AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #1 Skrevet 27. desember 2011 Lurer på om noen her inne har barn og jobber som revisor? Hvordan går dette sammen med det å ha småbarn/barn i forhold til arbeidstider og annet?
Gjest saya Skrevet 27. desember 2011 #2 Skrevet 27. desember 2011 Jeg kjenner flere som jobber som revisor i staten med småbarn, det går helt fint Det er nok noe tøffere for de som jobber i privat sektor, men det går rundt for dem også.
Gjest Best Skrevet 27. desember 2011 #3 Skrevet 27. desember 2011 Jeg jobber ikke som revisor altså, men slenger inn ett svar allikevel;) I perioder er det hardt arbeidspress med mye overtid så du trenger enten en mann som kan stille opp ekstra mye, eller besteforeldre/ annen barnevakt som kan trå til i desse periodene. Husk å ta vare på deg selv, ellers blir du utslitt og gående med konstant dårlig samvittighet både ovenfor arbeidsgiver og familien.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #4 Skrevet 28. desember 2011 Jeg er samboer med en revisor. Det er mye jobbing hele vårhalvåret, og med to små barn i hus er det i perioder ganske tøft for meg som skal ordne hus, hjem og to unger. Mannen prøver å jobbe lengre dager to-tre ganger i uka, men det er sjelden det holder.
kaprifolen Skrevet 28. desember 2011 #5 Skrevet 28. desember 2011 Kanskje teit spørsmål, men har revisorer så kjip arb.tid utenom nyttår og selvangivelser? Selv driver jeg butikk, og har lange arbeidsdager fra oktober til midten av januar, i mai, midten av juni, midten av august og ganske ofte resten av året også. Hadde ikke kunnet hatt hund uten ektefelle. Barn og kjæledyr trenger mye av det samme. Rutiner, tid, stimulanse osv. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #6 Skrevet 28. desember 2011 Jeg har en samboer som er revisor og han jobbet fra tidlig morgen til sent på kveld fra januar til mai/juni. Vi har ikke barn så vet ikke hvordan det blir da.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #7 Skrevet 28. desember 2011 Jeg jobber som revisor, og arbeider rundt 100 timer overtid i måneden mellom nyttår og påske, deretter ca 50 timer overtid fra påske og ut juni. Samt enkelte topper med overtid på høsten. Jeg er gift med en mann som jobber turnus (kirurg), som heldigvis stort sett har 8-16 jobb. Han henter derfor i barnehage hver dag i mine travle perioder, og tar alt stell. Når han har vakt må mine arbeidsoppgaver vike, dette viser jobben stor forståelse for. Vi har hushjelp, og leier inn alt vi behøver av tjenester i huset, slik at vi ikke kaster bort verdifull tid på oppgaver andre kan ta seg av. Trening presser jeg inn i lunsjen, eller på vei mellom to avtaler. For vår del går det helt fint, vi jobber mye, men føler også at barna alltid har en omsorgsperson hos seg, og at fellestid med familien samlet blir prioritert fredagskveld, lørdag og i ferier.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #8 Skrevet 28. desember 2011 Kanskje teit spørsmål, men har revisorer så kjip arb.tid utenom nyttår og selvangivelser? Selv driver jeg butikk, og har lange arbeidsdager fra oktober til midten av januar, i mai, midten av juni, midten av august og ganske ofte resten av året også. Hadde ikke kunnet hatt hund uten ektefelle. Barn og kjæledyr trenger mye av det samme. Rutiner, tid, stimulanse osv. Nå er det slik at perioden januar til ut juni er årsoppgjørsperioden. Dvs at revisorer og regnskapsførere har mye av sin overtidsbruk i den perioden. I tillegg kommmer småtopper resten av ået. Kombinasjon revisor og familie krever at det er en person som kan ta belastningen hjemme når revisoren har stressperioder på jobb. Hilsen tidligere ansatt i revisjonsfirma
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #9 Skrevet 30. desember 2011 Er selv samboer med en revisor, og jeg tror arbeidstid/overtid kommer litt an på hvor stort firma en jobber i. Samboer har alltid blitt ferdig med oppgavene innen fristen, men han har ikke jobbet så mye overtid at det er noe jeg har merket meg. Vi har foreløpig ikke barn, men ser ikke at det blir noe problem når den tid kommer. Er vel forskjell på firmaer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå