AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #1 Skrevet 27. desember 2011 Jeg bor der hvor alle steinrasene har stengt alle veier pga. Dagmar og stormer.. Bare det at på den andre siden av steinrasene sitter ungen min som skulle komme tilbake fra samværshelg. Jeg vil selvsagt at barnet ikke skal reise tilbake før det er trygt men likevel, sånn kan det nå gå, værgudene forhindrer oss til å feire nyttår sammen For et uland!
Gjest Purple Haze Skrevet 27. desember 2011 #2 Skrevet 27. desember 2011 Vel, nå kan en vel sette litt perspektiv på det hele, og minne om flom i Asia, hvor mange mistet livet, og andre naturkatastrofer rundt om i verden. Skjønner selvfølgelig at du ønsker barnet ditt hjem, men det viktigste er at alle er i god behold! 9
CoffeeCup Skrevet 27. desember 2011 #3 Skrevet 27. desember 2011 Seriøst? Uland pga det? Skjønner at det er litt kjipt for deg, men det finnes så mye verre at jeg ikke helt klarer å ha sympati for deg. 4
Jodi Skrevet 27. desember 2011 #4 Skrevet 27. desember 2011 Og det er fortsatt mange dager til nyttårsaften, så det kan jo godt hende dere får feire nyttårsaften sammen! Ikke ta sorgene på forskudd... 3
QueenPenelope Skrevet 27. desember 2011 #5 Skrevet 27. desember 2011 U-land, faktisk. Det er klart at alle ekte I-land, har fjernet alt slikt som heter 'topografi' og 'vær'. :gjeiper: Jeg forstår at det er trist å få hjem barnet senere enn planlagt, men her burde du egentlig bare takke for at alle er i godt behold. Alt annet blir bagateller i forhold. 8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #6 Skrevet 27. desember 2011 Veldig trist at det blir sånn altså, skjønner godt at du vil ha hjem barnet ditt til nyttårsfeiringa. Men å kalle dette et u-land? Tror du må, som Purple Haze sier, sette ting litt i perspektiv og se hvordan det er i andre land. Ja, vi fikk et uvær som gjorde ødeleggelser, men vi er likevel heldige! Fokuset ble vel litt feil nå, ikke sikkert du tenkte så hardt over bruken av ordet u-land heller, men måtte bare si det likevel. Vi bor i et av de beste landene i verden, så det skal mye til før vi kan kalle oss uheldige på noen måte. 3
Dubbedingsen Skrevet 27. desember 2011 #7 Skrevet 27. desember 2011 Jeg bor der hvor alle steinrasene har stengt alle veier pga. Dagmar og stormer.. Bare det at på den andre siden av steinrasene sitter ungen min som skulle komme tilbake fra samværshelg. Jeg vil selvsagt at barnet ikke skal reise tilbake før det er trygt men likevel, sånn kan det nå gå, værgudene forhindrer oss til å feire nyttår sammen For et uland! Uland??? Barnet ditt har tak over hodet, mat, klær og en pappa som bryr seg. Og en mamma som gleder seg til det kommer hjem. At du kansje går glipp av nyttårsfeiring er barnet ditt er jo synd. Men tenk på hvor mange barn som ikke kan feire nyttår med alt dette som ditt barn har, og ikke en gang har tak over hodet. Og selvfølgelig bor vi i et land som har klart å få bort stormer og slikt, tenk om andre land kunne gjort det samme? Da hadde det ikke vært verken tørkekatastrofer, flom og andre værforårsaket elendigheter. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #8 Skrevet 27. desember 2011 Huff så kjedelig. Men det er en stund igjen til nyttår så kansje han rekker hjem likevel?? Også får du være glad han har det bra der han er. Men jeg kan være enig med deg. Norge er ett uland når det kommer til veier og rassikring.... 1
Gjest Bustenskjold Skrevet 27. desember 2011 #9 Skrevet 27. desember 2011 Selvfølgelig er det viktigste at ungen er trygg. Men er det ikke lov å være litt egoist da? Altså ved å savne barnet og ønske det hjem igjen? Bruken av ordet "uland" er vel noe drøyt, men absolutt forståelig i den situasjonen TS er nå.. Jeg håper nå uansett dere får feire nyttår sammen 1
sommermor Skrevet 27. desember 2011 #10 Skrevet 27. desember 2011 Jeg skjønner godt at du vil ha barnet ditt hjem til nyttår.Jeg håper at de får ryddet etter rasene,så du får barnet hjem. Dagmar var sannelig ikke noe å spøke med,og i ditt fylke er flere mennesker innesperret uten kontakt med omverdenen.Å være strømløs og uten telefon er ikke noe særlig midt på vinteren. Nå håper jeg det blir en pause på stormene,så de får ryddet opp. jeg synes virkelig at de kunne bevilge mer penger til rassikring i ditt fylke,så dere slipper alle rasene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå