Niennas Skrevet 27. desember 2011 #1 Skrevet 27. desember 2011 Jeg lurer på om datteren min på 1 uke og 4 dager har diarè. Hun får kun morsmelk. Avføringa hennes er gul, som den burde være, men veldig vannete. Kanskje 60% vann, eller mer, og resten bæsj. Går ikke dette under diarè, da jeg har lest at avføringa skal være nesten kremete nå? Er dette noe jeg kan ha spist? Jeg har hørt om forskjellige ting jeg skal være forsiktig med grunnet luft i magen, men ikke for diarè? På grunn av litt ammeproblemer så får hun mesteparten av måltidene sine på flaske, i teorien kan det vel være bakterier fra dette som gjør det, men det vaskes og kokes for hver gang det brukes... Er litt fortvilet nå, jeg
Raven Emerald Skrevet 27. desember 2011 #2 Skrevet 27. desember 2011 Jeg lurer på om datteren min på 1 uke og 4 dager har diarè. Hun får kun morsmelk. Avføringa hennes er gul, som den burde være, men veldig vannete. Kanskje 60% vann, eller mer, og resten bæsj. Går ikke dette under diarè, da jeg har lest at avføringa skal være nesten kremete nå? Er dette noe jeg kan ha spist? Jeg har hørt om forskjellige ting jeg skal være forsiktig med grunnet luft i magen, men ikke for diarè? På grunn av litt ammeproblemer så får hun mesteparten av måltidene sine på flaske, i teorien kan det vel være bakterier fra dette som gjør det, men det vaskes og kokes for hver gang det brukes... Er litt fortvilet nå, jeg Kan hende det er blandet med urin. Vesla vår har mye av det samme iblandt, og det er som regel når hun har tisset masse, evt. samtidig som hun har bæsjet.
solch Skrevet 27. desember 2011 #3 Skrevet 27. desember 2011 Som Raven Emerald sa. Men også mulig det er diare: Syk bæsj I bleia: Løs vandig avføring Når: Ved diaré Hvorfor: Diaré utløses ofte av virus og barnet ka kan også bli utilpass og få feber. Hva skal du gjøre: Diaré kan føre til at barnet blir uttrørret fordi det får i seg for lite væske. Sørg for at babyens får i seg nok væske, og ikke nøl med å ta kontakt med lege hvis du er urolig. hentet fra klikk.no
Niennas Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. desember 2011 Kan hende det er blandet med urin. Vesla vår har mye av det samme iblandt, og det er som regel når hun har tisset masse, evt. samtidig som hun har bæsjet. grunnen til at jeg har lagt merke til det er fordi vi har hatt et par uhell, hun har ikke helt forstått at når bleia er av så skal avføring og urin holde seg inne i kroppen det er selvsagt ikke lett å følge med på hva som kommer fra hvor når du blir "tatt på senga", men jeg har hatt intrykk av at dette kommer fra rompa, da hun presset litt, og væsken/vannet forflyttet seg ikke noe særlig.
Raven Emerald Skrevet 27. desember 2011 #5 Skrevet 27. desember 2011 grunnen til at jeg har lagt merke til det er fordi vi har hatt et par uhell, hun har ikke helt forstått at når bleia er av så skal avføring og urin holde seg inne i kroppen det er selvsagt ikke lett å følge med på hva som kommer fra hvor når du blir "tatt på senga", men jeg har hatt intrykk av at dette kommer fra rompa, da hun presset litt, og væsken/vannet forflyttet seg ikke noe særlig. Da ville jeg tatt kontakt med helsesøster/lege. Det ville jeg gjort uansett, bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite. Men jeg tror ikke jrg ville vært bekymret, sånn umiddelbart, hadde bare ringt for å være på den sikre siden. Får du i deg nok væske selv? Eventuelt har du hatt mageproblemer? Såvidt jeg vet, kan dette også påvirke babyen. Så kan jo være en idé å tenke gjennom hvilken form du selv har, og selvsagt hva du har fått i deg av mat og drikke. Om ikke annet, så i tilfelle legen vil vite det.
SøsterLiten Skrevet 27. desember 2011 #6 Skrevet 27. desember 2011 Høres ut som helt normal bæsj. Alle varianter av gul/grønn og fra vannete til kremete er normalt når du vet at hun får i seg nok morsmelk. Men som de over sier; er du bekymret ring helsestasjon. Men de kommer nok til å si det samme. Velkommen som mamma, ditt liv fra nå av skal handle om digge farger, typer og konsistenswr av bæsj, mengde, frekvens og type mat, samt lengde, kvalitet og bekledning for søvn. Det er en herlig med fortvilende tid du har foran deg! Hilsen barnesykepleier som ser mange bæsjebleier hver dag. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #7 Skrevet 28. desember 2011 Babyen vår har hatt slik avføring som du beskriver fra dag 1. Først nå, når han er 3mnd, er det LITT fastere. Helt normalt.
Smørblomst82 Skrevet 28. desember 2011 #8 Skrevet 28. desember 2011 Slik er vår avføring også... har tolket det som normalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå