Lykkelitenen Skrevet 27. desember 2011 #1 Skrevet 27. desember 2011 Det er pinlig at jeg i år igjen har glemt prosedyren for lån i januar, men er det noen som vet om man må signere gjeldsbrev når man i høst søkte for både høst-og vår-termin? Ser at jeg i år fikk utbetaling fra lånekassen 5. januar, siden jeg betaler studentavgiften i dette øyeblikket hadde det vært greit om jeg slapp å signere og bare fikk det rett inn så fort som mulig
Aramee Skrevet 27. desember 2011 #2 Skrevet 27. desember 2011 Så lenge du har signert for både høst- og vår-termin, er jeg 99% sikker på at du slipper å signere ved vårtermin
Lykkelitenen Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. desember 2011 Det er det jeg ikke husker Mener jeg søkte, men da har jeg signert for begge på samme dokument? Satser på at det betyr penger på konto innen kort tid
Viljaa Skrevet 27. desember 2011 #4 Skrevet 27. desember 2011 Så lenge du har søkt på begge så trenger du ikke ny underskrift, nei.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #5 Skrevet 27. desember 2011 du kan logge inn på www.lanekassen.no for å sjekke status og om du må det
Gjesten Skrevet 27. desember 2011 #6 Skrevet 27. desember 2011 Jeg fikk nytt gjeldsbrev som jeg måtte signere, selv om jeg søkte for begge semestre. Men det har jeg altså allerede fått og signert, for en stund siden.
Lykkelitenen Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 27. desember 2011 Jeg har ikke mottatt noe nytt gjeldsbrev, men så betalte jeg heller ikke avgift før nå nettopp og godkjente utdanningsplanen min for to dager siden. Får sjekke lånekassen sine sider, må bare få nytt passord
Viljaa Skrevet 27. desember 2011 #8 Skrevet 27. desember 2011 Jeg fikk nytt gjeldsbrev som jeg måtte signere, selv om jeg søkte for begge semestre. Men det har jeg altså allerede fått og signert, for en stund siden. Så merkelig. Det har aldri skjedd meg i løpet av mine fire år med lån Går du skole med høy studieavgift eller noe? Ikke at jeg vet om det har noe med saken å gjøre heller, men er merkelig med ulik praksis.
Gjesten Skrevet 28. desember 2011 #9 Skrevet 28. desember 2011 Så merkelig. Det har aldri skjedd meg i løpet av mine fire år med lån Går du skole med høy studieavgift eller noe? Ikke at jeg vet om det har noe med saken å gjøre heller, men er merkelig med ulik praksis. Neida, UiO.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #10 Skrevet 28. desember 2011 På lånekassen sine sider så står det at de som søkte for både høsten og våren ikke trenger å signere noe nytt gjeldsbrev. Det du signerte i høst gjelder for hele året om du søkte for hele året og ikke bare for høsten. På min sider står det til meg at alt er ok og jeg vil få utbetalt pengene den 4januar. Jeg betalte semesteravgift for 2-3uker siden.
Frustrertpike Skrevet 29. desember 2011 #11 Skrevet 29. desember 2011 Jeg fikk også brev som måtte signeres, og jeg søkte for både høst og vår. Jeg gjorde det samme i fjor, men da fikk jeg ikke gjeldsbrev til 2.semester. Rart.. kanskje det er en feil? Eller har du søkt reisestipend i forbindelse med studietur? Det har jeg så det kan være det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå