Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er en jente på 18 år, går andre året på videregående og har veldig lyst å få meg jobb! Jeg vil virkelig jobbe, synes det er kjekt å prate og å være sosial med andre mennesker, og å gi service! Er noe jeg liker veldig godt, så irriterer meg at jeg synes det er vanskelig å få jobb.. Jeg bor i en middel stor by, ca 45000 innbyggerne eller noe sånn, men jeg ser på NAV hver dag og er ikke ledige jobber nå fortiden og kommer nesten aldri nye, verken der eller på finn ( butikkmedarbeider jobber og slikt, nå er det bare lege stillinger etc). Jeg søkte noen få steder for noen måneder siden, men jeg hørte ikke noe, jeg vet søknaden min ser ok ut, og jeg kan å skrive for meg og skriver seriøst og formelt. Men jeg er litt redd for jobbintervju, liker ikke å dumme meg ut, og har slitt med angst før, men jeg er veldig flink til å skjule dette og fremstår som en utadvent person for de fleste, men uansett... gruer meg til jobbintervju. Jeg vet det er slik for alle. Jeg synes også det er ekkelt å drive å gå rundt å spørre om de forskjellige stedene har ledig stilling, synes det er mye bedre om de utlyses.

"Alle" har jo jobb , jeg vil ha jeg også. Det er en stor bekymring å bære på nå, den bekymringen om " kommer jeg til å få meg jobb i det hele tatt før sommeren??" Til sommeren flytter jeg til en storby, der jeg kommer ifra, og det er jeg virkelig virkelig avhengig av å ha jobb, jeg tar ikke sorgene på forskudd, men jeg er jo litt redd for at jeg ikke kommer til å finne noe.. men jeg vet virkelig jeg kan yte service og gjøre en god jobb for butikken! Jeg er en ansvarlig, selvstendig og målbevist jente, og er alltid blid! Det værste jeg vet er sure butikkmedarbeidere... Blir det kanskje mer ledige jobber i januar??

Vet ikke helt hva jeg spør om jeg, trengte vel en liten utblåsning, er litt frustrert kjenner jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd og skrevet en generell søknad og levert noen steder da? :)

Det gjorde jeg da jeg fikk min første jobb iallefall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...