AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #1 Skrevet 27. desember 2011 Har gått på dobbel Pergo + Ovitrelle denne mnd for å få eggløsning. Kjente godt til el fredag 16 des (det var da to dager før ovitrelle). Tok blodprøver fredagen etter altså 23 desember. Svaret var som følger: TSH: 6,2 (ref.område 0,4-3,5) T4: 12 (ref.område:7-16) Progesteron: 80 Prolaktin: 220 (ref.område 0-600) Ser jo at jeg virkelig har hatt eggløsning med progesteron på 80, men vet noen om hvorfor TSH eller prolaktin kan være forhøyet? Er ganske spent nå, er to dager til IKM. Er 14 dager siden sprøyten ble satt og dermed bør det være trygt å teste?! Men venter til torsdag for da er 14 dager etter el. Har veldig symptomer som fort kan bare være hormonene. Men har aldri hatt så ømme bryster før (ikke når jeg gått på pergo før heller) kjennes ut som en fabrikk nedi der og får vonde stikk av og til. Kjennes ut som det er noe der. Noen som har opplevd noe lignende med samme stimulering? Takknemlig for alle svar
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #2 Skrevet 27. desember 2011 Korreksjon: Mener at el var to dager etter ovitrelle sprøyten
Athene Skrevet 27. desember 2011 #3 Skrevet 27. desember 2011 Otrivelle gir meg sinnsykt ømme pupper, og andre graviditetssymptomer, som jeg aldri har ellers. Høres ut som en god ide å vente med å teste til 14 DPO, da er du helt sikker på å få riktig svar. Progesteronverdien er kjempefin, innenfor referanseverdiene i lutefasen. Det samme er Prolaktinen, den er ikke forhøyet. Hva mener du med TSH? Er det FSH du har ment å skrive? I så tilfelle er referanseverdiene du oppgir feil, husk at FSH er syklusavhengig, du må derfor se på 3-4 ulike referanseverdier avhengig av hvor du er i syklusen. FSH verdien din er flott til å være i lutefasen den også. Konklusjon - ingenting urovekkende i de verdiene du ramser opp, men dette burde du diskutere med legen din i stedet for å høre om på et forum.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #4 Skrevet 27. desember 2011 Otrivelle gir meg sinnsykt ømme pupper, og andre graviditetssymptomer, som jeg aldri har ellers. Høres ut som en god ide å vente med å teste til 14 DPO, da er du helt sikker på å få riktig svar. Progesteronverdien er kjempefin, innenfor referanseverdiene i lutefasen. Det samme er Prolaktinen, den er ikke forhøyet. Hva mener du med TSH? Er det FSH du har ment å skrive? I så tilfelle er referanseverdiene du oppgir feil, husk at FSH er syklusavhengig, du må derfor se på 3-4 ulike referanseverdier avhengig av hvor du er i syklusen. FSH verdien din er flott til å være i lutefasen den også. Det er TSH (thyriodeahormon), den stod i rødt på lab.listen. Greia er at legen min er sjelden på jobb og jeg sjekket disse selv. Så derfor jeg spurte her før jeg snakket med henne. Kommer evt til å få alt avkreftet/bekreftet før jeg snakker med henne Da kan jeg satse på at det er Ovitrelle som spiller meg et realt puss her! Noe annet som jeg kjenner VELDIG godt er murring i korsryggen. Vært sånn siden julaften. I tillegg har jeg strekk og drag i livmoren. Typiske mensen smerter for min del. Men bruker vanligvis å få smerter i korsryggen så mensen rett etterpå. Da gjerne sterker smerter. Så i min verden er murring i korsryggen et negativt tegn. Hm.... Konklusjon - ingenting urovekkende i de verdiene du ramser opp, men dette burde du diskutere med legen din i stedet for å høre om på et forum.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #5 Skrevet 27. desember 2011 Atheene: Glemte å ta litt mellomrom, så blander mitt svar med ditt
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #6 Skrevet 27. desember 2011 Det er TSH (thyriodeahormon), den stod i rødt på lab.listen. Greia er at legen min er sjelden på jobb og jeg sjekket disse selv. Så derfor jeg spurte her før jeg snakket med henne. Kommer evt til å få alt avkreftet/bekreftet før jeg snakker med henne Da kan jeg satse på at det er Ovitrelle som spiller meg et realt puss her! Noe annet som jeg kjenner VELDIG godt er murring i korsryggen. Vært sånn siden julaften. I tillegg har jeg strekk og drag i livmoren. Typiske mensen smerter for min del. Men bruker vanligvis å få smerter i korsryggen så mensen rett etterpå. Da gjerne sterker smerter. Så i min verden er murring i korsryggen et negativt tegn. Hm....
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #7 Skrevet 27. desember 2011 Atheene: Glemte å ta litt mellomrom, så blander mitt svar med ditt Ryddet opp i det jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå