Gå til innhold

Å trene bort kulemage og slappe lår/rumpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig slank, og har vært heldig med det at kroppen raskt har gått tilbake til normalen etter barnefødsler. Nå har jeg fylt 40, og ting begynner å skje. F.eks er magen helt flat på morgenen, men blåser seg opp utover dagen. Sikkert mye pga dårlig fordøyelse, som jeg vet jeg har, men det er vel litt aldersbetinget også. Å gå i bikini er ikke lenger stas, da.

Jeg har ikke cellulitter, men er blitt slapp i rumpe og lår. Det disser, enda jeg altså er veldig slank.

Kan jeg ha noe håp om å få litt orden på dette nå, selv om jeg har fylt 40. eller er liksom løpet kjørt på den fronten? Og hvordan bør man i tilfelle trene?

Jeg hater jogging og gulvøvelser. :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du hater jogging, er det nok ikke håp for deg.

:ironi:

Oppblåsthet trenger nødvendigvis ikke å komme av dårlig fordøyelse, men av dårlig koshold generelt.

Du må nok til med styrketrening hvis du vil stramme opp.

Skrevet

Hvis du hater jogging, er det nok ikke håp for deg.

:ironi:

Oppblåsthet trenger nødvendigvis ikke å komme av dårlig fordøyelse, men av dårlig koshold generelt.

Du må nok til med styrketrening hvis du vil stramme opp.

Gjør nok det i mitt tilfelle, for jeg lider av en tarmsykdom. Der for må jeg også passe veldig på hva jeg spiser, så kostholdet er sunt, og i tråd med råd fra legen.

Styrketrening kunne jeg godt tenkt meg å begynne med. :)

Skrevet

Ok. Da forstår jeg det veldig godt. Da er det bare å kjøre på med styrke. Jeg regner med at du er trent fra før av? Hvis ikke, gjelder det som med alt annet å starte forsiktig.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg er veldig slank, og har vært heldig med det at kroppen raskt har gått tilbake til normalen etter barnefødsler. Nå har jeg fylt 40, og ting begynner å skje. F.eks er magen helt flat på morgenen, men blåser seg opp utover dagen. Sikkert mye pga dårlig fordøyelse, som jeg vet jeg har, men det er vel litt aldersbetinget også. Å gå i bikini er ikke lenger stas, da.

Jeg har ikke cellulitter, men er blitt slapp i rumpe og lår. Det disser, enda jeg altså er veldig slank.

Kan jeg ha noe håp om å få litt orden på dette nå, selv om jeg har fylt 40. eller er liksom løpet kjørt på den fronten? Og hvordan bør man i tilfelle trene?

Styrke styrke styyyrke ! :)

Om du vil ned i vekt, er kondisjon o.l best, men om du vil stramme opp musklene er styrke tingen ! :)

Skrevet

Jeg vil ikke ned i vekt, den er der den bør være, jeg vil bare stramme opp. Styrketrening it is, da!

Tusen takk for gode råd! :)

Skrevet

Jeg er 22 , stram og veltrent, men må ærlig si at kulemage på 40åringer og oppover et bare fint! Jeg skal legge på meg når jeg blir eldre, synes det ser mye sunnere ut, og synes faktisk det er vakkert:)

Gjest IngvildSF
Skrevet

Pappa fikk hjerteinfarkt som 50-åring, og kulemagen synker stadig i takt med treningen hans. Han går veldig mye på ski, sykler, går eller jogger. Ser for meg at svømming kanskje er enda bedre trening for magen (enn å sykle/gå). Så det er slett ikke umulig!

Skrevet

Hva med lavkarbo-kosthold og svømming?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...