MissDesiree Skrevet 28. desember 2011 #1 Skrevet 28. desember 2011 Hei. Hunden min ble bitt i det ene benet av en annen hund i går. Såret går littegrann inn i huden. Han skrek når det skjedde, men vasket seg raskt og har ikke hatt noen reaksjon siden. Eneste er da at han halter og det gjør vondt når vi kommer borti benet. Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå. Skal jeg ta han med til dyrlege eller skal jeg bare vente til såret gror av seg selv? Er det noe dyrlegen kan gjøre i det hele tatt? Hvor lang tid vil det eventuelt ta til såret gror igjen sånn ca? Problemet er jo at jeg ikke kommer meg ut på tur med han, slik at han får gjort fra seg fordi han sliter med å gå Setter pris på svar
Leo Skrevet 28. desember 2011 #2 Skrevet 28. desember 2011 Bittskader blir ofte betente, så en tur til veterinæren anbefales! Veterinæren renser såret og vurderer om det bør syes. Hunden får også gjerne smertestillende og en antibiotikakur.
Gjest Lille-pus Skrevet 28. desember 2011 #3 Skrevet 28. desember 2011 Du ta ham med til vetrinæren i dag Helt riktig som Leo sier; bittskader blir neste alltid betente, da alle dyr (mennesket inkludert) har mange "spennende" bakterier i munnhulen. Det er ingen grunn til å vente og se, slik at vetrinærregningen da blir større enn den trenger å være. Vetrinæren er deres beste venn i slike tilfeller
MissDesiree Skrevet 28. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. desember 2011 Tusen takk for svar, da er time bestilt hos dyrlege
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå