker kvinne og kaprer ditt hjerte.

Lykke til!

Gjest Monster Magnet
Skrevet

Tror kanskje kjernen til problemet ligger her; av redsel for å bli avvist, så tør jeg ikke ta kontakt..?

Jaja, så får jeg legge meg da..alene..det verste er at man blir vant til det og...!

Gjest En annen gjest
Skrevet
Men kan dette ha noe med å gjøre at du utstråler litt "desperasjon" uten at du er klar over det? For DET er i alle fall noe JEG personlig automatisk skygger unna ...

Tror du kanskje er inne på noe. Om ikke "desperasjon" er det rette ordet, kan det være en sånn "trying to hard"-problemstilling. Jeg opplevde noe lignende, jeg var tilsynelatende helt uinteressant for det andre kjønn i laaang tid, og jeg syntes det var ganske kjipt.

Så passerte jeg 30, og tenkte "skitt og, jeg har det da egentlig helt fint alene, jeg gidder ikke tenke mer på dette med å finne en potensiell partner". Plutselig ble situasjonen snudd på hodet nesten over natten. Nå har jeg ingen problemer med å komme i kontakt med kvinner, det blir heller litt anmassende innimellom! Rare greier... eneste forskjellen er at jeg slapper helt av og ikke prøver å være noe annet enn meg selv.

Men jeg synes fortsatt at jeg har det utmerket alene, så det kom litt i seneste laget. :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Et par tips kanskje?

1. La venner spleise deg sammen med ei dame. Dra på date å se hvordan det går?

2. Tenk over din egen utstrålning. Kanskje finner du henne på jobben, på treningen eller på butikken. Du må tørre å møte blikk, smile og finn noe å spørr henne om. Sjekke replikkene kan du glemme. Målet er å starte en samtale ikke sant:-). Det er viktig at du ikke gir opp. Hun kan være opptatt, så gå videre å hev hodet.

3. Tenk også litt på hva slags krav du har. Ikke tro at vi er perfekte.

Skrevet

hehe...du høres jo ut som en real kar!

Kanskje en date med meg?

JEnte 29 år, glad, utadvent,ærlig og veeeeldig snill....

Skrevet

Hva liker damer ?

-Humor

-Elskere som tar hensyn fra første stund

-Menn de kan snakke og diskutere med

-Etterbarberingsvann som lukter godt

-Stilige klær

-Gode dansere

-Menn som respekterer det de sier

-Menn som hører

-Blomster og uvanlig oppmerksomhet

-Romantikk

og det er ingen grunn til å være redd for å bli avvist, det tror jeg man må tåle-men så lærer man noe til neste gang da....

Skrevet

Tror du må jobbe litt med den redselen din for å bli avvist. Må risikere å miste noe (ansiktet) for å vinne noe. Satse litt. Dessuten kunne du kanskje ha justert den negative innstillingen din litt. Hva er galt med teater og litt flørting på byen?? Eller nettflørt for den saks skyld. Sikkert smart å være litt mer åpen og positiv til disse innfallsvinklene.

Gjest Monster Magnet
Skrevet

Hva liker damer ?

-Humor ........Ler godt av meg selv oppi alt dette..

-Elskere som tar hensyn fra første stund ...Det skal vel gå bra...?

-Menn de kan snakke og diskutere med ....Joda, meg klarer man ikke å målbinde..

-Etterbarberingsvann som lukter godt ...Dolce Gabbana!

-Stilige klær ...Dressed for Success

-Gode dansere ...Kan mye i 2/4 takt, men ikke danse..

-Menn som respekterer det de sier ..respekt får de som fortjener det

-Menn som hører Er 50% døv på venstre øre, men får med meg det jeg vil høre..

-Blomster og uvanlig oppmerksomhet ..Blomster skjønner jeg, men hva er "uvanlig oppmerksomhet"?

-Romantikk.."can I talk to the prettiest girl in Oslo"

Ellers takk for positive seriøse svar og meninger!

Skrevet

Kanskje du trenger et dansekurs ?

Kan du lage mat ? Kokkekurs, kanskje?

Husk at alle damer fortjener respekt-

og uvanlig oppmerksomhet kan være fotflørting (forsiktig !) , øyeflørting, komplemanger og morsomme , uventete stunts f. eks.....

Etter dette burde du være overkvalifisert, -og så må du ta det litt med ro innimellom og måkke snø f.eks. (det får man armmuskler av)

Lykke til og god jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...