Gå til innhold

Sykmeldingsark, hvem skal ha hvilket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk sykmelding forrige uke av legen min og jeg er stoler ikke på at ting blir gjort ordentlig for seg på min da arbeidsplass, som jeg da også har levert oppsigelse på. Jeg skal jo ha lønn fram til 1. feb; de første 16 dagene av arbeidsgiver og så av nav. Jeg fikk flere skjema fra legen min og beholde del B selv og leverte del A til arbeidsgiver. Jeg har en del D her som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med?? Legen min sa at alt ville bli fikset og han sendte alt til nav men jeg lurer på om jeg skal levere del D noenstans??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det skjedde med meg en gang, og er egentlig legen selv som skal ha og ta seg av del D.. jeg ringte ned igjen etter jeg hadde vært der, og da sa de at den skulle egentlig jeg ikke ha med :gjeiper:

du skal bare ha del A til arb.giver, B til deg selv, og C til enten arb.giver eller NAV, ettersom hvem som utbetaler sykepengene dine :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Ble litt nervøs! Har ikke del C så går utifra at jeg sendte med den og, var litt i ørska den dagen.. Hva står det på del C forresten? :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Ble litt nervøs! Har ikke del C så går utifra at jeg sendte med den og, var litt i ørska den dagen.. Hva står det på del C forresten? :)

Var det den med vurderingen osv? Den behøver jeg ikke ettersom jeg sa opp i samme slengen og aldri skal tilbake dit og er arbeidsfør etter endt sykmelding :)

Skrevet

Var det den med vurderingen osv? Den behøver jeg ikke ettersom jeg sa opp i samme slengen og aldri skal tilbake dit og er arbeidsfør etter endt sykmelding :)

mener det var den der halve arket er svart, der det ikke vises hva som var grunnen til at du er sykemeldt.. var ihvertfall det hos meg..

del C tror jeg du må levere for å få sykepenger, om jeg ikke tar feil.. skal ikke si jeg er 100% sikker, men var veldig mye sykemeldt i svangerskapet, så fikk ny sykemld hver 3uke nesten :gjeiper:

om du er veldig usikker, ringer du til legen og spør :jepp:

Skrevet

Jeg har levert mange sykemeldinger i år og min lege beholder alltid del A, jeg beholder del B, og del C og D gir jeg til legen etter at jeg har krysset av og signert på del D.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...