Gå til innhold

Hudkremer tilpasset min hud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å få en gratis hudanalyse av noe slag?

Evnt er det noen butikker (i Oslo) hvor de er flinke til å komme med råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange hudpleiesalonger har gratis hudanalyse ved kjøp av f.eks 2 produkter :) Det er jo bra!!!

Eller så kan man til en viss grad se det selv også! Sliter du med MYE kviser,hudormer, store porer og er blank har du mest sannsynlig fet hudtype. Kviser, porer og fet i t-sonen og tørr i kinnene er kombinert hudtype. Føles huden stram, har små/ eller ingen porer, flasser lett og på grensen til sensitiv innimellom er den tørr!

Hudtypen er du født med og kan ikke forandres bare forbedres med riktige produkter.

Men oppi alt dette kan huden være fuktfattig også og det er det som kan være vanskelig å finne ut av selv ;-)

Skrevet

har hudormer litt på nesa, mest på haka. På haka får jeg kviser innimellom også (mistenker at det er litt pga fet lepomade også. Har verdens strammeste hud i panna spesielt, men ellers også etter dusj, så den er tørr også :P.

Er det noen spesifikk salong som har gratis hudanalyse i Oslo (eller kjeder generelt fins jo andre steder også)? Hva går egentlig en hudanalyse ut på?

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har svar på de spm? :)

Er det noen spesifikk salong som har gratis hudanalyse i Oslo (eller kjeder generelt fins jo andre steder også)? Hva går egentlig en hudanalyse ut på?

Skrevet

Er ferdig utdannet hudpleier, så kanskje jeg kan gi deg noen svar på det jeg vet :-)

En hudanalyse går ut på dette (ettersom jeg husker)

-Info om person, arbeid (hvilke påkjenninger huden får)

-Sykdom

-medisiner

-Ser etter skader/forandinger/etc

*solskader

*rynker/linjer

*Arr

*Pigmentflekker

*Føflekker/firbomer(hudflekker/nupper)

-De spør også hvordan huden føles etter dusj for eks

-Hvilke produkter bruker du? (Kan ha mye si hvis man f.eks har problemer med huden/bruker feil produkter)

-Blir du rød/sensitiv?

-Tåler du sol/blir du brent fort?

-Får du fort urenheter?

Så avgjøres det hudtype og behov for huden:-) Så starter behandlingen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...