Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og min samboer planlegger å få barn alt fra april-august 2013.

Så til dere som har fått barn/er gravide osv, når sluttet dere på p-pillene?

Håper på svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen får syklusen sin tilbake rett etter pilleslutt, andre bruker minst ett år. Så dere må nesten velge selv om dere vil ta sjangsen med å håpe på at syklusen er i orden med engang, eller så kan dere slutte en stund i forveien og eventuelt bruke kondom.

Når jeg slutta på p-pillene fikk jeg ikke mensen på et halvt år.

Skrevet

oi, det er veldig individuellt! det er vel bare noe dere må sjanse på.

jeg ble gravid 6 mnd etter at jeg sluttet på p-pillene, en veninne av meg ble gravd uka etter hun slutta på pilla, så det er litt vanskelig å planlegge slike ting. Lykke til :)

Skrevet

Jeg sluttet ett år før jeg ble prøver. Kroppen min fikk en "boost" i det jeg sluttet på pillen. Jeg hadde syv perfekte sykluser, helt regelmessige og eggløsning. Deretter hang hele systemet seg og jeg hadde ikke mens på ett år.

Enkelte opplever at det tar ett år før det stabiliserer seg, andre blir gravide med en gang de tar siste pille, og tester positivt 14 dager etter pilleslutt. Andre opplever att kroppen gjør andre, rare ting, slik som hos meg. Det er derfor umulig å gi tips om hva dere bør gjøre.

Skrevet

Å såpass.... Hmm det er jammen ikke lett! Skal flytte inn i mars 2013, og ønsker ikke å ha termin rett rundt da. Det må vær så utrolig kjipt å ikke bli gravid før lenge etterpå.. Vanskelig dette her. Det er jo mange som slutter men hopper av i svingen, jeg vet ikke helt jeg... Men takk for svar :-)

Skrevet

Jeg sluttet ett år før jeg ble prøver. Kroppen min fikk en "boost" i det jeg sluttet på pillen. Jeg hadde syv perfekte sykluser, helt regelmessige og eggløsning. Deretter hang hele systemet seg og jeg hadde ikke mens på ett år.

Enkelte opplever at det tar ett år før det stabiliserer seg, andre blir gravide med en gang de tar siste pille, og tester positivt 14 dager etter pilleslutt. Andre opplever att kroppen gjør andre, rare ting, slik som hos meg. Det er derfor umulig å gi tips om hva dere bør gjøre.

Uff, det må jo heller ikke være kjekt... :-/ Nei jeg forstår det er opp til oss selv å finne ut av det.. Men kjekt å lese deres erfaringer! :-)

Skrevet

Å såpass.... Hmm det er jammen ikke lett! Skal flytte inn i mars 2013, og ønsker ikke å ha termin rett rundt da. Det må vær så utrolig kjipt å ikke bli gravid før lenge etterpå.. Vanskelig dette her. Det er jo mange som slutter men hopper av i svingen, jeg vet ikke helt jeg... Men takk for svar :-)

Da hadde jeg nok ventet med å slutte, eller brukt kondom frem til dere var klar for å bli gravide. Jeg sluttet ett år før fordi det ikke hadde gjort noe som helst om vi ble gravide, og brukte da hoppe av i svingen metoden. Det er ca 20-30% sannsynlighet for graviditet ved denne metoden, men hos enkelte er sannsynlighten for graviditet lik 0, mens andre blir raskt gravid ved å hoppe av i svingen, derfor ingen trygg metode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...