Gå til innhold

Hvordan kan min fremtid som arbeidsledig være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å si opp min jobb som jeg nå har hatt i snart 5 år, - grunn vil jeg ikke legge ut om her, da det ikke er relevant.

Jeg tjener i brutto 26898 NOK i måneden, og har hatt omtrent det samme i brutto i noen år nå.

Jeg orker rett og slett ikke mer nå. Har vært sykemeldt i 2 uker, og er tilbake, men kjenner ingen lyst til å fortsette i det hele tatt.

Hvis jeg velger å si opp, hvordan vil min fremtid se ut som arbeidsledig innen jeg finner meg ny jobb? Er det noe jeg kan leve med?

Jeg har ikke store utgifter i måneden, - 3500 NOK i boutgifter. Strøm kommer ved siden av, men det deles som regel på 2. Vi er flinke til å bruke sterainlys! ;) Må ha mat ved siden av, men man kjøper som regel mat ut ifra økonomi, så kan klare meg med lite.

Hvis jeg sier opp nå i desember, - hvordan er det med feriepengene jeg skal ha utbetalt i 2012?

Hva kan jeg regne med å få fra NAV?[

Å gå arbeidsledig er absolutt ikke en tilværelse jeg ønsker, men heller det enn arbeidssituasjonen jeg er i nå.

TUSEN TAKK FOR HJELPEN! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har karantenetid på 8 uker for å få dagpenger når du sier opp selv. Du får også kun 66% av lønnen i dagpenger. Det lønner seg derfor å søke ny jobb mens du fremdeles er i jobb, og så si opp den jobben du har når du har skaffet deg en ny.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...