Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og typen har prøvd i syv måneder nå og få barn, og selv om jeg VET at de fleste blir gravid innen ett år og at vi ikke har prøvd sååå lenge, så begynner jeg å bli ganske deppa pga det.. Jeg har tidligere vært gravid to ganger, abort begge gangene. Ene gangen 5 år siden, andre gang 3 år siden- Jeg trodde det skulle bli enkelt for meg å bli gravid, jeg har ikke brukt p-piller på fem-seks år.(Brukte digital eggløsningscomputer tidligere..)

Skal få mensen nyttårsaften neste gang, kjenner allerede at det er på vei :-( Og er så utrolig lei meg..flere venninner som ikke har planlagt barn er blitt gravide nå, og vi som virkelig prøver får det ikke til..går på humøret løs, er ekstremt emosjonell.. hva hvis jeg ikke kan få barn?!? Det er alt jeg noensinne har ønsket meg, og det føles så sårt at det feiler gang på gang.. som sagt, jeg vet at jeg er utålmodig og altfor stresset med tanke på dette..

Har noen andre vært gravid tidligere og tatt abort, og aldri blitt gravid igjen? El har det funket for dere? Jeg er så redd for at drømmen min ikke skal gå i oppfyllelse :tristbla: Har så dårlig samvittighet og angrer så bittert på at jeg fjernet barnet for tre år siden.. Det var med kjæresten min, er så trist å tenke at vi kunne hatt en liten gutt el jente nå, istedet så prøver vi og prøver uten resultat..

En anne ting som kanskje er litt ekkelt..når jeg tar eggløsningstester..så er urinen min på en måte litt grumsete... ser ut som "eggehvite"-rester oppi den..hva kan dette være..? Noen som har opplevd..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du selv skriver, dere har ikke prøvd så lenge. Jeg forstår det er enkelt å si, men vanskelig i praksis - vent til dere har passert ett år med prøving før du begynner å bekymre deg.

Ellers trur jeg du er for opphengt i at du er årsaken til at dere ikke blir gravide. Husk at i halvparten av tilfellene der man sliter med å bli gravid er det mannen som er årsaken. Er det han du har blitt gravid med tidligere også?

Sikker på at dere har sex på riktig tidspunkt? At du har fått igjen eggløsning etter pilleslutt? Det er mulig dere ikke har truffet på så mange som 7 prøveperioder, da er det i alle fall ingenting å bekymre seg for.

Skrevet

Ja, har blitt gravid emd kjæresten min for tre år siden..og han har en sønn fra tidligere også, så han må jo være fruktbar..Jeg tenker jo at jeg oxo sannsynligvis er det, siden jeg har blitt gravid to ganger før også... uff, jeg stresser nok altfor mye med dette! :sjenert:

Har ikke brukt p-piller på mange mange år, kun målt temp med sånn computer-sak, husker ikke i farten hva den heter :-S

Jeg tar eggløsningstester hver måned( fra prøveperiode 2), og har ifølge testene eggløsning til ca samme tid i syklusen hver måned..

gjelder vel egentlig bare å smøre seg med tålmodighet, men kjenner at det er VELDIG vanskelig :-( tenk om jeg tok abort sist og jeg aldri blir gravid igjen er tanken som går igjen i hodet mitt...hjelper vel ikke akkurat på situasjonen å tenke sånn...Dette er definitivt den mest stressende perioden i livet mitt!

Skrevet

Jeg har også tatt abort tidligere. Er 4 år siden, men tenker enda på det hver dag. Og nå er jeg prøver, i PP4 cirka... (Ikke helt kontroll, nei).. :sjenert:

Har akkurat samme tanken som du, tenk om jeg aldri blir gravid igjen, også tok jeg abort for 4 år siden. Men jeg har bare prøvd å skjerpe meg her, som Athene sier, det er lurt å spare bekymringene til det er gått et år.

Mest sannsynlig er det ikke noe galt med verken meg eller deg, for vi har begge vært gravide. Samboeren min har også barn fra tidligere forhold, så det er neppe noe galt med samboerene våre heller. ;)

Ang. eggløsningstester brukte jeg også det de helt i starten, men jeg ble sprø av dem. Har nå nektet meg selv å kjøpe flere foreløpig. Klarer ikke helt sette ord på det, men jeg ble veldig stresset av eggløsningstestene.

Ang. urinen din bør du kanskje snakke med legen om det? Så får du vite om det er normalt eller ikke, og slipper å tenke mer på det.

:klemmer:

Pia :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...