AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #1 Skrevet 27. desember 2011 Hei Jeg er en jente på 16 som trenger litt hjelp her. De siste dagene har vært ganske plagsomme. Det ene øyeblikket fryser jeg ihjel og det andre så svetter jeg som aldri før. Det er det samme om jeg er ute eller inne. Hos meg eller hos andre. Det går av og på hele dagen. Jeg blir så varm at jeg må sette meg ute i kulda med tskjorte på. Også fryser jeg så mye at jeg må campe foran peisen med pledd. På rommet mitt er det sånn passe temperatur. Nå har jeg sitti her i et par timer, uten å bytte klær eller skru på ovnen. Jeg har svetta og fryst som bare det. av og til skifter det så fort at jeg blir kald mens jeg har svette på kroppen, noe som er utrolig ubehagelig. Jeg må påpeke at det feiler meg ingenting. Jeg har ikke feber, er ikke forskjøla og føler meg helt frisk. har aldri opplevd dette før. Det har vart i kanskje en uke. Håper noen kan hjelpe meg
FruN Skrevet 27. desember 2011 #2 Skrevet 27. desember 2011 Kald og varm om hverandre? Er det som kjennetgner min feber til vanlig..
Gjest Blubberella Skrevet 27. desember 2011 #3 Skrevet 27. desember 2011 Har du målt feberen? Hvis ja, når på døgnet måler du og hvordan?
Zakuro Skrevet 28. desember 2011 #4 Skrevet 28. desember 2011 Hei Jeg er en jente på 16 som trenger litt hjelp her. De siste dagene har vært ganske plagsomme. Det ene øyeblikket fryser jeg ihjel og det andre så svetter jeg som aldri før. Det er det samme om jeg er ute eller inne. Hos meg eller hos andre. Det går av og på hele dagen. Jeg blir så varm at jeg må sette meg ute i kulda med tskjorte på. Også fryser jeg så mye at jeg må campe foran peisen med pledd. På rommet mitt er det sånn passe temperatur. Nå har jeg sitti her i et par timer, uten å bytte klær eller skru på ovnen. Jeg har svetta og fryst som bare det. av og til skifter det så fort at jeg blir kald mens jeg har svette på kroppen, noe som er utrolig ubehagelig. Jeg må påpeke at det feiler meg ingenting. Jeg har ikke feber, er ikke forskjøla og føler meg helt frisk. har aldri opplevd dette før. Det har vart i kanskje en uke. Håper noen kan hjelpe meg Hmm... problemer med å regulere kroppsteperaturen kan tyde på lavt stoffskifte: https://no.wikipedia.org/wiki/Stoffskifte Dette sjekkes med en enkel blodprøve:) Det er det viktig å behandle dette, men behandlingen er bare en liten pille du må ta hver dag:P Jeg har dette og det er uproblematisk egentlig.
Memena Skrevet 28. desember 2011 #5 Skrevet 28. desember 2011 Det første jeg tenkte på var det samme som vedkommende over meg,- stoffskifte. Uansett så virker det jo ikke helt normalt, så jeg vil råde deg til å bestille en time hos legen, der tar de en enkel blodprøve som kan utelukke eller bekrefte utrolig mye. Finner de ikke noe galt, så kan du jo bare berolige deg med at det er sikkert noe som vil gå over. Bedre å sjekke en gang for mye
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #6 Skrevet 28. desember 2011 Jeg er ikke TS, men sliter med det samme. Det kan svinge fort, svette i det ene øyeblikket og fryse i det neste, eller det kan endre seg fra dag til dag. Noen dager blir jeg kjempesvett, andre dager fryser jeg selv med masse klær, selv om alle ytre forhold (aktivitet, mat, temperatur) er like. Jeg har ikke problemer med stoffskifte - er det andre ting det kan være?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #7 Skrevet 28. desember 2011 Tenkte bare at jeg også skulle slenge meg på, da dette gjelder meg og. Jeg har vært hos legen, tatt masse blodprøver; det er ingenting galt med meg. Så for meg bare er det sånn, og det er veldig irriterende. Men ts, som andre her sier, ta deg en tur til legen. Om dere finner noe galt, så kan det behandles. Og om dere finner ut at alt er i skjønneste orden, ja, da er det det. Og mye lettere å slå seg til ro med. Lykke til
Gjest Sol Skrevet 29. desember 2011 #8 Skrevet 29. desember 2011 Jeg har det også sånn. Svetter, fryser om hverandre helet tiden samtidig som det er ømt i muskler og ledd. Har hatt det siden julaften. Er ikke forkjøla, men lurer på om det er et virus jeg har fått..... Ubehagelig!
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #9 Skrevet 30. desember 2011 Jeg har det samme, men hos meg er det pga lav blodprosent! Fryser helt inni margen for så i neste sekund å kaldsvette..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå