AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #1 Skrevet 27. desember 2011 Har en omplasseringshund som til tider virker å bli veldig stresset. Ordner seg mye bak, løper i ring etter halen sin, peser, opp og ned av sofaen osv. Det har vært litt endringer i rutiner her i det siste, så jeg forstår at ting er uvante for henne. Men hvordan kan jeg få roet henne ned? Hun bør vel ikke få løpe etter halen sin? Har også sett at hun drar rumpa etter seg noen ganger. Tenkte først at det var orm, så hun fikk en ormkur, men det skjer fortsatt. Er ikke ofte, bare en gang i uka eller noe sånt. Har dette også noe med stress å gjøre? Eller kan det være andre årsaker? Hun har vært hos dyrlegen på full helsesjekk, og de fant ikke noe galt. Håper derfor at noen av dere har erfaringer. Har ikke sett noe lignende med mine tidligere hunder.
Dubbedingsen Skrevet 27. desember 2011 #2 Skrevet 27. desember 2011 Ta hunden med til dyrlegen, det høres ut som den har tette analkjertler og da må disse tømmes.
Syden Skrevet 1. januar 2012 #3 Skrevet 1. januar 2012 Ta hunden med til dyrlegen, det høres ut som den har tette analkjertler og da må disse tømmes. Hun hadde jo vært å hatt full heslesjekk på hunden sin, så da er det vell ikke analkjertlene? ettersom de sjekker jo alt, når det er helsesjekk.
Sugerøret Skrevet 1. januar 2012 #4 Skrevet 1. januar 2012 når de drar seg bortover gulv/bakken så kan det være fulle analkjertler og det burde en få sjekket opp.De skal normalt tømmes når hunden bæsjer,men innimellom kan de bli for fulle og gi problemer. Stresset hund skal roes ned,hva med å gi en tyggeleke eller en fylt kong? Stopp hunden når den jager halen. Flere råd får du sikkert, men gir en link til canis. der det er eget forum for hunder . http://www.canis.no/innlegg.php?nr=119866 fine svar der. ellers er søkefunksjonen på canis god
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #5 Skrevet 1. januar 2012 Takk for svar. Har som sagt nettopp vært hos dyrlegen, og jeg mistenkte analkjertlene først. Samtidig er det først når det skjer mye her at hun begynner med dette. Nå har jeg ikke sett henne dra seg bortover gulvet siden sist jeg skrev det, men hun driver fortsatt med jaging av hale og ordner seg bak. Men det er på en måte kun når vi har besøk, når vi holder på med noe etc. Det er jo ikke sånn at det skjer så mye her, og jeg hadde det rolig i starten da hun kom. Hun ser ut til å fungere fint på alle måter ellers. Hun har også sluttet å pese, så det kan vel kanskje virke som hun ikke stresses opp like lett lenger? Jeg har forsøkt å gi henne leker, men det stresser henne mer opp. Kong fungerer fint, jeg kan kanskje bruke dette i enda mer utstrakt grad. Finnes det alternativer til kong? TS
Gjest Wolfmoon Skrevet 1. januar 2012 #6 Skrevet 1. januar 2012 Masse Hundeleker Her har vel ballen funket best
Sugerøret Skrevet 2. januar 2012 #7 Skrevet 2. januar 2012 (endret) du kan om du har mulighet,lage isbiter av div. kjøttsaft ,most leverpostei utspedd osv Mos leverpostei i enten kraft (kyllingbuljong uten salt) eller vann.Spe den ut så den er flytendes grøtguffe.Hell over i isterningsbokser og la disse fryse helt. Del ut en og se hva hunden gjør. om du har en slukhals,bør en være obs på at isbiter kan sette seg fast. Ellers kan du åpne en tennisball litt,kline leverpostei,smøreost eller legge inn gobiter/tørrfor og la hunden jobbe med å få ting ut igjen. Nina Ottoson har flere typer leker for hunder som gjør at hunden må bruke hode mer enn kroppen og de er normalt ikke stressendes som ballkasting/pinnekasting som gjerne trigger mer stress. Vi har en kube,kong ,ball m/hull og div andre "hjemmelagde" leker der hunden må jobbe for å få gobiter. Du kan også gjemme gobiter rundt i huset og la hunden søke disse opp. Endret 2. januar 2012 av Kårky
Yoshi Skrevet 3. januar 2012 #8 Skrevet 3. januar 2012 Vi har også en omplasseringshund som stresser lett. Hun drar seg ikke, men jager hale og griner. Hjelper å gi henne litt snusearbeid i hagen, men selv om noe stress kan "trenes" bort, er det nok mye genetisk vi ikke får gjort noe med. Analkjertlene kan du tømme selv forresten,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå