Gå til innhold

Hvad kan vi kreve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 5 barn, hvor den eldste er 17 år og har jobb. Min mann mistet i oktober jobben sin og vi har derfor kun en inntekt. Eldsten har i denne mdr fått 9000 kr i lønn. Vi betaler mob regningen pålydende ca 400 kr i mdr, er vi frekke hvis vi "krever" at hun betaler den selv??? Hun har ingen utgifter overhovedet og har aldri krevd noe fra ho heller. Jeg nevnte det til henne tidligere idag og da kikket ho sjokkert på meg, som om jeg var verdens verste mamma...er det meg som er urettferdig her? Hun bruker alle pengene sine på klær og sminke og det er mange penge hun får. Vi bruker atpåtil hennes personalkort, hver gang vi handler, som resultat at hun denne mdr har fått 1300 kr ekstra inn på sin konto..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er overhode ikke frekke om dere ber henne betale regningen selv. I en familie så drar alle lasset sammet.

Får ikke mannen dagpenger?

Skrevet

Dere er overhode ikke frekke om dere ber henne betale regningen selv. I en familie så drar alle lasset sammet.

Får ikke mannen dagpenger?

Nei det gjør han desverre ikke. Vi er bosatt i Danmark og litt andre regler som gjelder her. Man skal betale til fagforening mdrligt for å ha krav på dagpenge, dette har vi ikke kunne prioritere økonomisk.

Vi vet jo selvsagt godt at vi har forsørgerpligt over henne og det kunne ikke fall oss inn å kreve noe mer fra henne, men 400 kr ekstra i mdr for oss, ville bety vldig mye...uff, føler meg som en dårlig forelder:(

Skrevet

Jeg betalte min egen telefonregning fra jeg fikk jobb som 17 åring, absolutt ikke noe galt i det! :)

Skrevet

Hvis hun har 9000,- i inntekt og dere har dårlig råd synes jeg hun kan betale den selv.

Skrevet

Betaler foreldre for store barns telefonbruk? Helt unødvendig mener jeg. Jeg har betalt for mitt eget forbruk siden jeg fikk mobiltelefon som 13-åring.

Skrevet

Først og fremst så må datteren deres begynne å betale sin egen telefonregning. Hun bør også betale dere det dere sparer på å bruke hennes personalrabatt, det er et minstekrav.

Mannen din må ta seg selv i nakken og søke kontanthjelp. Når han så kommer i arbeid melder han seg inn i en a-kasse slik at dere ikke havner i samme situasjon en gang til.

Lykke til - og du, det skader ikke om du setter deg ned med datteren deres og forteller at det faktisk er bruk for hennes hjelp en periode.

:heks:

Skrevet

Jeg synes godt barnet kan betale mobilregningen selv iallefall mens familin har trang økonomi.

Jeg hadde heller ikke tillatt at min 17- åring brukte 9000 kr i mnd på sminke og klær og fjas. De må lære seg å håndtere penger. Jeg hadde innført tvangssparing.

Skrevet

Vi har 5 barn, hvor den eldste er 17 år og har jobb. Min mann mistet i oktober jobben sin og vi har derfor kun en inntekt. Eldsten har i denne mdr fått 9000 kr i lønn. Vi betaler mob regningen pålydende ca 400 kr i mdr, er vi frekke hvis vi "krever" at hun betaler den selv??? Hun har ingen utgifter overhovedet og har aldri krevd noe fra ho heller. Jeg nevnte det til henne tidligere idag og da kikket ho sjokkert på meg, som om jeg var verdens verste mamma...er det meg som er urettferdig her? Hun bruker alle pengene sine på klær og sminke og det er mange penge hun får. Vi bruker atpåtil hennes personalkort, hver gang vi handler, som resultat at hun denne mdr har fått 1300 kr ekstra inn på sin konto..

Dere betaler mobilregningen til en som tjener penger selv? Hvilken oppdragelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...