Gå til innhold

Hvor lang tid brukes på planlegging?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestandig hørt at det å planlegge et bryllup visstnok tar veldig lang tid, og uendelig mye krefter - så mye at man som regel er totalt utslitt etter den store dagen.

Nå - i forbindelse med egen bryllupsplanlegging, så må jeg innrømme at jeg lurer litt på hvordan det kan ha seg at noen jobber jevnt og trutt i over ett år med å arrangere dette.

Vi skal ha en relativ stor bryllupsfest med ca 90 gjester à la "låvefest" med buffet. Tilreisene fra utlandet og omtrent så langt nord i landet en kommer (vi bor på Østlandet). Klart det er "jobb", men selv så liker jeg kjempegodt å organisere og planlegge. Endel av dette har tidligere også vært min jobb å planlegge og gjennomføre større arrangementer.

Nå som jeg er godt i gang med planlegging, reservering etc, og ser at det da vitterlit ikke er SÅ mye jobb som en del skal ha det til, så hadde det vært artig å høre andres erfaringer med dette.

I mitt hode så tenker jeg at det må jo nødvendigvis ha noe med om folk liker å planlegge og arrangere saker og ting, men også kanskje om man legger litt for "mye" i det hele. Misforstå meg rett; klart det er moro og velge ut farger, innbydelser, sette sammen menyer osv - men ett helt år med stadig jobbing med dette? Hvordan er det mulig da? Hvor lang tid brukte du/dere på å planlegge og gjennomføre et middels/stort bryllup?

Skrevet

Har heller ikke brukt så mye tid. Har bestilt lokale, catering, kelnere, kirke, musikk, prest og organist. Så har jeg kjøpt kjole med tilbehør, duker og servietter, og pynt. Og skal bestille kake og blomster i januar. Synes ikke jeg har gjort så mye, men har da virkelig ikke mye igjen heller. Vi blir 50 stk med treretters middag.

Skrevet (endret)

Jeg planla bryllupet i 2 1/2 år, men de fleste som bruker lang tid på planleggingen holder ikke på med det kontinuerlig.

For min del tok det mye tid å gjøre research. For min del var det mye "jobb", men jeg synes jo bare det var artig. Jeg gjorde alt alene, og for å få best mulig pris på alt fra liveband til lokaler så brukte jeg mye tid på å sende forespørsler, lete på eBay etter pynt og andre ting til bryllupet etc.

Bryllupet vårt endte på 85000 kr og jeg er faktisk veldig stolt over hva jeg fikk til. Det ble alt fra 4 retters middag og alkohol gjennom stedet vi leide, til liveband, fotograf, film inkl. dvd av hele dagen (vielse, fest osv) til spesiallaget kake. Og når det sto igjen ett år til bryllupet var det deilig å kunne lene seg tilbake og vite at omtrent alt var på plass.

Jeg ville aldri fått til mange av de dealene jeg fikk til, hadde det ikke vært for at jeg gjorde mye arbeid i forkant. Jeg ville aldri funnet brudekjolen min til 1000 kr inkl. frakt hvis det ikke hadde vært for at jeg trålet nettside etter nettside og brukte mye tid på det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg hadde ca 1år på meg fra vi bestemte datoen. Nå er det ca 6mndr igjen, og er så og si ferdig med alt utenom småplukk, og har langt ifra brukt mye tid på dette! Tror dette kommer veldig an på den som planlegger et bryllup på hvor mye tid du vil legge ned i det.

Skrevet

Jeg har brukt 3 mnd, og har 2 mnd igjen. Synes bare det er kos å planlegge bryllup. Eneste grunnen til at jeg skulle ønske jeg hadde mere tid var så jeg fikk enda noen mnd til å titte på nydelige bryllupsting på nett :rodmer:

Tror det er viktig å minne seg selv på at dette gjør du bare èn gang i livet, så man må kose seg i prosessen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...