Gå til innhold

samletråd - enkle strikke/ hekle oppskrifter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte at det kunne være greit med en tråd hvor vi samler forskjellige oppskrifter på enkle ting å strikke/ hekle. :)

Sikkert flere enn meg som trenger litt inspirasjon?? :))

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lurt :jepp: Skal legge ut her om jeg finner noe :)

Skrevet

Da vil jeg gjerne linke til en lueoppskrift jeg laget i jula. Det ser mer komplisert ut enn det er, så den passer nok fint for nybegynnere :)

• Liker 1
Skrevet

Moscato, den var utrolig fin!

Skrevet

Moscato, den var utrolig fin!

Tusen takk! :)

Skrevet

http://martehelgetun.no/gratis-monster/

Her er det masse lekkert, også endel gratis oppskrifter.

Anbefaler alle å ta en titt i hennes butikk også. Jeg bestilte noen knapper, garn og oppskrifter på onsdag kveld og hadde det i posten idag. Raskt levert ;)

Skrevet

Så flott med en sånn tråd! Når noen spør etter oppskrifter så får man ofte servert en link til garnstudio.com med tusenvis av oppskrifter. Joda, masse fint der, og jeg bruker siden deres aktivt selv. Men det er greit å få litt mer konkrete tips også, slik som her i tråden. :)

Skrevet

Har strikket et par av disse luene :

http://grosblog.wordpress.com/2007/01/18/her-er-den/

"Gros djevellue" heter den. Kalles også skøytelue eller hjallislue. Virker litt knotete de første rundene man strikket "mønster", men så kommer man inn i det og ser hvor man er og da blir det veldig bra! Flott passform til søte små er det også.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg begynte på dette skjerfet nå. Har tenkt på å strikke det en stund, og i dag måtte jeg bare ha det :fnise: Men siden jeg ikke hadde tid til å vente på at pickles skulle sende meg garn har jeg byttet det ut med Kid-Silk og Drops-Alpaca. Og nå er jeg veldig usikker på om jeg bør bytte pinnestørrelse også? Syns liksom maskene mine er mye større enn de på bildet :klo:

Gjest redstar
Skrevet

*henge med*

super troed!naar jg kommer meg hjem skal jeg linke ut noen av de jeg har strikket:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...