Gjest SmurfeLurfen Skrevet 27. desember 2011 #1 Skrevet 27. desember 2011 Brukte pumps på en fest her om dagen. Men er det bare jeg som ikke får til å gå med dem? Går greit med hælhøyden, men når jeg går så kipper hælen eller jeg går liksom ut av skoen, siden det ikke er noen reim over vristen... Andre høyhælte sko går bra så lenge det er reimer på oversiden. Ente med at skoen stod under bordet på festen. Hadde bomull i tåen og brukt sånn ekstra ting i hælen for å få bedre grep der, men nyttet ikke.
Djungelvrål Skrevet 27. desember 2011 #3 Skrevet 27. desember 2011 Greia er at alle pumps utvider seg...
charlott Skrevet 27. desember 2011 #4 Skrevet 27. desember 2011 Det høres unektelig ut som du har for store sko. 1
Gjest lille pinnsvin Skrevet 27. desember 2011 #5 Skrevet 27. desember 2011 det der er det jeg kaller for store sko 1
Tullamore Dew Skrevet 27. desember 2011 #6 Skrevet 27. desember 2011 På skobutikker, og sikkert andre steder som selger lignende, har de såler og såkalte kippekapper du kan sette ned i pumpsene som gjør at de passer bedre igjen. Jeg har et par pumps som er litt over 1 størrelse for store til meg, og det var umulig å gå i dem før, men så skaffet jeg meg en såle, og slike kapper til å ha i skoene, og de passer helt fint nå.
Djungelvrål Skrevet 27. desember 2011 #7 Skrevet 27. desember 2011 Det hjelper ikke med kippekappe når skoene har videt seg ut...såler foran er umulig å bruke ettersom skoene da blir for trange foran...
Tullamore Dew Skrevet 27. desember 2011 #8 Skrevet 27. desember 2011 TS sier ikke noe om at skoene var utvidet, så jeg svarer utfra at de er for store.
Djungelvrål Skrevet 27. desember 2011 #9 Skrevet 27. desember 2011 Er det noen forskjell.. har for store sko også. Funker ikke på de heller.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 27. desember 2011 #10 Skrevet 27. desember 2011 Kjøpt sko i str 36. Prøvde str 35 i butikken, men det ble alt for trangt. Har sånne kippekapper, men hjalp ikke. Måtte liksom bøye foten for å klipe meg fast til skoen på en måte. sandaletter med høyehæler er jo mye bedre for hvis de blir for store så ramler de jo ikke av likevel
Tullamore Dew Skrevet 27. desember 2011 #11 Skrevet 27. desember 2011 Er det noen forskjell.. har for store sko også. Funker ikke på de heller. Poenget var at de fungerte for meg, og derfor nevnte jeg det.
charlott Skrevet 27. desember 2011 #12 Skrevet 27. desember 2011 Kjøpt sko i str 36. Prøvde str 35 i butikken, men det ble alt for trangt. Har sånne kippekapper, men hjalp ikke. Måtte liksom bøye foten for å klipe meg fast til skoen på en måte. sandaletter med høyehæler er jo mye bedre for hvis de blir for store så ramler de jo ikke av likevel Vet ikke hva slags sko du har, og det er jo stor forskjell på kvaliteten. Billige syntetiske pumps er ofte et dårlig valg. Kjøper du derimot dyrere sko i ekte skinn så tilpasser de seg foten mye bedre. Men, de bør være litt trange i starten! 1
Rødtoppen86 Skrevet 27. desember 2011 #13 Skrevet 27. desember 2011 Jeg har et par pumps som sitter som et skudd på foten. Må være en av de beste skokjøpene jeg har gjort, og prisen var ikke avskrekkende. Har et til par pumps som var dyre, som ikke vil sitte skikkelig. Har prøvd med både sånn hælting og ekstra såle, men har funnet ut at skoen rett og slett ikke passer foten min. Det eneste som hjelper litt er å gå uten strømpebukse for da gjør fuktigheten fra føttene at skoen klistrer seg litt fast, så det kan jo hende at det hjelper å bruke noe som får foten til å feste seg i skoen. Dobbelsidige teip eller noe lignende. Jeg har nesten bare sko med reimer, fordi jeg så sjeldent finner pumps som sitter fast på min fot.
Djungelvrål Skrevet 27. desember 2011 #14 Skrevet 27. desember 2011 Vet ikke hva slags sko du har, og det er jo stor forskjell på kvaliteten. Billige syntetiske pumps er ofte et dårlig valg. Kjøper du derimot dyrere sko i ekte skinn så tilpasser de seg foten mye bedre. Men, de bør være litt trange i starten! Kjøpte et par dyre pumps til nesten 1000 kr på brandos, de var faktisk for trange i starten men så endte de opp med å bli for store. Skinn vider seg jo enda mere ut enn syntetisk. Men skjønner etterhvert at pumps ikke er for meg. Må nok belage meg på kjøpe sko med reimer. Slingback-sko er enda mer håpløse, de bare sklir av hælen uansett.. Sikkert noe rart med foten min. Har høy vrisk, bred fot og bruker str 40. Skulle ikke forundre meg om de var noe rart med hælen min også.
charlott Skrevet 27. desember 2011 #16 Skrevet 27. desember 2011 åssen ser egentlig "pumps" ut...... Slik 2
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 28. desember 2011 #17 Skrevet 28. desember 2011 Men bra det ikke er bare meg da Jeg har kanskje litt rare føtter. Men å gå barbeint hadde kanskje hjulpet, fordi foten klistrer seg litt mer fast til skoen liksom. Tullamor Dew, var ikke meningen å virke litt spydig, men så bra at det funket for deg
Tullamore Dew Skrevet 28. desember 2011 #18 Skrevet 28. desember 2011 Men bra det ikke er bare meg da Jeg har kanskje litt rare føtter. Men å gå barbeint hadde kanskje hjulpet, fordi foten klistrer seg litt mer fast til skoen liksom. Tullamor Dew, var ikke meningen å virke litt spydig, men så bra at det funket for deg Jeg tolket deg ikke som spydig på en flekk, så det er greit Hvis du velger å gå barfot i skoen så husk å ha med gnagsårplaster i veska i tilfelle utsatte steder kommer for mye i klem. Men ellers er det en god idè for å få skoene til å sitte litt bedre ja
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 28. desember 2011 #19 Skrevet 28. desember 2011 Høres ut som du har mellomstørrelse i sko! Jeg er 38,5 -ergo 39 faller av og 38 gjør vondt..i tillegg opplever jeg at forskjellige merker og materialer har små forskjeller i størrelse/tranghet etc. Mitt råd er å være syykt nøye når du prøver pumps! Jeg har gjort utallige bomkjøp fordi jeg hat tenkt "jaja? De strekker seg vel" og "jaja, lan jo bare kjøpe ekstra såler!" så det eneste som funker for meg er å kjøpe de skoa som sitter perfekt i butikken. Noe som betyr at jeg må gi avkall på maange fine sko:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå