AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #1 Skrevet 27. desember 2011 Jeg er veldig klar for å prøve noe nytt, men er usikker på om jeg helt sikkert får jobb og har derfor ikke lyst til å slutte før jeg har noe å gå til. Jeg har tre måneder oppsigelsetid og skulle selvfølgelig ønske jeg kunne finne noe og så si opp. Men det er vel kanskje ikke alle som er villige til å vente. . Jeg ønsker heller ikke at min nåværende arbeidsgiver skal vite at jeg søker jobb, føler det er litt svik mot dem. Har vært der i 1 1/2 år nå. Føler også det er litt dumt å søke ny jobb uten å kunne bruke denne jobben som referanse...Syntes dette er litt vanskelig. Noen som har erfaring eller vet hvordan det er vanlig å takle en slik situasjon?
Gjest saya Skrevet 27. desember 2011 #2 Skrevet 27. desember 2011 Du kan jo ikke si opp uten å ha noe å gå til, det ville være dumt. Alle arbeidsgivere er inneforstått med at folk må jobbe ut oppsigelsestiden sin, 3 mnd er jo helt vanlig. Hvis du ikke har lyst til å bruke nåværende sjef som referanse, har du en fotrolig kollega du kan bruke? som kjenner deg, og som holder tett om at du søker? Det er ganske vanlig at man ikke vil at nåværende arbeidsgiver skal vite at man er på utkikk.... Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #3 Skrevet 27. desember 2011 Er jo ikke vanlig å bruke nåværende arbeidsgiver som referanse da!!! Bruk gamle...om håp at de sier noe ok om deg Du må bare gå til intervjuer og søke på!
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #4 Skrevet 28. desember 2011 Takk for svar dere! Muligheten for å spørre en kollega er jo der. Må tenke litt på det... Dette er min første jobb etter fullført bachelor og fra før har jeg arbeidsgivere fra sommer og ekstra jobber. Men jeg kan selvsagt sette opp dem. Lurer også litt på om jeg søker nå, skal jeg da skrive noe spesielt om hvorfor jeg ikke har satt opp min nåværende sjef som referanse? De ville vel aldri finne på å ringe når jeg ikke har satt dem opp som det, men nevner jeg noe om dette i søknaden isåfall?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå