Blåbærmunn Skrevet 27. desember 2011 #1 Skrevet 27. desember 2011 Jeg vurderer å si opp min jobb som jeg nå har hatt i snart 5 år, - grunn vil jeg ikke legge ut om her, da det ikke er relevant. Jeg tjener i brutto 26898 NOK i måneden, og har hatt omtrent det samme i brutto i noen år nå. Jeg orker rett og slett ikke mer nå. Har vært sykemeldt i 2 uker, og er tilbake, men kjenner ingen lyst til å fortsette i det hele tatt. Hvis jeg velger å si opp, hvordan vil min fremtid se ut som arbeidsledig innen jeg finner meg ny jobb? Er det noe jeg kan leve med? Jeg har ikke store utgifter i måneden, - 3500 NOK i boutgifter. Strøm kommer ved siden av, men det deles som regel på 2. Vi er flinke til å bruke sterainlys! Må ha mat ved siden av, men man kjøper som regel mat ut ifra økonomi, så kan klare meg med lite. Hvis jeg sier opp nå i desember, - hvordan er det med feriepengene jeg skal ha utbetalt i 2012? Hva kan jeg regne med å få fra NAV?[ Å gå arbeidsledig er absolutt ikke en tilværelse jeg ønsker, men heller det enn arbeidssituasjonen jeg er i nå. TUSEN TAKK FOR HJELPEN!
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #2 Skrevet 27. desember 2011 Du har karantenetid på 8 uker for å få dagpenger når du sier opp selv. Du får også kun 66% av lønnen i dagpenger. Det lønner seg derfor å søke ny jobb mens du fremdeles er i jobb, og så si opp den jobben du har når du har skaffet deg en ny. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå