Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har en samlet brutto inntekt på pittelitt over 290 000 i året. Vi går på atføring pga. funksjonshemminger. Han studerer, jeg er under behandling. Han er ferdig og studere til våren, og skal begynne i jobb.

Hvor mye boliglån tror dere at vi kan få? I følge kalkulatoren på DNB så kan vi knapt få hundretusen i lån, stemmer virkelig det??

Videoannonse
Annonse
Gjest Surrehodet
Skrevet

Dere får nok ikke lån om dere er på attføring dessverre.

Men sjekk kommunen og se på mulighetene for startlån.

Det er et lån som gies til vanskeligstilte. Et samarbeid mellom kommune og husbanken.

Sjekk med boligetaten i din kommune.

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye dere kan få i lån er jo også avhengig av egenkapitalen. Men i utgangspunktet er det vanskelig å få nok lån til å kjøpe en ok leilighet når begge er på attføring. Vent til han er ut i jobb, er mitt råd.

Skrevet

Ja, jeg tror nok det stemmer bra.

Husk at av de 290.000 skal dere først betale skatt. Så skal dere ha til livopphold for to voksne personer. Da sier det seg selv at det er lite igjen å betale avdrag på et boliglån med.

• Liker 2
Skrevet

Det er nesten det jeg alene har i inntekt. Jeg klarer så vidt å betjene boutgifter på 8000 kr inkl. strøm. Dette er langt utenfor bankenes anbefaling og sifo sine takster så noe lån hadde jeg ikke fått i dag.

Vent til dere begge to er i jobb.

Skrevet

Som flere har skrevet, har dere ikke noen særlige sjanser for å få nok lån til bolig med bare 290.000. Men når han begynner å jobbe, øker sjansene. Vi fikk 1.8 mil med 600.000 samlet inntekt og litt under 200.000 i egen kapital.

Skrevet

Jeg har egenkapital på over en halv million, og fast inntekt på 200.000. + Bidrag og barnetrygd.

Jeg har nå hatt kontakt med 4 banker og blitt kontant avvist fordi jeg går på aap.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...