Gå til innhold

Omplassering av marsvin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to skjønne marsvinjenter jeg dessverre ikke kan ha lenger, og det river meg i hjertet. Jeg er så redd for at jeg ikke skal finne et godt hjem til dem, de er jo tross alt over 1 år gamle og de fleste vil ha unger.

Er det noen her som har måttet omplassere dyr og som har noen råd å komme med? Finnes det kanskje steder/mennesker som tar i mot voksne marsvin og omplasserer de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi omplassere marsvinene våre, de var et per år gamle. Riktignok femten år siden da..... Men jeg hadde prøvd finn.no om jeg var deg. Ikke heng opp lapper eller noe, da er det større sannsynlighet for at det kommer useriøse folk. Ellers kan du høre med fod. Bor du ikke i nærheten googler du bare omplassering og ringer og hører :)

Skrevet

Det spørs vel litt hva slags dyr det er. Rasedyr eller pet? Rasedyr kan du jo kanskje få gitt vekk til en oppdretter hvis de er av god kvalitet.

Skrevet

Jeg bor på østlandet, men ikke i nærheten av FOD, men er villig til å kjøre dersom de tar i mot marsvin, på hjemmesidene deres står det riktignok bare hund og katt men..

De er kjøpt i dyrebutikk så de er ikke avlsdyr, men takk for tips.

Skrevet

Jeg bor på østlandet, men ikke i nærheten av FOD, men er villig til å kjøre dersom de tar i mot marsvin, på hjemmesidene deres står det riktignok bare hund og katt men..

De er kjøpt i dyrebutikk så de er ikke avlsdyr, men takk for tips.

Åja, trodde de tok imot alt jeg siden de heter Foreningen for omplassering av DYR. Kan hende noen andre omplasseringssentre tar imot marsvin da. Skulle gjerne tatt de selv da jeg har veldig lyst på marsvin igjen, men har dessverre ikke plass.

Skrevet

Sliter med det samme problemet, derfor har jeg 13 chinchillaer her nå som tidligere ble stuet bort fordi de ble kjøpt til barn som gikk lei o.l. Det er utrolig mange som ser på gnagere som bruk og kast desverre...

Ville oppsøkt et marsvinforum og lagt ut en annonse der, da vet du hvertfall at eventuelt nye eiere har kunnskap om marsvin og vet hva dem går til, omplassering.no, sjekk dyr ønskes kjøpt på Finn.no, eller lag en annonse der du skriver f.eks at dyrene selges/gies kun bort til voksne og ansvarlige personer som har/har hatt marsvin tidligere, det finnes heldigvis mange som faktisk tar godt vare på dyra også :-) De useriøse luker du forhåpentligvis fort bort...

Skrevet

Tusen takk for gode råd.

Jeg sitter og gråter på jobb nå, dette er så trist. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...