ninuska_ Skrevet 28. desember 2011 #1 Skrevet 28. desember 2011 Jeg føler meg som den gale kattekvinnen som poster dette innlegget, men jeg trenger litt "beroligende". Jeg skal for første gang reise bort fra katten min. Det er fire netter, og jeg merker at så mye som jeg gleder meg til reisen, så mye gruer jeg meg til å forlate han. Han kommer til å være igjen i leiligheten med min venninne som bor med meg, så han er ikke alene, men jeg merker hvor glad han blir for å se matmor hvis han har vært uten meg en hel dag (og andre passet han), at det skjærer litt i hjertet. Tanken på at han ikke skal få sove i senga med meg, bite meg i tærne om morgenen og kose med meg utpå dagen Jeg er også litt redd for at han skal mase på henne. Siden jeg ikke er der kommer han garantert til å skrape på døra hennes om natta for å ikke være alene. Og jeg ser for meg alle mulige scenarioer: hva om det skjer noe når jeg ikke er der? Hun skal også være borte halve lørdag / halve søndag, så det blir en hel dag han er helt alene. Er det "forsvarlig"? Hvordan var det første gang du dro fra pus? Uff.. jeg føler meg helt gærn, men jeg vil pus sitt beste
Gjest Consensio Skrevet 28. desember 2011 #2 Skrevet 28. desember 2011 Katten klarer seg helt fint, også den dagen venninna di er bortreist Når du kommer hjem så vil du lure på hvorfor i huleste du bekymret det så veldig
Fanta Exotic Skrevet 28. desember 2011 #3 Skrevet 28. desember 2011 Katter er veldig selvstendige og klarer seg mye bedre enn man tror. men jeg skjønner godt at du er urolig. Jeg er også alltid det når jeg skal reise fra pus
Heart7086 Skrevet 28. desember 2011 #4 Skrevet 28. desember 2011 (endret) Er katten gammel? Har den mat, vann og do(event. er den gammel nok, og mulighet til å gå ut), skal du ikke bekymre deg:) Katter er selvstendige, og klarer seg veldig godt alene for en kort stund(altså toppen en uke alene, der noen er å mater den, og ser til at den har det bra). Trøst deg med det at jeg har samme problemet, selv om gubben er hjemme vil ikke pus kose med han, og jeg får dermed den kaaaalde skulderen når jeg kommer hjem... Før hun må totalt overgi seg og overøse meg med kos og slikk:) Kos deg på tur, og gled deg til du kommer hjem til overkosete katt. Endret 28. desember 2011 av Heart7086
ninuska_ Skrevet 28. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2011 Den er 7 mnd. Den får både mat (skal passe på at hun gir den litt våtfor til kos når jeg er borte)vann og ren sand, og sikkert både litt kos og lek. Det føles litt rart ut siden det er første gang jeg skal bort over en lengre periode - jeg har vært veldig påpasselig å ikke være borte hjemmefra i lengre enn åtte timer. Han har vel blitt så stor nå at han klarer seg fint på egenhånd, men jeg får jo litt vondt inni meg over at han sikkert kommer til å kjede seg litt. Og redselen for at han skal plage henne ... men nå som vi har vært på ferie, så har han sett på tv med mine foreldre når jeg har vært borte. Og når jeg kommer hjem, så hiver han seg rundt leggene mine og biter meg i tåa Men det virker som om han oppfører seg hvertfall.
Gjest Lille-pus Skrevet 28. desember 2011 #7 Skrevet 28. desember 2011 Hvis venninnen din liker ham så går dette helt fint Da leker hun litt med ham, renser doen hans, gir ham mat og litt digg (... og lar kanskje døren til soverommet sitt stå på klem slik at han kan sove i sengen hennes ) Jeg vil tippe han kommer til å søke etter deg, spesielt de første kveldene når det er leggetid, men siden han er hjemme i sitt eget revir så vil han vente på "mor". Og akkurat "å vente" er kattenes spesialistområde Dette går så godt Han vil være hjemme, han har reviret sitt under kontroll, det andre mennesket "hans" er tilstede, det "eneste" som mangler er "mor". Skal jeg gi et tips så må det være å la ham få lov til å ha tilgang til sengen hvor dere pleier sove (og ikke bytt sengetøy rett før du reiser. Han kan utmerket godt komme til å søke til sengen som lukter trygt og godt av "mor" for både å sove og å "trøste seg selv litt" med lukten av "mor").
ninuska_ Skrevet 28. desember 2011 Forfatter #8 Skrevet 28. desember 2011 De to liker hverandre veldig godt, så godt at hun valgte å flytte inn med meg selv om kjæresten hennes er allergisk mot katter. Han får en pille i døra hver gang han kommer Og kattepus liker henne veldig godt, han behandler henne som reserve-mamma, og følger også etter henne i leiligheten. Jeg tenkte å la rommet stå åpent, da kan han få sove hvor han ellers sover. I senga med meg. Bare at jeg ikke er der. Takk for tips og beroligende ord
Gjest Lille-pus Skrevet 28. desember 2011 #9 Skrevet 28. desember 2011 Han kommer til ha det helt supert ! Masse oppmerksomhet fra noen som han liker, og som liker ham Litt stusslig når "mor" ikke er der, men med "reserve-mor" på plass så ville jeg pakket kofferten/bag'en/sekken og reist med et rolig hjerte
ninuska_ Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 11. januar 2012 Uff og huff. Da er dagen her! Og jeg får ikke sove. Jeg tror jeg kommer til å savne han mer enn han meg
Xtra_lilje Skrevet 12. januar 2012 #11 Skrevet 12. januar 2012 God tur! vet hvordan du har det, men de få gangene både jeg og sambo reiser bort blir vi nesten litt skuffet over hvor lite affisert pusesjefen er av det hele :D så det går nok veldig bra.
Arkana Skrevet 12. januar 2012 #12 Skrevet 12. januar 2012 Vi har reist fra kattene våre mange ganger, men jeg synes fremdeles det er litt rart å forlate dem hjemme (selv med daglig tilsyn) og tenker mye på dem mens de er borte. De har det nok bra, men merker at spesielt den ene er veldig kosete når vi er tilbake igjen. En dag uten tilsyn går helt fint. Vi har én gang latt dem gå to dager uten tilsyn (det var ikke noe problem og med velfylt mat- og vannskål klarer de seg fint), men vi foretrekker hver dag eller minst annenhver dag.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #13 Skrevet 12. januar 2012 Vi har reist fra kattene våre mange ganger, men jeg synes fremdeles det er litt rart å forlate dem hjemme (selv med daglig tilsyn) og tenker mye på dem mens de er borte. De har det nok bra, men merker at spesielt den ene er veldig kosete når vi er tilbake igjen. En dag uten tilsyn går helt fint. Vi har én gang latt dem gå to dager uten tilsyn (det var ikke noe problem og med velfylt mat- og vannskål klarer de seg fint), men vi foretrekker hver dag eller minst annenhver dag. Katter skal faktisk ha tilsyn TO ganger hver dag, sjekk mattilsynet.no
Gjest Consensio Skrevet 12. januar 2012 #14 Skrevet 12. januar 2012 Katter skal faktisk ha tilsyn TO ganger hver dag, sjekk mattilsynet.no Litt vel hysteri. Greit at man ikke skal reise bort på 14-dagers ferie uten tilsyn/pass til katten, men de klarer seg fint et par dager uten tilsyn.
Arkana Skrevet 12. januar 2012 #15 Skrevet 12. januar 2012 Jeg synes også to ganger om dagen er litt vel hysterisk og ikke alltid praktisk mulig å få til hvis msn skal ha katten hjemme og få andre til å komme innom. Selvsagt er jo det aller beste at noen er sammen med katten hele tiden, men de få gangene man drar på ferie i løpet av et år klarer katter seg helt utmerket med tilsyn en gang om dagen. Faktisk vil jeg si at det er betydelig bedre for en katt å få være i sitt eget hjem, med tilsyn en gang om dagen, enn å bli plassert i kattepensjonat hvor de har tilsyn flere ganger om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå