Gå til innhold

Bo i fredrikstad - hvilke områder burde man unngå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal trolig flytte til fredrikstad, men jeg lurer på hvilke områder i fredrikstad som blir ansett som slum?

Hvilke områder burde man unngå, og hvilke burde man bosette seg hvis man vil ha et litt fint og koselig strøk, ikke så langt i fra sentrum, butikker, o.l? :)

Livredd for å ende opp i et strøk hvor det bare har bosatt seg asylsøkere også, så det er hyggelig hvis noen nevner bydeler som er verdt å bosette seg i?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt at lisleby på en måte er ghettoen der!

Skrevet (endret)

Har hort at hele Fredrikstad er en ghetto...?

Endret av Flair
  • Liker 1
Skrevet

så ghetto = et sted med mange invandrere? og hele fredrikstad er slik?

Hva er forskjellen på fredrikstad og sarpsborg egentlig?

Skrevet

Jeg har hørt at både Fredrikstad, Sarpsborg, Halden, Drammen, Drøbak og de andre byene der nede er i ferd med å bli så bra at folk må flytte til andre steder for å ha noe å klage på.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hørt at både Fredrikstad, Sarpsborg, Halden, Drammen, Drøbak og de andre byene der nede er i ferd med å bli så bra at folk må flytte til andre steder for å ha noe å klage på.

Hvordan i all verden får du Drøbak til å høre hjemme blant de stedene der? :klo:

• Liker 2
Skrevet

Hvordan i all verden får du Drøbak til å høre hjemme blant de stedene der? :klo:

Kanskje han brukte barneskolekartet sitt? :fnise:

Skrevet (endret)

Hva er forskjellen på fredrikstad og sarpsborg egentlig?

Det er to forskjellige byer.

:gjeiper: Men neida, de er jo ganske like, men du må aldri si det til en sarping eller en fra Fredrikstad. Har bodd i Sarpsborg mange år, og hører fortsatt ikke forskjellen på Sarpsborg- og Fredrikstaddialekta. Fredrikstad er en penere by synes jeg da, men Sarpsborg har vært greit å vokse opp i :)

Endret av HedvigR
  • Liker 1
Skrevet

Hele Fredrikstad er egentlig greit, jeg ville ikke bosatt meg på sellebak, der begynner det å bli litt for stor samling ikke norske. Lisleby som nevnt over er helt greit sted å bo. (av egen erfaring)

Skrevet

Har selv bodd på Seiersten, og det var et veldig hyggelig strøk. Like ved sentrum, men likevel skjermet for det meste av trafikken.

Ellers har jeg inntrykk at hele byen er veldig "koselig" anlagt med tanke på bomuligheter - så sant du trekker deg noe ut av sentrum, naturligvis. Men du skal ikke lenger enn 10 minutter gange fra sentrum før du finner hyggelige strøk med hager, lekeplasser og skjermede veier. :)

Jeg skulle gjerne bodd i Plankebyen fortsatt, men måtte tilbake til Moss pga. familie. :sukk:

Skrevet

Seiersten er utrolig flott.

• 9 år senere...
Skrevet

Lisleby, Sellebakk og Holmen er «Ghettoer». 

Mer fine områder altså hvor det bor mer rike folk er Begby, Ambjørnrød, Kråkerøy og Cicignon.

Alle andre områder er vell helt ok. Bor selv på Torp.

Anonymkode: 8fe9a...1e1

Skrevet

Holmen, Sellebakk, Sentrum Øst og deler av Lisleby ville jeg styrt unna.

Mye innvandrere og rare, ustabile folk (Narkomane, psykiske ustabile, sosialklienter osv.) i flere av disse områdene.  

Anonymkode: b373b...168

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...